در ماه ژوئن سال 2020، سیستم اشتراکی به فیسبوک اضافه شد تا به تولید کنندگان محتوا کمک کند تا با حمایت مخاطبان خود کسب درآمد کنند. اکنون این مدل کسبوکار به اینستاگرام هم وارد شده و سرویس اشتراکی به صورت محدود در این شبکه اجتماعی راهاندازی شده است. با دیجی رو همراه باشید.
اینستاگرام قصد دارد با راهاندازی سرویس اشتراکی به تولید کنندگان محتوا در پلتفرم خود کمک کند تا ارتباطات عمیقتری با فالوورهای خود ایجاد کرده و درآمد ماهیانه خود را از طریق دسترسی مشترکین به محتوا و مزایای انحصاری افزایش دهند. در واقع، پس از اینکه فالوورها اقدام به خرید اشتراک کردند، خواهند توانست به محتواهای انحصاری از قبیل لایوها، استوریها و غیره دسترسی داشته باشند.
سرویس اشتراکی اینستاگرام در حال حاضر تنها برای تعداد محدودی اکانت در کشور آمریکا فعال شده اما وعده داده شده که به زودی این ویژگی و سیستم کسبوکار گسترش خواهد یافت.
ویژگی جدید به صاحبان اکانتهای اینستاگرامی این امکان را میدهد تا یک دکمه «اشتراک» به پروفایل خود اضافه کنند و حق اشتراک ماهانه را نیز به دلخواه انتخاب نمایند. در ضمن، اینستاگرام برای حمایت از تولید کنندگان محتوا تصمیم گرفته تا سال 2023 هیچ هزینهای بابت این اشتراکها، از آنان دریافت نکند. بنابراین، تمام حق اشتراک پرداختی از سوی کاربران مستقیماً به حساب صاحب اکانت واریز خواهد شد.
هنوز مشخص نیست چه زمانی سرویس اشتراکی اینستاگرام در سطح جهانی عرضه خواهد شد، اما اگر مرحله آزمایشی در ایالات متحده بدون مشکل پیش برود، انتظار داریم این سرویس در چند ماه آینده به طور گسترده شروع به کار کند.