Ookla Speedtest یک اپلیکیشن معروف و بسیار شناخته شده برای سنجش سرعت اتصال به اینترنت است که توسط Ookla توسعه داده شده است. این برنامه در هر دو مارکت گوگل پلی و اپ استور در دسترس قرار دارد و میتوان از آن برای تست سرعت اینترنت گوشیهای اندرویدی و آی او اس استفاده کرد. جالب است بدانید که Ookla در جدیدترین گزارش خود، گوشیهای گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس سامسونگ را به عنوان سریعترین گوشیهای هوشمند موجود در بازار در زمینه دانلود، معرفی کرده است.
سرعت دانلود در یک گوشی هوشمند به متغیرها و فاکتورهای زیادی بستگی دارد که البته در بسیاری از موارد هیچ کاری از دست کاربر برنمیآید و نمیتواند آنها را در بهترین حالت خود در اختیار داشته باشد. به عنوان مثال، خدمات دهندههای مختلف اینترنت، همواره سرعتهای متفاوتی را در اختیار کاربران میگذارند و همچنین موقعیت مکانی و وضعیت شبکه در محل استقرار دستگاه هم تأثیر زیادی در سرعت اتصال به اینترنت دارد. اما به هر حال برای مقایسه دو گوشی از لحاظ سرعت اتصال به اینترنت و یا سرعت دانلود، سعی میشود تا هر دو دستگاه تا حد امکان در شرایطی برابر قرار داشته باشند.
گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس سامسونگ هر دو مجهز به مودم CAT 18 LTE هستند که از حداکثر سرعت انتقال اطلاعات 1.2 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی میکند. بر اساس نتایجی که اپلیکیشن Speedtest به دست آورده و عملکرد گوشیهای مختلف را در شبکههای 4G LTE اپراتورهای مخابراتی آمریکا، از ماه فوریه تا آوریل سال جاری میلادی مورد بررسی قرار داده و در نهایت با در نظر گرفتن متوسط نتایج به دست آمده، Ookla به این جمعبندی رسیده که سرعت دانلود گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس سامسونگ در مقایسه با دیگر پرچمدارهای مطرح بازار به صورت زیر است:
- 37 درصد سریعتر از آیفون ایکس اپل
- 17 درصد سریعتر از گوگل پیکسل 2
- 38 درصد سریعتر از گلکسی اس 7 سامسونگ
با توجه به اینکه در چند سال گذشته میزان استفاده از اینترنت از طریق گوشیهای هوشمند به شکل قابل ملاحظهای افزایش یافته، کاربران به این ویژگی گوشی خود اهمیت بسیار زیادی میدهند. سامسونگ با توجه به همین مسئله، اخیراً اقدام به انجام یک نظرسنجی نموده و مشخص کرده که کاربران در حین سفر و رفت و آمد خود، خواهان در اختیار داشتن اینترنت با بیشترین سرعت ممکن هستند. با استناد به نتایج این نظرسنجی و همچنین نتایج مربوط به سرعت اینترنت گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس، سامسونگ این نکته را در تبلیغات و بازاریابی پرچمدارهای خود به شدت مورد توجه قرار داده و سعی دارد تا بهترین استفاده را از این مزیت گوشیهای خود داشته باشد.