با 16 عادت افراد موفق آشنا شوید

فرض کنید سال نو آغاز شده و می‌خواهید همه‌ی موانع سر راه موفقیت‌تان را از میان بردارید تا بتوانید به بهترین وجه توانایی‌هایتان را به نمایش بگذارید. اگرچه حتما می‌دانید که برای این کار باید برخی از تغییرات را در خود ایجاد کنید و بیشتر تلاش نمایید. افراد موفق نیز با پرورش عادت‌های خوب خود و از میان برداشتن موانع درونی و بیرونی که باعث می‌شد نتوانند خود را به بهترین شکل نشان دهند، توانستند به موفقیت دست یابند. از این رو، قصد داریم در این مقاله از دیجی رو، 16 عادتی که افراد موفق در زندگی و کسب‌وکار خود داشته‌اند و به شما توصیه می‌کنند را برای شما بازگو کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

1. هر روز صبح ورزش کنید

digiro 4110 - با 16 عادت افراد موفق آشنا شوید
ورزش کردن از عادات افراد موفق است

اریک دایموند، بنیانگذار و مدیر عامل ترایبکا دیجیتال، آژانس دیجیتالی که بیش از 2 میلیون دلار در درآمد خصوصی کسب کرده و با برندهایی مانند Sesame Workshop و Wyndham Worldwide کار می کند می‌گوید:

هر روز صبح سعی می‌کنم وقتی پیدا کنم تا به باشگاه ورزشی بروم. شاید ندانید که چقدر ورزش صبحگاهی ذهن و بدن شما را برای کل روز آماده می‌کند. ورزش کردن به شما کمک می‌کند که روزی خوب و پرباری داشته باشید و اثر آن را در زندگی شخصی و کسب‌وکار خود ببینید. من فکر می‌کنم که این عادت روزانه برای زندگی سالم و داشتن ذهنی آسوده بسیار حیاتی است.

2. قدرت نه گفتن داشته باشید

digiro 4026 1 600x399 - با 16 عادت افراد موفق آشنا شوید
قدرت نه گفتن داشته باشید

راسل ساکس بنیانگذار و مدیرعامل شرکت Campus Protein، پلتفرمی مختص دانشجویان برای خرید پروتئین، ویتامین‌ها و مکمل‌های دیگر که در بیش از 300 دانشگاه حضور داشته و 1500 نمایندگی فروش دارد می‌گوید:

در آغاز هر سال، ما به عنوان یک شرکت، سه هدف بزرگی که می‌خواهیم به آن‌ها دست یابیم و روی آن‌ها تمرکز کنیم را مشخص می‌کنیم. فرصت‌های هیجان‌انگیز بسیار زیادی روی میز کار من قرار می‌گیرد. با خلق هر فرصت، اولین سؤالی که از خودم می‌پرسم این است که “آیا این فرصت تأثیر مستقیمی بر آن سه هدف می‌گذارد؟” اگر جواب منفی بود آن را رد کرده و وقتم را برای جایی دیگر و کاری دیگر صرف می‌کردم.

3. روز خود را با مواد غذایی سبز شروع کنید

دیویس سیکسنانس، بنیانگذار و مدیر عامل Printful شرکت‌های چاپ سفارشی محصولات که بیش از 8.5 قلم را به ارزش بیش از 200 میلیون چاپ کرده است می‌گوید:

اولین کاری که صبح‌ها انجام می‌دهم این است که سعی می‌کنم چند نوع مواد غذایی سبز مثل سبزی یا مکمل‌های سبز ورزشی و یا مکمل‌ سبز معمولی را بخورم و به باشگاه بروم. مواد غذایی در معده خالی بهتر جذب می‌شوند. پس از باشگاه معمولا میان‌وعده‌ای کوچک پس از تمرین مانند خوراکی پروتئین‌دار و مقداری آبلیمو مصرف می‌کنم تا از صبح تا ناهار قوی بمانم. بعد از ناهار، یک فنجان قهوه می‌نوشم که به من کمک می‌کند بعد از ظهر و بقیه روز پرانرژی و سرحال بمانم.

4. کلمه اگر را از دامنه لغات خود حذف کنید

لیزی آشر رئیس کمپانی Macchu Pisco، که از زمان تاسیس در سال 2006 هر ساله 25 درصد رشد داشته است می‌گوید:

به عنوان زنی که در صنعتی با روحیه مردسالار کار می‌کنم، آموخته بودم که واژگان و سخنان من باید به تیزی شمشیر باشند. یعنی زبان من چه شفاهی چه کتبی باید مستقیم، دقیق و هدفمند می‌بود تا به اهدافم دست یابم. به عنوان وکیلی که آموزش دیده است، به ویرایش واژگان معتقدم و فهمیدم که بیشتر مواقع از کلمات اگر و می‌توانستم به جای واژگانی مثل وقتی که و خواهم توانست استفاده می‌کردم. کلمات طرز فکر انسان را شکل می‌دهند و بنابراین من خیلی زود دستور زبان خود را تغییر دادم و نتايجی که دیدم کاملا مشهود بود. با کمال تعجب، متوجه شدم که نه تنها حذف این کلمات در کسب و کار تأثیرگذار هستند بلکه حذف آن‌ها در ارتباط با پسر 5 ساله‌ام هم فوق‌العاده مفید بود. من دیگر از کلمه «اگر» برای شروع یک جمله و تهدید پسرم به عواقب احتمالی کارهای بدی که انجام می‌داد استفاده نمی‌کردم.

5. ایمیل‌ها را به ملاقاتی رو در رو تبدیل کنید

digiro 4618 1 600x400 - با 16 عادت افراد موفق آشنا شوید
ایمیلها را به ملاقاتی رو در رو تبدیل کنید

اولیندا حسن، یکی از اعضای تیم استراتژی و نوآوری توییتر که استراتژی تجربه مشتری آسیا پسیفیک برای بیش از 300 میلیون کاربر جهان را طراحی می‌کند درباره عادت خود می‌گوید:

خیلی راحت می‌توانید هنگام تصمیم‌گیری منتظر دریافت ایمیل باشید. من تصمیم گرفتم که هر روز، به جای اینکه منتظر دریافت ایمیل باشم زنجیره‌ای از ایمیل‌ها را به یک ملاقات رو به رو تبدیل کنم. دفاتر ما فضای باز زیادی دارد و هدف کلی همکاری است، اما گاهی اوقات فراموش می‌کنم که از این فضا استفاده کنم. دست کم یک تصمیم‌گیری حضوری در روز نه تنها کمک می‌کند پاسخ خود را سریع‌تر دریافت کنید بلکه به شما کمک می‌کند شبکه‌ بسیار ارزشمندی در داخل تیم و خارج از تیم بسازید.

6. تلفن خود را در حالت بی‌صدا قرار دهید

digiro 1955 - با 16 عادت افراد موفق آشنا شوید
گوشی خود را در حال سایلنت قرار دهید

ویکروم پوری، بنیانگذار و مدیرعامل LINA برند پزشکی که در نیویورک فعال است و 4 شعبه جدید را در 2019 افتتاح می‌کند می‌گوید:

حتی وقتی که برنامه روزانه و کاری شلوغی دارم هر روز زمانی را کنار می‌گذارم تا بتوانم خود را از نگرانی و دغدغه‌های روزمره رها کنم و به رویاهای بزرگتر فکر کنم. مهم‌ترین کاری که در این زمان انجام می‌دهم قطع کردن صداها است. بنابراین، گوشیم را در حالت بی‌صدا قرار می‌دهم تا روی رویاهایی بزرگتر تمرکز کنم. هنگامی که می‌خواهم تصمیمی راهبردی بگیرم این لحظات را به پیاده‌روی طولانی در خیابان‌های شهر تبدیل می‌کنم تا به تمام احتمالات فکر کنم. خارج شدن از فضای همیشگی خود برای حفظ تعادل و تمرکز روی کار پیش رو مهم است.

7. پوشه‌ای به نام « ایمیل‌های زیبا» داشته باشید

کایل پورتر مدیر عامل SalesLoft پلتفرم تعامل فروش و بیش از 22،000 کاربر که توسط دیلویت برای دومین سال به عنوان سریعترین شرکت در حال رشد انتخاب شد می‌گوید:

اکثر ایمیل‌های صندوق ورودی، رویدادهای مهم درآمدی یا اعطای جایزه نیستند بلکه ایمیل همکاران و مشتریانم است که نحوه تغییر زندگی و بهتر شدن آن به علت کار با ما را به اشتراک می‌گذارند. من هم عادت دارم که هر روز چند تا از ایمیل‌ها را بخوانم چون هر روز به من چیز مهمی را یادآوری می‌کند که چقدر نحوه رهبری من بر مردم و زندگیشان اثر می‌گذارد. هر روز فرصت دارید تا چنین تاثیری روی مردم بگذارید.

8. وسایل الکترونیکی را از اتاق خواب دور کنید

چوک دیویس رئیس و مدیرعامل Prodege، شرکت رسانه‌ای و اینترنتی که بیش از 589 میلیون دلار به کارکنان خود پرداخت کرده است می‌گوید:

من متوجه شدم که وقتی محصولات الکترونیکی از جمله آیفون، ساعت و آیپد را از اتاق خواب برمی‌دارم و جایی دیگر می‌گذارم کارایی و بهره‌وری من در طول روز افزایش می‌یابد. این وسایل در طول روز مفید هستند اما در شب هر نوع نور از جمله حتی ساعت زنگدار LED، روند خواب را مختل می‌کند. پس از شنیدن سخنرانی از یک دکتر معروف درباره خواب و اثراتی که نور بر ملاتونين دارد، هنگام خواب سعی می‌کنم فضای اتاق تاریک باشد تا شب‌هایی راحت‌تر و شادتر داشته باشم و روزهای پربارتری را بگذرانم.

9. با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید

الکس شوبات، مدیر عامل و موسس شرکت Espresa پلتفرم خودکارسازی برنامه‌های کارکنان که شرکت‌هایی مثل تسلا، اوکتا، پینترست، پاندورا و ورک دی از آن استفاده می‌کنند می‌گوید:

به عنوان مدیر اجرایی، اولویت‌های مهم بسیار زیادی وجود دارد که ممکن است در طول روز از آن‌ها غافل شویم. به همین خاطر، برای مدیریت آن‌ها اولویت‌هایم را به گروه‌هایی تقسیم‌بندی می‌کنم: رشد (مشتریان، شرکا، کانال‌ها)، سرمایه‌گذاران، کارکنان و روابط شخصی و روابط صنعتی. شاید در یک روز خاص، یک گروه به اندازه بقیه گروه‌ها و اولویت‌ها مهم نباشد اما هر روز دوباره گروه‌ها را چک کرده و فعالانه با مخاطبین مختلف ارتباط برقرار می‌کنم. بسیاری از مدیران این اشتباه را انجام می‌دهند که تنها زمانی به مخاطبین خود جواب می‌دهند و با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند که نیازی به آن‌ها داشته باشند و این کار فرصت‌طلبی است.

10. از شبکه‌های اجتماعی دوری کنید و جلسات را به حداقل برسانید

digiro 0501 600x300 - با 16 عادت افراد موفق آشنا شوید
از شبکه‌های اجتماعی دوری کنید

پل کارتر، مدیر عامل شرکت Global Wireless Solutions، شرکت آزمایش، تحلیل و ارزیابی شبکه که با ارائه‌دهندگان شبکه‌های بی‌سیم کار می‌کند و از ون‌هایی برای رانندگی در کشور استفاده می‌کند تا شبکه‌های موبایلی را آزمایش نماید، چنین بیان می‌کند:

از آنی لیبوویتز، عکاس سلبریتی‌ها درباره افرادی که او از آن‌ها عکس می‌گرفت سؤال شد و او در جواب گفت که یک چیز در همه‌ی آن‌ها مشترک است: همه آن‌ها سخت کار می‌کنند. جنبه‌های مختلفی در زندگی به موفقیت کمک می‌کنند اما اهمیت سخت‌کوشی روزانه را نباید دست کم گرفت. برقراری ارتباطات مناسب را اولویت قرار دهید. من همچنان تعجب می‌کنم که بعضی از موفقترین افرادی که می‌شناسم و بسیار سرشان شلوغ است چطور ظرف چند ساعت به ایمیل‌ها جواب می‌دهند. هر چه سریع‌تر به ایمیل، تماس تلفنی و یا ارتباطات متنی پاسخی مناسب دهید بهتر است. از چیزهایی که حواس شما را پرت می‌کند بپرهیزید. خیلی راحت می‌توان وقت را با فعالیت‌های جالب و سرگرم‌کننده تلف کرد اما بهای آن تلف شدن عمر شما است. پست گذاشتن و استفاده از شبکه‌های اجتماعی ساعات زیادی از وقت شما را می‌گیرد. شخصا توصیه می‌کنم از این شبکه‌ها دوری کنید. زمان جلسات را به حداقل برسانید. می‌توان بسیاری از جلسات معمول را در روز ترتیب داد اما دیگری زمانی برای انجام کارهای مهم باقی نمی‌ماند. من ترجیح می‌دهم تعداد جلسات برنامه‌ریزی شده روزانه را به حداقل برسانم.

11. در سکوت رانندگی کنید

استیو فوسکو رئیس Rewards Network، ارائه دهند خدمات بازاریابی و تامین مالی رستوران که بیش از 90000 رستوران از آن استفاده می‌کنند می‌گوید:

رانندگی کردن در سکوت عادت من است و فهمیده‌ام که این عادت بسیار مهم است. فکر می‌کنم مردم زیادی روزهای کاری بسیار شلوغی را تجربه کرده‌اند. به همین خاطر، من از این سکوت برای پاک کردن ذهنم و ساماندهی دوباره افکارم استفاده می‌کنم. هنگام رانندگی می‌فهمم که بدون حواس‌پرتی یا مزاحم‌هایی که مانع از فکر کردن می‌شود غرق افکار خودم شده‌ام و گاهی اوقات در این سکوت و آرامش بهترین ایده‌ها را پیدا می‌کنم.

12. زود به رختخواب بروید

دیوید هاسل، بنیانگذار و مدیرعامل 15Five، سیستم بازخورد و مدیریت عملکرد کارکنان که شرکت‌هایی مثل Spotify،Indeed و Hubspot از آن استفاده می‌کنند چنین می‌گوید:

یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید که زود به رختخواب رفتن و زود بیدار شدن به سلامتی، ثروتمند و دانا شدن شما کمک می‌کند. من خیلی زود، گاهی اوقات حتی ساعت 8 شب، به رختخواب می‌روم. از آن طرف، صبح‌ها زود بیدار می‌شوم، به مدیتیشن و ورزش می‌پردازم و با صرف صبحانه و آبمیوه سالم روز کاری را شروع می‌کنم. همچنین وقتی پسرم بیدار می‌شود و با او بازی می‌کنم روحیه‌ام بهتر و بهتر می‌شود. هشت و نیم ساعت خواب شبانه راز موفقیت من است که حداقل برای بسیاری از مدیران اجرائی چیزی عجیب است.

13 . از اپلیکیشن Five Minute Journal استفاده کنید

اندی هریس، رئیس YouEarnedIt/HighGround، پلتفرم تجربه کارکنان که با بیش از 500 سازمان جهانی همکاری دارد و از صدها هزار کاربر نهایی پشتیبانی می‌کند می‌گوید:

از اپلیکیشن Five Minute Journal برای تنظیم اهداف روزانه خود استفاده می‌کنم و هر شب سه کاری که افتخار می‌کنم انجام داده‌ام را ذکر می‌کنم. در نتیجه، با این کار احساس آرامش می‌کنم و هنوز هم کارها را با وجود خانواده و برنامه کاری شلوغ انجام می‌دهم.

14. دو ساعت زودتر از دیگران کار خود را شروع کنید

ادوارد فیلدز، مدیر عامل شرکت Brands DionyMed که محصولات خود را به صورت عمده‌فروشی و یا مستقیم به مصرف‌کننده تحویل می‌دهد و به بیش از 750 درمانگاه و 40000 مصرف کننده در هر ماه خدمات‌رسانی می‌کند گفته است:

دو ساعت اول روزم چیزی است که تفاوت را رقم می‌زند. هنوزم هم 6 صبح بیدار می‌شوم و قبل از اینکه با تیم رهبری خود عازم دفتر شوم با مشتریان مختلف کشورم و اروپا صحبت می‌کنم. با استفاده از یک برنامه جامع و دستور کار تاکتیکی و قبل از اینکه هرج و مرج‌های 9 تا 5 بعد از ظهر شروع شود روزم را پیش می‌برم و به این صورت وظایف روزانه‌ام را انجام می‌دهم.

15. اول کارهایی از آن‌ها می‌ترسید را انجام دهید

پراد سکار، هم‌بنیانگذار و مدیرعامل CB2 Insights، شرکت تحلیل داده پزشکی که تعداد کارکنان آن در طی سه سال گذشته به 180 نفر افزایش یافته و در بیش از 14 کشور جهان فعالیت دارد می‌گوید:

گاهی وقت‌ها، وظایفی که آرزو می‌کنیم کاش مجبور به انجام دادن آن نبودیم را آنقدر به تاخیر می‌اندازیم که نتیجه‌ی آن چیزی جز ناراحتی و اضطراب نیست. برای همین، این وظایف را اول از همه انجام دهید. چه چیزی در لیست وظایف شما است که دلتان می‌خواست امروز مجبور نبودید انجام دهید؟ آن را علامت بزنید و روز خود را با انجام آن کار خاص شروع کنید. وقتی که این وظایف اعصاب‌خورد کن را خیلی خوب انجام دادید آن‌ها را از لیست وظایف حذف کنید و بگذارید در پایان روز حس خوبی نسبت به خود داشته باشید.

16. تختخواب خود را مرتب کنید

digiro 3239 600x403 - با 16 عادت افراد موفق آشنا شوید
تختخواب خود را مرتب کنید

الکساندر سامجن، رئیس و مدیرعامل Resinco Capital Partners، یک شرکت سرمایه‌گذاری جهانی می‌گوید:

اول روز خود را با انجام یک کار و چیزی ساده مثل مرتب کردن تختخواب شروع کنید. حس موفقیتی هر چند کوچک باعث می‌شود که در طی روز وظایفی که اهمیت بیشتری دارند را بهتر انجام دهید. اگر فقط سی دقیقه با محل کار خود فاصله دارید مسیر را پیاده‌ بروید. شاید این کارساده به نظر برسد اما بسیار ارزشمند است و به شما کمک می کند تا افکار و اهداف روزانه خود را سامان دهید. در پایان روز نیز پیاده به خانه برگردید و به موفقیت‌های یک روز خود فکر کنید.

منبع inc

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را ثبت کنید

avatar