نگاهی به مدل‌های احتمالی گلکسی اس 11 و گلکسی نوت 11 در سال 2020

با تجزیه و تحلیل عملکرد سامسونگ در طی یکی دو سال گذشته و در نظر گرفتن احتمالات، شاید بهتر باشد انتظارات خود را در مورد پرچمدارهای سال 2020 کمی تعدیل کنید! نه به این دلیل که این گوشی ها چیز خاصی برای ارائه کردن نخواهند داشت، بلکه این مسئله بیشتر به استراتژی خاص سامسونگ و سناریوی این شرکت مربوط می شود. در ادامه با دیجی رو همراه باشید.

در سال 2018 با معرفی خانواده اس 9، دو گوشی گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس و در ادامه نیز گلکسی نوت 9 همگی در یک سال روانه بازار شدند. این گوشی ها به ترتیب در سه اندازه 5.8 اینچی، 6.2 اینچی و 6.4 اینچی تولید شدند و سامسونگ سعی کرده بود تا برای همه کاربران با هر سلیقه‌ای، یک گوشی پرچمدار برای ارائه کردن داشته باشد. در این بین، گلکسی نوت 9 بزرگ‌ترین و البته گران‌ترین گوشی سامسونگ بودند و کسانی که به دنبال محصولی ارزان‌تر و یا کوچک‌تر بودند می توانستند به سراغ اس 9 یا اس 9 پلاس بروند.

در سال جاری میلادی یعنی سال 2019، تنوع پرچمدارهای سامسونگ بسیار بیشتر شد. در واقع، سامسونگ به این نکته پی برد که شکاف هایی در بازار پرچمدارهای این شرکت وجود دارد که باید پر شوند. به همین دلیل، به جای عرضه تنها دو مدل با پسوند اس و اس پلاس، تصمیم گرفت چهار گوشی گلکسی اس 10، اس 10 پلاس، اس 10 پلاس فایو جی و اس 10 ای را روانه بازار کند. در ادامه نیز پرچمدارهای سری نوت در سه مدل گلکسی نوت 10، نوت 10 فایو جی و نوت 10 پلاس معرفی شد تا تنوع محصولات این دو سری به بالاترین حد خود در طی یک سال برسد.

گلکسی اس 11

بنابراین به طور خلاصه می توان گفت سامسونگ در سال 2019 گوشی های پرچمدار زیر را در اندازه های مختلف وارد بازار کرده است:

  • گلکسی اس 10 ای با صفحه نمایش 5.8 اینچی
  • گلکسی اس 10 با صفحه نمایش 6.1 اینچی
  • گلکسی نوت 10 با صفحه نمایش 6.3 اینچی
  • گلکسی اس 10 پلاس با صفحه نمایش 6.4 اینچی
  • گلکسی اس 10 پلاس فایو جی با صفحه نمایش 6.7 اینچی
  • گلکسی نوت 10 پلاس با صفحه نمایش 6.8 اینچی

بسیار بعید به نظر می رسد که سامسونگ در سال 2020 هم بخواهد مدل های 5G را به صورت جداگانه عرضه کند. چرا که سال آینده این فناوری احتمالاً به یک استاندارد جدید بدل شده و همه گوشی های پرچمدار از آن پشتیبانی خواهند کرد. با در نظر گرفتن مجموع این مسائل و استراتژی سامسونگ برای عرضه گوشی هایی در اندازه های مختلف، می توان پیش بینی کرد که در سال 2020 پرچمدارهای سری گلکسی اس و نوت در اندازه ها و مدل های زیر عرضه شوند:

  • گلکسی اس 11 ای با صفحه نمایش 6.1 اینچی
  • گلکسی اس 11 با صفحه نمایش 6.4 اینچی
  • گلکسی نوت 11 با صفحه نمایش 6.5 اینچی
  • گلکسی اس 11 پلاس با صفحه نمایش 6.7 اینچی
  • گلکسی نوت 11 پلاس با صفحه نمایش 7.0 اینچی

گلکسی اس 11

گوشی گلکسی اس 11 پلاس در سال 2020 احتمالاً در ابعاد گلکسی اس 10 پلاس فایو جی تولید خواهد شد. گلکسی اس 11 ای هم به احتمال زیادی ابعادی برابر با گلکسی اس 10 استاندارد خواهد داشت و در نهایت گلکسی اس 11 نیز هم اندازه با گلکسی اس 10 پلاس خواهد بود. در واقع استفاده از فناوری های رده اول یک سال قبل برای گوشی های رده دوم هر سال، می تواند یک استراتژی خوب و کارساز باشد که سامسونگ در این سال‌ها به خوبی آن را به اجرا گذاشته است.

احتمالاً در سال آینده نیز مطابق روال امسال، مدل استاندارد گلکسی نوت 11 از لحاظ ابعاد بین دو گوشی گلکسی اس 11 و اس 11 پلاس جای خواهد گرفت و البته گلکسی نوت 11 پلاس یک مدل نوآورانه و پیش‌رو خواهد بود. بنابراین، این احتمال وجود دارد که سامسونگ ابعاد گوشی های خود را یک گام دیگر رو به جلو برده و به سراغ استفاده از یک پانل نمایشگر 7 اینچی در نوت 11 پلاس برود.

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، در سال 2020 صنعت تولید صفحه نمایش گوشی تحول چندانی نخواهد داشت. بنابراین، سامسونگ و دیگر تولید کنندگان بزرگ بیشتر سعی خواهند کرد بر روی تنوع رنگ‌بندی، قابلیت استفاده از سنسورهای سه بعدی مانند FoV و بهبود حالت شبانه دوربین (احتمالاً با استفاده از فناوری نوردهی هوشمند)، تمرکز کنند. اما به هر حال همه این‌ها هنوز در حد گمانه زنی هستند و خیلی زود است که سامسونگ بخواهد اطلاعاتی راجع به نسل بعدی گوشی های پرچمدار خود ارائه کند.

منبع slashgear
مطالب پیشنهادی
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امید
امید
2 سال قبل

سلام میشه بدون قیمت گوشی نوت 11 چنده و از کجا باید خرید

امید
امید
پاسخ به  امید
2 سال قبل

گوشی نوت 11 گوشی های خوبی هست که دوست دارم بخرمولی نمیدونم از کجا باید خرید♡

مصطفی
مصطفی
2 سال قبل

این گوشی گوشی خوبی هست ولی قمتش رونمدونم جای روهم ندیدم که نوت11پلاس بیاره

سینا
سینا
2 سال قبل

میشه لطفاً قیمتشو بگین ?

سمیر
سمیر
2 سال قبل

کسی نمیدونه کجا گیر میاد