در زمانی که اکثر شرکتهای خودروسازی بزرگ دنیا در تلاش برای متنوع کردن سبد محصولاتشان هستند، شرکتهایی هم مثل سایپا سیاست خاص خودشان را دارند و در حال تنوع بخشیدن به یک محصول می باشند. تنوع بخشیدن به یک محصول یعنی چه؟ یعنی خودرویی مثل پراید را در انواع هاچ بک، وانت و انواع و اقسام شمارههای مختلف به تولید برسانید! آیا این سیاست شکست خورده؟ اگر جوابتان مثبت است باید بگوییم کاملا در اشتباهید و شرکت های خودروسازی دیگر هم به موفق بودن این روش اذعان کرده اند. سوال بعدی این است که چه شرکت هایی غیر از سایپا این کار را انجام میدهند؟ اولین شرکت بعد از سایپا، ایران خودرو(تعارف را بگذاریم کنار. سمند، سورن و دنا تنها در ظاهر و امکانات تفاوت دارند، همین) است اما شرکت دیگری باقی نماند؟ جواب منفی و شرکت بعدی نامی نیست جز رنو! بله درست شنیدید همین رنوی خودمان که چند وقتی است تصمیم به خروج از ایران گرفته، انگار کمال همنشین(سایپا و ایران خودرو) بر روی رنو هم تاثیر خودش را گذاشته. رنو چند روز پیش از جدید ترین خودروی خود رونمایی کرد، لوگان استپ وی. فرض کنید تندر 90 را کمی قد بلندتر کرده و بر روی درب راننده کلمه ““Stepway” را درج کنید، شما لوگان استپ وی را ساختید به همین راحتی.
مهمترین ویژگیهای لوگان استپ وی افزایش ارتفاع، اضافه شدن زههای ضربه گیر در بالای چرخها و تغییر در طراحی سپر جلو است و در بقیهی امکانات تفاوتی با لوگان معمولی ندارد. البته افزایش ارتفاع مشکلات خاص خودش را به همراه دارد مثلا بالا رفتن ریسک چپ شدن خودرو در هنگام پیچ با سرعت بالا و کاهش کیفیت رانندگی(در مقایسه با لوگان معمولی) از جمله این موارد است. در مورد امکانات مشترک بین لوگان و مدل استپ وی می توان به سنسورهای پارک، صفحه نمایش لمسی و موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر اشاره داشت. نکته حائز اهمیت این است که حتی با وجود اینکه رنو به جای لوگوی داچیا(برند تولید کننده خودرو های ارزان قیمت زیر مجموعه رنو) از لوگوی لوزی شکل خودش برای این خودرو استفاده کرده، نباید توقع خاصی از این خودرو داشت چراکه لوگان استپ وی همچنان در گروه خودروهای اقتصادی قرار می گیرد.