به تازگی گزارشی منتشر شده که نشان میدهد محبوبترین برند گوشیهای هوشمند در بازار چین هواوی است. این گزارش توسط شبکه جهانی تحقیقاتی آمار در بازار چین انجام شده است که در کنار برندهای داخلی، برندهای غیر چینی را نیز مورد مطالعه قرار میدهد. از بین برندهای داخلی در بازار چین کمپانی هواوی در بخش تکنولوژی با 51.3 درصد در رتبه اول جدول قرار گرفته است و در رتبه دوم و سوم به ترتیب کمپانی SF با 39.9 درصد و کمپانی Gree با 37.3 درصد سهم از بازار قرار گرفتهاند. کمپانی Gree یکی از غولهای تکنولوژی در سراسر کشور چین محسوب میشود که تولید گوشیهای هوشمند بخشی از کار این کمپانی است. هایر (Haier) و میدیا (Midea) هم با 37.1 و 28.4 درصد سهم در رتبه چهارم و پنجم این جدول ایستادهاند.تنها سه کمپانی هواوی، گریی (Gree) و لنوو تولید کننده گوشیهای هوشمند در این جدول برتر توانستهاند قرار بگیرند. این گزارش جدید نشان از محبوبیت بالای گوشیهای هواوی در بازار چین دارد. یکی از دلایل اصلی قرار گرفتن هواوی در صدر جدول نقش کلیدی این کمپانی در بخش مخابرات چین با عرضه گجتهایی مانند گوشیهای هوشمند، تبلت، پوشیدنیها، دستگاههای خانگی و دستگاههای مودم وایرلس است. به علاوه لازم به ذکر است که اشاره کنیم گوشیهای هوشمند هواوی رتبه سوم گوشیهای هوشمند در بازار جهانی را دارند.در این گزارش ده برند که کمترین محبوبیت را در بازار چین دارند، منتشر شده است که شاید خدمات و سرویسدهی پایین و بیکیفیت و تجارت پایین آنها در این بازار از عوامل قرار گرفتن آنها در پایین جدول باشد. کمپانیهای بانک چین، Mengui، بانک کشاورزی چین، اتومبیل Zhongtai کمترین محبوبیت را در برندهای داخلی چین دارند.از بین برندهای خارجی در سال جاری مرسدس بنز، اپل، بیامو، فولکسواگن و آئودی به ترتیب در رتبههای اول تا پنجم محبوبترین برندهای خارجی را در بازار چین کسب کردهاند. این لیست نشان میدهد که بیشتر جوانان چینی علاقه زیادی به محصولات اروپایی بالاخص آلمانی دارند. از سوی دیگر برندهای خارجی که کمترین محبوبیت را در بازار چین دارند شامل: مک دونالد، مرغ سوخاری کنتاکی، پیتزا هات هستند که نشان میدهد صنعت مواد غذایی چین هیچ علاقهای به ورود برندها و غذاهایی با طبخ فرنگی نیست. جالب است که بدانیم در بخش تکنولوژی سامسونگ محبوبیت بسیار پایین در بین مردم چین دارد و از صنعت خودروسازی دو برند ژاپنی تویوتا و هوندا کمترین محبوبیت را دارند که جای بسی تعجب دارد زیرا این دو خودروساز چینی در دیگر کشورهای دنیا از محبوبیت خاصی برخوردارند. به نظر شما در ایران کدام برند از بخش تکنولوژی بیشترین محبوبیت را دارد؟