زمانی که لامبورگینی اتومبیل فوقالعاده ترزو میلنیو که الکتریکی هم هست را به نمایش گذاشت، پر از فناوریهای جدید نسل بعدی بود؛ این نشاندهندهی این است که احتمالا باید مدت زمان زیادی را منتظر بمانیم تا چنین خودرویی وارد بازار شود.
به گزارش Automative News، ماریزیو رجیانی، مدیر بخش تکنولوژی لامبورگینی، هنوز مدت زیادی تا عرضهی یک لامبورگینی برقی مانده است.
هدف ما ارائهی یک ابراتومبیل اسپورت است و این موارد را نمیتوان با باتریهای فعلی، از لحاظ انرژی و قدرت، به دست آورد.
به گفتهی او، لامبورگینی برقی باید حداقل بتواند از سرعت ۱۸۶ مایل بر ساعت عبور کند و با یک شارژ، اندازهی سه دور، دور زمین نوربرینگ را طی کند که مسافت زیادی است.
ولی به جز ظرفیت باتری، بحث صدا هم وجود دارد. به گفتهی رجیانی، موتورهای الکتریکی تقریباً هیچ صدایی تولید نمیکنند و این از لحاظ احساسی هیجانی در راننده ایجاد نمیکند! تولید موتوری که بتواند احساس یک موتور بنزینی V12 را شبیه سازی کند کار دشواری است.
.
با همهی این اوصاف، لامبورگینی در حال حاضر بیکار ننشسته و در حال کار با MIT برای طراحی فناوری لازم برای تولید موتور الکتریکی برای یک ابر خودرو است.
تمرکز ترزو میلنیو، برروی استفاده از ابرخازنهایی برای ذخیرهی انرژی بود که بتواند زود تر از یک باتری عادی هم شارژ شود و هم شارژ ارائه دهد. ابرخازنها هم اکنون در لامبورگینی اونتادور وجود دارند و در سیستم استارت و استاپ آن کار میکنند. همچنین، این مدل کانسپت از بدنهی فیبر کربن ماشین برای ذخیرهی انرژی استفاده میکند که در صورتی که بدنه دچار مشکل شود، براساس نحوهی عبور الکتریسیته از آن به راننده هشدار میدهد.