معمولاً خیلی به ندرت پیش آمده است که سامسونگ پاداشهای مالی شش ماهه کارکنان بخش گوشیهای هوشمند این شرکت را کاهش دهد. بخشی که در حال حاضر و پس از مشکلات پیش آمده برای گلکسی نوت 7 درگیر ترمیم و بازیابی نیروی اولیه خود میباشد.
هر ساله در ماه ژوئن و یا دسامبر، این غول تکنولوژی کرهای پاداشهای مالی خود به میزان حداکثر، 50 درصد حقوق ماهیانه کارکنان بخشهای اصلی را به آنان اعطا میکند. این بخشها نیز شامل بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات تلفن همراه، راه حل دستگاه (Device Solution) و لوازم الکترونیکی مصرفی میشوند. به علاوه، این مشوقها برای کارکنان واحدهای کوچک این بخشها نیز به اندازه حداکثر 50 درصد حقوق ماهیانهشان تعلق میگیرد. بنابراین اگر این دو پاداش را با هم ترکیب کنیم، کارمندان این بخشها میتوانند پاداشی به اندازه 100 درصد حقوق ماهیانه خود را از دو طریق بخش محل خدمت و واحد خود، دریافت نمایند.
این پاداشها که بر اساس عملکرد کارکنان به آنان تعلق میگیرد، به چندین سطح تقسیم شده به طوری که کارکنان سطح A پاداش 50 درصدی، کارکنان سطح B پاداش 25 درصدی و کارکنان سطح C پاداش 12.5 درصدی را دریافت میکنند. کارکنانی هم که در سطح D جای بگیرند از دریافت پاداش محروم خواهند بود.
بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات تلفن همراه سامسونگ یا به اختصار IM، که تا پیش از این به دلیل فروش بسیار خوب گوشیهای هوشمند این شرکت کرهای، معمولاً پاداشهای سطح A را دریافت کرده بود، در جدیدترین گزارشات منتشر شده به سطح C تنزل یافته است. دلیل این تنزل نیز مطمئناً چیزی نبوده جز فاجعه گلکسی نوت 7 که ضرری 20 میلیارد دلاری را متوجه سامسونگ نموده است. این بخش در طول سه ماهه سوم سال جاری، 83 میلیون دلار فروش داشته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 95 درصد افت داشته است.
بنا به گزارشات اخیر، کارکنان دو بخش اصلی دیگر سامسونگ، توانستهاند سطح A را به خود اختصاص داده و پاداشهای 50 درصدی دریافت نمایند.
بخش Device Solution در سه ماهه سوم و چهارم سال جاری با توجه به درخواست بالایی که برای چیپهای حافظه وجود داشته و در نتیجه، قیمت بالای این قطعات، توانسته سوددهی بسیار خوبی داشته باشد. بخش لوازم الکترونیکی مصرفی هم در همین مدت با تمرکز خوبی که بر روی لوازم خانگی پرسود خود داشته، عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده است.