وقتی صحبت از تکنولوژی های پوشیدنی به میان می آید، ناخودآگاه ذهن همه به سوی سیستم عامل Android Wear و دستبند های تناسب اندام Fitbit معطوف می شود. اما واقعیت چیز دیگری است. در جدیدترین آماری که از میزان فروش ابزار های پوشیدنی منتشر شده است، نام شرکت چینی شیائومی (Xiaomi) در رده دوم دیده می شود. جالب این که در بین 5 شرکت موفق در حوزه ابزار های پوشیدنی تنها یک شرکت از سیستم عامل Android Wear در محصولات خود استفاده می کند.
در زیر می توانید رده بندی کامل این شرکت ها را ملاحظه کنید.
در این جدول که فروش محصولات مرتبط با تکنولوژی های پوشیدنی را در سه ماهه اول 2015 نشان می دهد، شرکت شیائومی با اختلاف کمی در رده دوم جای گرفته است. رده اول را شرکت FitBit از آن خود کرده و در رده سوم نیز Garmin با حدود 6 درصد از سهم بازار ایستاده است. شرکت کره ای سامسونگ نیز با 5.3 درصد از سهم بازار در رده چهارم قرار دارد و یا توجه به این که بخشی از میزان فروش این شرکت به محصولات پوشیدنی سری Tizen مربوط می شود لذا سیستم عامل Android Wear تنها قسمتی از فروش کل سامسونگ را به خود اختصاص داده است. مابقی شرکت هایی که از Android Wear در محصولاتشان استفاده می کنند در بخش سایر (Others) دسته بندی شده اند.
البته با عرضه ساعت اپل، این آمار برای ادامه سال 2015 دچار تغییر و تحولاتی خواهد شد. اما همین نکته که شرکت شیائومی با عرضه تنها یک ابزار پوشیدنی به نام Mi Band آن هم فقط در کشور چین توانسته در رتبه دوم قرار بگیرد بسیار جالب توجه است. شاید بتوان یکی از علل این موفقیت خیره کننده Mi Band را قیمت پایین و 15 دلاری آن دانست.
باید منتظر انتشار آمار های بعدی در این زمینه بمانیم و ببینیم ورود شرکت اپل به این بازار تا چه حد تاثیر گذار بوده است. پس پیگیر اخبار روز حوزه آی تی در دیجی رو باشید.