سامسونگ با دو کلیپ تبلیغاتی گلکسی نوت 9 به اپل حمله کرد! [زیرنویس فارسی]

روز به روز به تعداد آگهی‌های تبلیغاتی سامسونگ که در آن‌ها به اپل و محصولات این شرکت حمله می‌شود، در حال افزوده شدن است و در تازه‌ترین مورد با اینکه تقریباً 24 ساعت از رونمایی گلکسی نوت 9 گذشته، دو آگهی تبلیغاتی جدید برای نشان دادن برتری این گوشی نسبت به آیفون ایکس اپل از سوی Ingenius و به سفارش سامسونگ منتشر شده است.

این دو کلیپ 30 ثانیه‌ای که در ادامه می‌توانید آن‌ها را با زیرنویس فارسی نیز مشاهده کنید، در کانال یوتیوبی رسمی سامسونگ و تحت عناوین Power و Pen منتشر شده‌اند. همان طور که از عناوین این کلیپ‌ها می‌توان حدس زد، تمرکز اصلی آن‌ها بر به رخ کشیدن قدرت پردازشی و قابلیت‌های قلم اس پن معطوف شده است.

در این کلیپ‌های تبلیغاتی یکی از خدمات دهندگان مرکز فروش محصولات اپل را مشاهده می‌کنیم که در حال گفتگو با مشتری و راهنمایی وی است. در کلیپ اول مشتری از قدرتمند بودن گلکسی نوت 9 می‌گوید و کارمند مرکز فروش سعی دارد تا نظر او را راجع به این قضیه عوض کند. چیزی که در این کلیپ بسیار مبهم بوده و بسیار گذرا از آن عبور می‌شود، همان جمله اول است. مشتری می‌گوید: “گلکسی نوت 9 گوشی قدرتمندی است” اما به هیچ وجه اشاره‌ای به مصداق‌های این قدرت نمی‌شود.

در نگاه اول ممکن است اینگونه به نظر برسد که گلکسی نوت 9 با 8 گیگابایت حافظه رم در برابر آیفون ایکسی که تنها از 3 گیگابایت رم استفاده می‌کند، از پیش برنده است. همچنین پردازنده‌های اگزینوس 9810 و اسنپدراگون 845 هم عملکرد واقعاً سریعی در نوت 9 دارند. اما حداقل از لحاظ تئوری چنین نتیجه گیری‌ای درست نیست، زیرا همین دیروز بود که نتایج تست دو بنچمارک نشان داد، گلکسی نوت 9 نه تنها ضعیف‌تر از آیفون ایکس عمل می‌کند بلکه امتیاز آن از وان پلاس 6 هم کمتر است!

همچنین کاملاً غیرمنضفانه است که بخواهیم دوربین 2 بعدی گلکسی نوت 9 را با دوربین 3 بعدی تشخیص چهره آیفون ایکس مقایسه کنیم، هر چند به نظر می‌رسد سامسونگ هیچ تفاوتی بین این دو قائل نیست! اما مهم‌ترین نقطه قوت گلکسی نوت 9 مسلماً قلم اس پن آن است که البته سامسونگ در کلیپ دوم خود نتوانسته از پتانسیل‌های آن به خوبی استفاده کند.

در کلیپ دوم مکالمه فروشنده و مشتری تنها بر عدم وجود قلم استایلوس در آیفون‌های اپل اشاره دارد. اما در حال حاضر کیست که این موضوع را نداند؟ آیا بهتر نبود به جای تکیه بر این موضوع، برخی قابلیت‌های قلم اس پن در عمل نشان داده می‌شد؟ شاید اگر چنین اتفاقی می‌افتاد این کلیپ تبلیغاتی بهتر و بیشتر می‌توانست نظر بینندگان را به خود جلب کند. به هر حال کلیپ‌های سامسونگ باز هم با هدف حمله به پرچمدار اپل طراحی شده‌اند، البته پرچمداری که تقریباً یک سال از عمر آن می‌گذرد و تا چند ماه دیگر مدل جدید آن وارد بازار خواهد شد. باید دید آیا با ورود نسل جدید آیفون ایکس، سامسونگ همچنان به ساختن چنین کلیپ‌هایی ادامه خواهد داد یا نه.

منبع phonearena
مطالب مرتبط

به گفتگو بپیوندید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.