بانجی (Bungie) به عنوان یکی از بزرگترین استودیوهای سازنده بازی توسط سونی خریداری شد. این استودیو که توسعه سری Destiny، نسخه اصلی Halo، و همچنین عناوین قدیمیتری مانند Oni ،Myth و Marathon را در کارنامه دارد، از این پس بخشی از سرگرمیهای تعاملی سونی (Sony Interactive Entertainment) خواهد بود. ارزش این قرارداد 3.6 میلیارد دلار اعلام شده و پیت پارسونز، مدیر عامل بانجی تأکید کرده که تیم او همچنان “به انتشار مستقل و توسعه خلاقانه بازیها ادامه خواهد داد.” با دیجی رو همراه باشید.
مدیران بانجی همچنین در بیانیهای دیگر تایید کردند که Desitny 2 یک بازی چند پلتفرمی باقی خواهد ماند که هم برای پلی استیشن و هم برای ایکس باکس در دسترس است و این استراتژی در نسخههای بعدی بازی نیز حفظ خواهد شد.
استودیوی بانجی در سال 1991 تأسیس شد و به واسطه انقلابی که در بازیهای سبک اکشن اول شخص (FPS) ایجاد کرد، شناخته میشود. این استودیو زمانی بخشی از مایکروسافت بود و بعداً به زیرمجموعه اکتیویژن تبدیل شد. اما از سال 2019 بانجی به صورت مستقل فعالیت کرده و با فرنچایز Destiny توانسته به موفقیت خوبی در بازار دست پیدا کند. نکته جالب دیگر این که خرید بانجی توسط سونی تنها دو هفته پس از آن صورت میگیرد که مایکروسافت در خبری بسیار جنجالی اعلام کرد که قصد دارد کمپانی اکتیویژن بلیزارد را به مبلغ 68.7 میلیارد دلار خریداری کند.