پروژه راه اندازی سرویس پست تلفنی (193) چند مدتی است که در کل کشور کلید خورده است و اینک عضو هیئت مدیرت شرکت پست از راه اندازی این سرویس به صورت یکپارچه در کل کشور خبر داد و از هم اکنون شهروندان قادرند تا درب منزل خود انواع خدمات شهری را دریافت کنند.
غلامرضا تجاری عضو هیئت مدیره شرکت پست با اشاره به سابقه سرویس پست تلفنی که امکان دریافت خدمات پستی از طریق تلفن و درب منزل مصرف کنندگان را مهیا میکند گفت:
از ۱۰ سال پیش مقدمات راه اندازی این سرویس، انجام شده بود اما تاکنون به دلایل مختلف، موفق به اجرای آن به صورت گسترده نشده بودیم. در ابتدا با توجه به محلی بودن این سرویس، هماهنگی و انسجامی برای آن وجود نداشت و عملکرد آن رضایتبخش نبود اما در دور جدید تصمیم بر این شد که سرویسی استاندارد، هماهنگ و یکپارچه در کل کشور راه اندازی شود تا علاوه بر خدمات پستی، سایر خدمات عمومی مورد نیاز مردم را نیز ارائه دهد.
هم اکنون مرکز تماس متمرکز ۱۹۳ در تبریز راه اندازی شده است و تمام خطوط تلفن در سراسر کشور، در صورت تماس به این مرکز متصل می شوند. این سرویس بر مبنای یک استاندارد مشخص عملیاتی شده است و تیم های عملیاتی و اجرایی آن، آموزشهای لازم را دیده اند.
وی در ادامه توضیحات خود در ارتباط با دریافت خدمات پستی از طریق تماس با شماره 193 عنوان کرد که در کنار این خدمات، سرویسهای ویژهای نیز با همکاری دستگاهها و سازمانهای مرتبط به شهروندان اعطا خواهد شد که از مهمترین آنها باید به خرید بلیط قطار و هواپیما و همچنین خدمات نیابتی دولت اشاره کرد.
وی با تاکید براینکه این سرویس در کل کشور راه اندازی شده و دارای رویه مشخصی است، ادامه داد:
شهروندان می توانند با تماس تلفنی با سامانه ۱۹۳، سرویس های مدنظرشان را درب منزل دریافت کنند. این سرویس در جهت کاهش رفت و آمد شهری با استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات ایجاد شده است.