سقوط اپل به رتبه‌ی پنجم در بازار گوشی‌های هوشمند کشور چین

شرکت اپل، توجه ویژه‌ای به بازار کشور چین دارد و منافع فراوانی را در سودمندترین بازار صنعت گوشی‌های هوشمند می‌بیند. اما تولیدکنندگان داخلی عرصه را بیش از پیش برای اپل تنگ کرده‌اند. بر اساس آخرین گزارشات، شرکت اپل، تحت فشار برندهایی چون هواوی و شیائومی، رتبه‌ی سوم خود را نیز در بازار اسمارت فون‌های کشور چین از دست داده است و به رتبه‌ی پنجم تنزل یافته است.

بیشتر بخوانید:

یک شرکت تحقیقاتی به نام Canalys، اطلاعاتی را منتشر ساخته است که بر اساس آن، اپل تعداد 43.8 میلیون دستگاه آیفون را در سال گذشته‌ی میلادی (2016) به کاربران چینی فروخته است که نسبت به آمار سال قبل (2015)، کاهش 18.2 درصد را داشته است. همین موضوع باعث شده است تا شرکت کوپرتینویی از رتبه‌ی سوم به رتبه‌ی پنجم در بازار کشور چین تنزل یابد. شیائومی با وجود کاهش فروش 21 درصدی و فروش مجموع 51.4 میلیون دستگاه گوشی هوشمند، همچنان بالاتر از شرکت اپل قرار دارد.

سقوط اپل به رتبه‌ی پنجم در بازار گوشی‌های هوشمند کشور چین
افزایش فروش بالای شرکت‌های اوپو و ویوو در سال 2016 نسبت به سال گذشته

همان‌طور که از قبل نیز انتظار می‌رفت، هواوی همچنان با رکورد فروش 76.2 میلیون دستگاه، در بازار کشور چین پیشتاز می‌باشد. شرکت اوپو (Oppo) با آمار فروش 73.2 میلیون دستگاه، در رتبه‌ی دوم قرار دارد. رتبه‌ی سوم به شرکت ویوو (Vivo) با رکورد فروش 63.2 میلیون اسمارت فون تعلق دارد. تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل، در گذشته عنوان کرده بود که بازار کشور چین، در عین پُر سود بودن، چالش‌های متعددی را نیز پیش روی آن‌ها قرار می‌دهد.

اپل در ماه دسامبر اعلام کرده بود که آمار فروش آیفون‌ها در یک چهارم پایانی سال 2016، با کاهش 8 درصدی نسبت به یک چهارم قبلی، روبرو شده است. یکی از دلایل ناکامی‌های اخیر شرکت اپل در بازار کشور چین آن است که گوشی‌های هوشمند آیفون کوپرتینویی‌ها، به نسبت اسمارت فون‌های اندرویدی سایر رقبا، برچسب قیمت بسیار گران‌تری دارند و همین مسئله باعث می‌شود که کاربران تمایل بیشتری به خرید دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل شرکت گوگل داشته باشند.

منبع UberGizmo
مطالب پیشنهادی
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها