پس از گذشت سه ماه و زدن رکورد تیزرهای تبلیغاتی برای یک خودرو با 12 تیزر (هفتهای یک تیزر)، بالاخره دوج چلنجر دمون معرفی شد. اگر نگران بودید که دوج پس از این همه انتظار ناامیدتان کند، باید بگویم که جای به نگرانی نیست! اعداد و ارقام شگفتانگیزند! در ادامه برای بررسی این خودرو با دیجی رو همراه باشید.
قبل از اینکه به اعداد و ارقام و قدرت این خودرو بپردازیم، بهتر است با مقدمهای شروع کنیم. دوج دمون، آن قدر سریع و قوی است که به آن اجازهی شرکت در مسابقات NHRA داده نشده است! دیگر نکتهای که در مورد قدرت این خودرو میتوان به آن اشاره کرد، چرخهای جلوی این خودرو است که هنگام شروع حرکت (البته اگر قصد به حرکت درآمدن با شتاب بالا را داشته باشید) از زمین کنده میشوند! این ویژگی را تنها در خودروهای تیون شده و فیلمهای سریع و خشن دیده بودیم و اولین بار است که یک خودروی استاندارد چنین ویژگیای دارد!
یکی از مدیران دوج درباره ساخت این ماشین گفته است:
وقتی ما شروع به ساخت دمون کردیم، قصدمان رقابت با دیگر خودروها نبود. ما تلاش کردیم تا بهترین خودرویی که کمپانیمان میتواند را بسازیم به این خاطر که ما به کلی متفاوتیم. ما نمی خواستیم یک خودروی اسپرت بسازیم، نمیخواستیم یک خودروی پونی بسازیم، ما میخواستیم یک خودروی عضلانی بسازیم.
این مدیر دوج همچنین گفته است که سعی نکردیم سریعترین خودرویی که در حال حاضر موجود است را بسازیم. بلکه سعی کردیم سریعترین خودرویی که ممکن است ساخته شود را بسازیم.
به عبارتی دیگر، دوج سعی کرده است با دمون، در کمترین زمانی که برای یک خودرو از نظر قوانین فیزیکی ممکن است، به بالاترین سرعت برسد و بیشترین مسافت را در کمترین زمان ممکن طی کند.
حالا نگاهی به اعداد میاندازیم: 840 اسب بخار قدرت، 1040 نیوتون متر گشتاور، رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت در 2.3 ثانیه، رسیدن به سرعت 160 کیلومتر بر ساعت در 5.1 ثانیه و طی کردن مسافت 400 متری در 9.65 ثانیه اعدادی هستند که دوج دمون را تبدیل به سریعترین خودروی جهان در شتابگیری میکنند. رکورد قبلی برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت در دستان تسلا بود که دمون با موتور 8 سیلندر 2.7 لیتری سوپرشارژر توانست این رکورد را به نام خود بزند. همچنین این موتور، قویترین موتور 8 سیلندری است که تا حالا ساخته شده است.
در پستهای آینده به سایر ویژگیهای دوج چلنج دمون خواهیم پرداخت.