تا پیش از سال 2010، لکسوس از ساخت خودروهای شاسی بلند کراساوور جمع و جور غافل بود در حالی که مشغول ساخت دیگر مدلهای خودروهای شاسی بلند بود و تقریبا تمام انواع خودروهای شاسی بلند را تولید میکرد. اما این خودروساز باز هم ناکام ماند و موفقیت چشمگیری کسب نکرد. سرانجام در سال 2014، لکسوس با معرفی مدل NX توانست در بازار خودرو بدرخشد و این مدل، شانس حضور لکسوس در فضای رقابتی خودروهای کراساوور جمع و جور را افزایش داد.
مدل 2015 NX، تغییراتی را نسبت به مدل 2014 این خودرو تجربه کرده بود ولی این تغییرات به حدی نبودند که ملموس باشند و شاید برای اینکه متوجه این تغییرات بشوید نیاز بود که چندین مقاله دربارهی آن بخوانید و یا به اظهارات مدیران لکسوس رجوع کنید. این ظاهر تکراری در حالی برای مدل 2015 در نظر گرفته شده بود که بازار خودروهای کراساوور جمع و جور بسیار داغ بود و لکسوس برای اینکه در بازار بماند نیاز داشت تا یک تغییر اساسی را در ظاهر این مدل بوجود بیاورد.
چیزی که طرفداران لکسوس به دنبالش بودند، یک طراحی جدید و جذاب بود که بتواند ظاهر جذاب خود را تا چندین سال حفظ کند و به این زودیها قدیمی نشود. حال، لکسوس تمام این خواستهها را برآورده کرده است! یک مدل تازه از NX با طراحی زیبا و تغییر یافته. شیشههای جلوی خودرو صافتر و عریضتر شدهاند و در تلاقی با کاپوت خودرو زیبایی خاصی به آن میبخشند. چراغها و مه شکنهای جلو هم کشیدهتر شدهاند تا ظاهری پرخاشگر به این شاسی بلند ژاپنی ببخشند. همچنین داخل خودرو هم تغییراتی را تجربه کرده است تا بتواند تمام حس یک خودروی لوکس را به سرنشینان القا کند.
در مدلهای فعلی، امکان مجهز کردن لکسوس NX به یک صفحه نمایش 7 اینچی وجود دارد ولی در مدل جدیدتر، میتوانید این خودرو را به یک صفحه نمایش 10.3 اینچی مجهز کنید. خودرو به ماهواره متصل میشود و برای مثال ساعت خودرو با استفاده از اطلاعات ماهوارهای با توجه به موقعیت مکانی شما به صورت خودکار تنظیم میشود. کنترلها و دکمههایی که داخل خودرو هستند به رنگ متالیک درآمدهاند تا تمام حس یک خودروی لوکس را تداعی کنند. جای درگاههای USB هم تغییر کرده است و قسمت شارژ وایرلسی که در مدل قبلی هم وجود داشت، بزرگتر شده است تا بتوانید با خیال راحت گوشیهای بزرگ امروزی را در آن جای دهید.
پیشرانهی NX 300، یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر خطی به همراه توروشارژر خواهد بود، در حالی که مدل NX 300h به یک پیشرانهی 2.5 لیتری 4 سیلندر خطی که با موتور الکتریکی ترکیب شده است، مجهز میشود. اسپیکری که برای تولید صدای موتور به کار میرود در هر دو خودرو یکسان است و صدایی اسپرتتر را تولید میکند.
گرچه عملکرد لکسوس NX در مسیر مستقیم بدون تغییر و مانند مدل قبلی است، اما تغییر اصلی که در این خودرو ایجاد شده است را در پیچها حس میکنید. به لطف بهبود دادن سیستم تعلیق در این مدل، حالا با نرمی بیشتری میتوانید از پیجها عبور کنید.
در مورد چرخها هم، لکسوس از چرخهای آلومینیومی 18 اینچ استفاده کرده است و آپشنهای اضافهای که برای این چرخها وجود دارند تنها بر روی زیبایی آن اثرگذارند و تاثیری در عملکرد خودرو نخواهند داشت.
طراحی زیبا، استفاده از تکنولوژیهای روز دنیا و عملکرد خیره کننده از مواردی هستند که لکسوس را به سازندهی خودروهای لوکس واقعی بدل میکند و مشتریان این خودروساز را راضی نگه میدارد. لکسوس کار خود را از سال 1989 و با معرفی دو خودروی سدان شروع کرد و از همان ابتدا، هدف تویوتا از راه اندازی این برند، تولید خودروهای لوکس بود. امروز لکسوس در بیش از 90 کشور خط تولید دارد و همچنین سهم بزرگی از بازار خودروی آمریکا را به خود اختصاص داده است. حال باید صبر کنیم و ببینیم که لکسوس برای خودروهای آیندهی خود چه برنامهای دارد.