براساس گفتههای وال استریت ژورنال و به نقل از منبعی آشنا با برنامههای اینستاگرام، به زودی به روزرسانیای برای این اپلیکیشن منتشر خواهد شد که از ویدیوهایی با طول حداکثر 60 دقیقه پشتیبانی خواهد کرد. در حال حاضر، این محدودیت زمانی 60 ثانیه است. همچنین از نظر ابعاد این ویدیوها، طول آنها بیشتر از عرض آنها خواهد بود که این ویدیوها با نام ویدیوهای عمودی شناخته میشوند. ظاهرا مسئولان اینستاگرام با تولیدکنندگان محتوایی که به عرضهی چنین ویدیوهایی برای اینستا علاقه نشان دادهاند، جلسهای ترتیب داده است.
در سال 2012، اینستاگرام با قیمت 1 میلیارد دلار توسط فیسبوک خریداری شد و مدیرعامل این شرکت، یعنی مارک زاکربرگ، علاقهی زیادی به ویدیو دارد و آن را یک روند تاثیرگذار در شبکههای اجتماعی میداند. حرکت فیسبوک به سمت ارائهی محتوای ویدیویی با فروش تبلیغات ویدیویی همراه بود که از هر نوع تبلیغ دیگری، سود بیشتری برای این شرکت دارد. این میتواند یکی از دلایل علاقهی اینستاگرام به پیشرفت سرویس ویدیوی خود باشد. به طور متوسط، اینستاگرام ماهانه 800 میلیون کاربر فعال دارد و در صورتی که محدودیت 60 ثانیهای اینستاگرام برداشته شود، تبلیغ کنندگان بیشک علاقهی بیشتری به ارائهی تبلیغات خود به این پلتفرم نشان خواهند داد.
با وجود اینکه هنوز چیزی قطعی نشده و برنامههای نهایی ممکن است عوض شوند، ایدهی کلی در دسترس قرار دادن این ویدیوهای طولانیتر در اختیار کاربران است. با اضافه شدن قابلیت استوری به اینستاگرام، بسیاری از کاربران که تعداد فعال آنها به 300 میلیون نفر در روز میرسد، روزانه ویدیوهای بسیار زیادی را در استوری خود پست میکنند که محدودیت آن 15 ثانیه است. البته این به معنی نیست ویدیوهای 60 دقیقهای هم به همین اندازه طرفدار داشته باشند!