معمولا هنگامی که یک بروزرسانی جدید برای یک گوشی هوشمند ارائه می شود، کاربر با اعلانی که در گوشی ظاهر می شود از وجود آن بروزرسانی مطلع شده و حتی اگر در آن لحظه وقت و موقعیت مناسب برای نصب بروزرسانی را نداشته باشد می تواند براحتی آن را رد کرده و مانع انجام آن شود. اما در این بین ظاهرا بعضی از دارندگان گوشی هوشمند LG G4 چنین حق انتخابی ندارند. مشتریانی که از سرویس های مخابراتی AT&T و T-Mobile استفاده می کنند گزارش داده اند که با بروزرسانی اجباری گوشی LG G4 خود مواجه شده اند و علاوه بر این که این بروزرسانی به صورت کاملا خودکار اعمال می شود، پس از نصب آن نیز بدون هیچ اطلاع قبلی گوشی مجددا راه اندازی می شود (فرض کنید که شخصی یک تماس مهم داشته و در همین حال گوشی وی پس از بروزرسانی، به صورت خودکار ریست شود که این امر مطمئنا خوشایند نخواهد بود). در توضیحات این بروزرسانی به مواردی راجع به رفع برخی از مشکلات گوشی اشاره شده است ولی هیچ توضیحی درباره اینکه این بروزرسانی تا چه حد حیاتی می باشد ارائه نشده است.
برخی از کاربران احتمال می دهند که این بروزرسانی ممکن است مشکلات مربوط به پاسخ دهی صفحه نمایش لمسی را که قبلا گزارش شده بود، حل نماید ولی دقیقا این موضوع تایید نشده است. این آپدیت ممکن است برخی حفره های امنیتی را هم ببندد و یا با مشکلات اساسی دیگری مقابله نماید. با وجود پیگیری هایی که توسط خبرگزاری های مختلف صورت گرفته هنوز مشخص نیست که این بروزرسانی برای دیگر سرویس های مخابراتی و دیگر مناطق نیز به همین منوال ارائه خواهد شد یا نه.
خوشبختانه به نظر نمی رسد که این روند ارائه بروزرسانی به یک عادت برای سازندگان تلفن های هوشمند تبدیل شود. این امر که با ظاهر شدن مشکلات مختلف در گوشی هوشمند شرکت سازنده فورا به ارائه یک بروزرسانی اقدام کند کار بسیار پسندیده ای است ولی شاید بهتر باشد تا در هر شرایط به کاربر نیز حق انتخاب قبول یا رد نصب آن داده شود.
نظر شما چیست؟ ما در دیجی رو منتظر مشاهده نظرات شما در این خصوص هستیم.