ویدیویی که به تازگی توسط Buzzfeed منتشر شده نشان میدهد که چگونه اپل خود را برای عرضه آیفون 8 و آیفون 8 پلاس آماده میکند. این ویدیو که اتفاقات آن درست از بعد از رویداد اختصاصی اپل در روز 12 سپتامبر (21 شهریور) دنبال میشود، نشان میدهد وقتی که پیش فروش آیفون 8، آیفون 8 پلاس، اپل واچ سری 3 و اپل تی وی 4K از 15 سپتامبر آغاز شد، چندین تن از مهندسین اپل در این شرکت گرد هم آمده بودند تا با پیگیری سفارشات دریافتی، از روند صحیح کارها اطمینان حاصل کنند.
اطمینان از اینکه تمام دستگاههای آیفون به موقع در فروشگاههای اپل قرار گیرند و همچنین بدون تأخیر به دست کسانی که آن را پیش خرید کردهاند برسند، از دغدغههای اصلی این روزهای مدیر ارشد خرده فروشی اپل، آنجلا آرنتس (Angela Ahrendts) است. بنا به گفته این مدیر اجرایی، در شب آغاز پیش فروش، نیمی از سفارشها از طریق برنامه اپ استور ثبت شده بود، زیرا این سریعترین راه برای تهیه یک گوشی آیفون میباشد. در این روش بدون نیاز به مراجعه به هیچ جایی و تنها با یک لمس ساده دکمه Touch ID میتوان گوشی آیفون مورد نظر را سفارش داد.
از دو روز قبل از عرضه رسمی گوشیهای آیفون، خانم آرنتس با سرکشی به فروشگاههای اپل در چندین محل مختلف و ملاقات با کارمندان، از آماده بودن همه چیز برای روز عرضه این محصولات، اطمینان حاصل میکند. در همین حال، تأسیسات UPS Worldport در کنتاکی آماده است تا تمامی گوشیهای آیفون را که به طور مستقیم از کارخانههای چینی دریافت میشوند، جابجا کند. از آنجا که حجم محموله دریافتی بسیار بالا است، UPS یک محل ویژه برای مدیریت حمل و نقل گوشیهای آیفون در نظر گرفته است. برخی از این گوشیها به فروشگاههای اپل خواهند رفت و برخی دیگر نیز مستقیماً برای کسانی که از قبل آنها را سفارش دادهاند، ارسال خواهند شد.
در حالی که همه چیز به شکل شگفت انگیزی درست پیش میرود، اما این روند نیازمند تلاش بیوقفه افراد زیادی است. بعضی از این افراد برای اپل کار میکنند و برخی دیگر هم در شرکتهایی مانند مانند UPS مشغول به کار هستند. همه این افراد با یک همکاری تحسین برانگیز تلاش دارند تا تمام سفارشها را به موقع تحویل دهند و هیچ فروشگاهی هم در روز عرضه آیفون، بدون موجودی نباشد.