آی پینز

5 حقیقت جالب در مورد بازی سوپر ماریو ران

پس از عرضه موفقیت آمیز بازی پوکمون گو (Pokemon Go) توسط نینتندو، انتظارات از بازی جدید این شرکت ژاپنی، یعنی سوپر ماریو ران (Super Mario Run) بسیار بالا رفته بود و بسیاری امیدوار بودند که با یک شاهکار سرگرم کننده روبرو باشند.

البته نکته جالبی که در این بین وجود دارد این است که با وجود انتشار پوکمون گو توسط نینتندو، این بازی توسط خود این شرکت تولید نشده بود و بنابراین می‌توان گفت سوپر ماریو ران اولین بازی موبایلی ساخت نینتندو می‌باشد.

گیم‌پلی بازی سوپر ماریو راناین بازی به صورت رایگان برای دانلود قرار داده شده است که البته در نسخه رایگان تنها سه مرحله آن در دسترس می‌باشد تا کاربران با انجام این مراحل، گیم‌پلی بازی را امتحان کنند. برای باز کردن تمام مراحل بازی نیز می‌توان هزینه 10 دلاری آن را پرداخت نمود. شاید با خود بگویید 10 دلار برای یک بازی موبایلی کمی زیاد است، اما توجه داشته باشید که برخلاف اکثر بازی‌های موبایلی امروزی در سوپر ماریو ران خبری از پرداخت درون برنامه‌ای نبوده و با پرداخت همین 10 دلار، تمامی قابلیت‌ها و ویژگی‌های آن فعال خواهد شد.

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در خصوص این بازی که به تازگی برای گوشی‌های آیفون و همچنین آیپد عرضه شده است، کسب نمایید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا 5 نکته جالب درباره این عنوان دوست داشتنی را خدمت شما ارائه نماییم. گفتنی است که این اطلاعات بر اساس جدیدترین مصاحبه سازنده بازی، یعنی شیگرو میاموتو (Shigeru Miyamoto)، با وب سایت Wired به دست آمده است.

5 حقیقت جالب در مورد بازی سوپر ماریو ران

1- نینتندو و میاموتو قصد ندارند تا نسخه اصلی بازی برادران سوپر ماریو را بر روی گوشی شما بیاورند

شیگرو میاموتوآقای میاموتو که خالق بازی افسانه‌ای برادران سوپر ماریو (Super Mario Bros) در سال 1985 می‌باشد، در پاسخ به سوالی که در مورد تغییرات انجام شده در بازی پرسیده شده، جوابی کلیشه‌ای و البته قابل پیش بینی داده و گفته که تحولات زیادی در سوپر ماریو ران روی داده است. او گفته: “اصلاٌ دوست ندارم کارهای خسته کننده انجام دهم”. همچنین به این نکته اشاره کرده که:

اگر ما مستقیماً نسخه اصلی بازی برادران سوپر ماریو را برای گوشی‌های آیفون عرضه می‌کردیم، مطمئناً طرفداران خوشحال می‌شدند اما در عین حال از ما می‌پرسیدند که چرا باید برای این بازی تکراری هزینه‌ای پرداخت کنند و آن را به صورت رایگان دانلود نکنند؟

ما تلاش می‌کنیم تا محصولاتی تولید کنیم که ارزش پرداخت هزینه را داشته باشند.

میاموتو با بیان این صحبت‌‎‌ها در واقع دلیل عرضه نشدن نسخه اصلی بازی برادران سوپر ماریو بر روی گوشی‌های موبایل را توضیح داده است.

2- ایده‌ ساخت سوپر ماریو ران از اتمام سریع بازی برادران سوپر ماریو توسط کاربران، الهام گرفته است

بازی برادران سوپر ماریوآیا می‌دانید رکورد کمترین زمان اتمام بازی قدیمی برادران سوپر ماریو، چقدر است؟ این رکورد برابر 4 دقیقه و 56 ثانیه (!) بوده و در ماه اکتبر سال جاری میلادی به ثبت رسیده است. اتمام سریع بازی‌ها که با اصطلاح Speedrun شناخته می‌شود، در سایت‌هایی نظیر یوتیوب از بازدید بالایی برخوردار بوده و کاربران اشتیاق زیادی برای اطلاع از این رکوردها دارند. چنین جنبه‌های جذابی از بازی‌ها باعث شده تا یک عنوان قدیمی مثل برادران سوپر ماریو هنوز هم بازیکنان زیادی را درگیر خود کند. نکته جالب این که در هنگام اتمام سریع بازی‌ها به منظور ثبت رکورد، بازیکن همواره رو به جلو حرکت می‌کند و به ندرت مجبور به توقف و یا عقب‌گرد می‌شود. همین مسئله نیز ایده ساخت بازی سوپر ماریو ران را در ذهن میاموتو شکل داده و او تصمیم گرفته تا با طراحی چنین عنوانی، طرفداران حرفه‌ای بازی‌ها را نیز به سمت بازی جدید خود جذب نماید.

3- یک بازی سبک دونده با محوریت شخصیت ماریو، اولین بار بر روی کنسول Wii عرضه شده بود

نسخه Wii بازی برادران سوپر ماریواگر فکر می‌کنید سوپر ماریو ران اولین عنوانی است که ماریوی دوست داشتنی را در یک مسیر بی‌انتها وادار به دویدن می‌کند، باید بگوییم در اشتباه هستید. سری بازی‌های ماریو چندین نسخه مختلف هم بر روی کنسول پرفروش وی داشته‌ است که یکی از آن‌ها در سبک دونده بی‌انتها طراحی شده بود.

4- سوپر ماریو ران یک پروژه واقعاً بزرگ است

سوپر ماریو ران یک پروژه واقعاً بزرگ استبا وجود اینکه بسیاری از کاربران فکر می‌کنند بازی‌های موبایلی با هزینه‌ای بسیار جزئی و با یک تیم کوچک تولید می‌شوند، اما باید گفت این مسئله برای همه بازی‌ها صادق نیست. به عنوان نمونه همین بازی سوپر ماریو ران توسط یک تیم بزرگ تولید شده و کاملاً تبدیل به پروژه‌ای عظیم شده است. بد نیست بدانید که سه گروه مختلف بر روی سه حالت متفاوت بازی به صورت همزمان کار کرده‌اند که این سه حالت عبارتند از: حالت تک نفره، یک بخش رقابتی با عنوان Toad Rally و یک حالت مشابه با بازی Farmville با عنوان Kingdom Builder.

5- میاموتو در سال 2007 بازنشسته شده بود اما برای نظارت بر روند ساخت سوپر ماریو ران، دوباره برگشت

بازنشستگی میاموتو در سال 2007اگر می‌خواهید به بزرگی پروژه سوپر ماریو ران بیشتر پی ببرید، به این نکته توجه کنید که میاموتو پس از آن که در سال 2007 اعلام بازنشستگی نمود، برای نظارت بر روند طراحی این بازی دوباره بازگشته است. آخرین عنوانی که خالق بازی سوپر ماریو در ساخت آن مشارکت داشته، بازی سه بعدی و اکشن ماجراجویی «کهکشان سوپر ماریو» (Super Mario Galaxy) بود که 9 سال قبل برای کنسول Wii عرضه شد. حال این طور که گفته شده، در سوپر ماریو ران نیز میاموتو کاملاً درگیر پروژه بوده و تنها به یک نظارت سطحی بسنده نکرده است.

منبع phonearena
مطالب پیشنهادی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها