خبرگزاری The Verge فاش کرد که شرکت فیسبوک به دنبال نام جدیدی است و قصد دارد تغییر برند دهد! بر اساس اسنادی که توسط یک منبع ناشناس به دست آمده، تغییر برند فیسبوک اقدامی در جهت ساخت یک متاورس (جهان مجازی) است و نام جدید قرار است در کنفرانس سالانه Connect که روز 28 اکتبر (6 آبان) برگزار خواهد شد مورد بحث قرار گیرد. با دیجی رو همراه باشید.
تغییر نام فیسبوک احتمالاً به زودی اتفاق خواهد افتاد تا چشمانداز شرکت را در افق رسانههای اجتماعی تبیین کرده و برای برون رفت از مشکلات فعلی هم کمک کند. پس از تغییر برند، به احتمال زیاد شبکه اجتماعی فیسبوک با همین نام همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد و همانند اینستاگرام، واتساپ و آکیولس یکی از محصولات شرکت مادر (که نام جدیدی خواهد داشت) خواهد بود.
اوایل هفته جاری، کمپانی فیسبوک خبر از ایجاد 10 هزار فرصت شغلی جدید در اتحادیه اروپا داد که تلاشی برای ایجاد یک به اصطلاح “متاورس” است. این کلمه چند دههای است که استفاده میشود و توسط سایر شرکتهای فناوری نیز به کار میرود، اما اکنون به نظر میرسد فیسبوک قصد دارد آن را احیاء کند و حتی بعید نیست که بخواهد متاورس را به عنوان نام اصلی شرکت نیز انتخاب کند.
حدس دیگری که در مورد نام آینده فیسبوک زده شده، هورایزن (Horizon) است. این حدس پس از آن قوت گرفت که کمپانی فیسبوک پلتفرم بازی واقعیت مجازی خود با این نام را به “Horizon Worlds” تغییر نام داد تا نام Horizon آزاد شود. باز هم یادآوری میکنیم که این تغییر نام به احتمال زیاد هیچ تأثیری بر برندهای زیرمجموعه نخواهد داشت و تنها به عنوان چتر بر سر همه آنها خواهد بود. یعنی چیزی شبیه به آلفابت (Alphabet Inc) که شرکت مادر برندهای نام آشنایی همچون گوگل، کالیکو، دیپمایند، ویمو، ایکس و … است.