به نظر میرسد که سیاست سختگیرانه سامسونگ برای جمعآوری نوت 7 به خوبی در حال اجراست. طبق گزارش این کمپانی که روز یکشنبه منتشر شد، بیش از 2.7 میلیون دستگاه نوت 7 از مجموع 3.06 میلیون دستگاهی که به دست مشتریان در سراسر جهان رسیدند جمعآوری شدهاند. به این معنی که حدوداً 30000 دستگاه، یا 10 درصد از مجموع، پس از گذشت 3 ماه از این فرآیند مشقتبار در دست مشتریان باقی ماندهاند.
در بازارهای مهم غربی، پس از اعمال تدابیر سختگیرانه تولیدکننده کرهای در جهت حمایت و حفاظت از مشتریانش، نرخ بازگشت دستگاههای نوت 7 بسیار بالا بود است. در ایالاتمتحده آخرین بهروزرسانی برای نوت 7 اواخر امسال منتشر خواهد شد و جلوی شارژ و کارکرد نوت 7 های باقی مانده را خواهد گرفت. اقدامات مشابهی نیز در غرب اروپا صورت گرفته است و بهروزرسانی برنامه ریزی شده سقف شارژ باتری نوت 7 را به 30 درصد خواهد رساند.
در سرزمین مادری نوت اما وضعیت اندکی متفاوت است. حدود 20 درصد از خریداران این دستگاه در کره جنوبی، با وجود پیشنهادات تعویض و جایگزینی دستگاهشان با یک مدل دیگر و یا بازپرداخت پولی که بابت خرید صرف کردهاند، حاضر به پس دادن نوت 7 نیستند و ممکن است سامسونگ مجبور باشد علاوه بر اعمال محدودیتهای شارژ، برای جمعآوری این دستگاهها دست به اقدامات دیگری بزند.