با انتشار بازی No Man’s Sky بر روی کامپیوترهای شخصی (PC) یک موج جدید در بین بازیهای ویدیویی ایجاد شد و این بازی با در اختیار داشتن 212,620 کاربر همزمان در روز انتشار، بیشترین میزان کاربر بر روی استیم در سال جاری را به خود اختصاص داد.
اما اکنون با گذشت کمتر از دو هفته از انتشار این عنوان، وضعیت به شدت تغییر کرده و آمار و ارقام ساعتی و روزانه این بازی نشان از کاهش شدید بازیکنان این بازی بر روی PC دارد.
با استناد به آمار منتشر شده توسط SteamSpy و SteamDB، کاهش تعداد بازیکنان این بازی در حدود 90 درصد بوده است، به طوریکه در تاریخ 12 آگوست میزان کاربران همزمان این بازی 212,604 بوده و هم اکنون این تعداد به 19,336 بازیکن رسیده است.
به این ترتیب بی شک این بازی در حفظ محبوبیت خود ناکام بوده، البته بسیاری از بازیها درصد زیادی از بازیکنان خود را پس از روز اول انتشار از دست میدهند اما میزان سرعت و تعداد افت برای عنوان No Man’s Sky بیشتر از سایر بازیها بوده و چنین افتی در چنین مدت کوتاهی معمولاً اتفاق نمیافتد.
برای درک بهتر این مفهوم کافی است در نظر داشته باشیم، بازیهای مهم دیگری که امسال منتشر شدند نظیر The Division در روز اول انتشار 113,839 کاربر داشت و این تعداد دو هفته بعد به 73,185 رسید. بازی مهم دیگر امسال یعنی XCOM 2 نیز از 133,020 کاربر در روز 7 فوریه به 48,201 کاربر در 21 فوریه رسید.
اگرچه در حال حاضر میزان فروش نسخه PS4 این بازی را در اختیار نداریم اما نمودار فروش این بازی در بریتانیا نیز از یک سقوط عظیم تنها پس از یک هفته از آغاز فروش این عنوان خبر میدهد.
درحالیکه شاید کاهش محبوبیت این بازی ارتباطی با کیفیت آن نداشته باشد اما ناراحت کننده ست که پس از گذشت چنین مدت کوتاهی شاهد تبدیل هیجان و التهاب هواداران این عنوان به عصبانیت و خشم به دلیل کمبود ویژگیها، پایان بندی نامناسب بازی، مشکلات عملکرد نسخه PC و سایر مسائل باشیم.