دیجی رودیجی رو
  • اخبار تکنولوژی
    • اخبار داخلی
    • اخبار تلفن همراه
    • اخبار سخت افزار
    • اخبار اپلیکیشن‌ها
  • آموزش
  • بررسی محصولات
  • راهنمای خرید
  • سرگرمی
    • اخبار بازی
    • معرفی بازی
      • بازی موبایل
      • بازی دسکتاپ
      • بازی کنسول
    • معرفی اپلیکیشن
    • سینما و تلویزیون
  • دیجی فکت
  • دیجی لایف
  • دیجی10
  • مقالات گوناگون
خواندن: لامبورگینی اوراکان، سوپر اسپورتی مجهز به یک سوپر کامپیوتر
به اشتراک بگذارید
ورود
اعلان نمایش بیشتر
تغییر اندازه فونتآآ
دیجی رودیجی رو
تغییر اندازه فونتآآ
جستجو
حساب کاربری دارید؟ ورود
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
دیجی رو > دنیای خودرو > لامبورگینی اوراکان، سوپر اسپورتی مجهز به یک سوپر کامپیوتر
دنیای خودرو

لامبورگینی اوراکان، سوپر اسپورتی مجهز به یک سوپر کامپیوتر

شایان تقی‌نژاد 8 فروردین 1398 ساعت 16:22
زمان مطالعه: 6 دقیقه
لامبورگینی اوراکان
اشتراک گذاری
بلیط هواپیما سفرمارکت

تکنولوژی در چند دهه‌ی گذشته رانندگی با اتومبیل‌ها را آسان‌تر و ایمن‌تر کرده است. ترمزهای ضدقفل، کنترل کشش، هدایت گشتاور و دیگر تکنولوژی‌هایی که خودرو را در جاده نگه می‌دارند و از منحرف شدن آن جلوگیری می‌کنند. به همین دلیل است که خودروهای جدید بسیار بهتر از خودروهای قدیمی از پس پیچ‌ها بر می‌آیند.

شرکت لامبورگینی نیز با سیستم جدید LDVI خود یک گام دیگر به جلو برداشته است. واحد کنترل موتور (ECU) داده‌ها را از کل اتومبیل دریافت می‌کند و از آن‌ها برای تنظیم هدایت اوراکان ایوو اسپایدر جدید این شرکت در زمان واقعی استفاده می‌کند (در واقع 20 میلی‌ثانیه تأخیر دارد اما نمی‌توان بیش از این به زمان واقعی نزدیک شد). اتومبیل‌ها مدت‌ها است که نوعی از این سیستم را پیاده‌سازی کرده‌اند اما این خودروساز ایتالیایی باید بتواند این کار را در سرعت‌های بسیار زیاد و محیط‌هایی انجام دهد که خودروهای سواری یا شاسی بلند معمولی با آن‌ها مواجه نمی‌شوند.لامبورگینی اوراکان

لامبورگینی می‌تواند با استفاده از این تکنولوژی قدرت خام اتومبیل سوپر اسپورت تمام چرخ خود را که به موتور V10 و 630 اسب بخار مجهز است، رام کرده و به حدی برساند که یک راننده‌ی معمولی (که توان پرداخت 287 هزار دلار را دارد) بتواند از رانندگی با این خودرو لذت ببرد و از جاده منحرف نشود.

سیستم LVDI در واقع یک واحد پردازنده‌ی مرکزی بسیار سریع است که داده‌های سطح جاده، تنظیمات اتومبیل، چرخ‌ها و نحوه‌ی رانندگی راننده را می‌گیرد و سپس از این داده‌ها برای کنترل جنبه‌های مختلف اوراکان استفاده می‌کند.

این سیستم در هماهنگی با حسگرهای سخت‌افزاری LPI نسخه‌ی 2 کار می‌کند. در این سیستم از چرخش‌نماها و شتاب‌سنج‌های قرار گرفته در مرکز جرم اتومبیل استفاده می‌شود. این سیستم حرکات اتومبیل را می‌سنجد و داده‌ها را با پردازنده‌ی LVDI به اشتراک می‌گذارد.

https://digiro.ir/wp-content/uploads/2019/03/digiro-5148.mp4

لامبورگینی می‌گوید این سیستم آنقدر با تمام جنبه‌های رانندگی هماهنگ است که می‌تواند بهترین تنظیمات رانندگی را برای لحظه‌ی بعد تشخیص دهد. به عبارت دیگر اگر پشت فرمان و در حال عبور از پیچ‌های جاده هستید این سیستم رفتار شما را در رابطه با پیچ‌ها تشخیص می‌دهد و خودش را با آن هماهنگ می‌کند.

موریزیو ریگیانی، مسئول ارشد فناوری در شرکت خودروسازی لامبورگینی، می‌گوید «در آینده می‌توان با استفاده‌ی هوشمندانه از گشتاور و هدایت تمام چرخ و حرکت و کنترل گشتاور هر چرخ، به سیستمی با قابلیت پیشبینی بیشتر دست یافت و این همان چیزی است که در اوراکان ایوو به دنبال آن هستیم.»

لامبورگینی جهانی بدون موتورهای احتراق گازی را تصور می‌کند، خط‌های تولیدی برای اتومبیل‌های هیبرید و الکترونیکی راه‌اندازی کرده است. اما ریگیانی به این نکته اشاره می‌کند که احتمالاً لامبورگینی آخرین شرکتی خواهد بود که استفاده از موتورهای احتراق قدرتمند و پر سر و صدای گازی را متوقف می‌کند.

کنترل کردن این حجم از قدرت موتور نیازمند تکنولوژی فوق‌العاده‌ای است و این همان جایی است که LVDI و دیگر تکنولوژی‌های مرتبط به میان می‌آیند. این شرکت اتومبیل‌سازی بر این باور است که نتیجه‌ی استفاده از این سیستم، صرف نظر از شرایط اتومبیل، دستیابی به همان چیزی است که راننده می‌خواهد. با هر خودرویی که مواجه باشید، اتومبیل‌تان باید بتواند نیازهای شما را (به شیوه‌ای کنترل شده) بهتان ارائه دهد.

این کنترل راننده را قادر می‌سازد تا کاری را انجام دهد که به ماه‌ها یا سال‌ها تمرین نیاز دارد: دریفتینگ. این کار خلاف خواسته‌های این اتومبیل است و پردازنده‌ی اتومبیل باید برای انجام آن از کشش چرخ‌ها صرف نظر کند. اما در حالت اسپورت می‌توانید این کار را انجام دهید. برای انجام چنین کاری اتومبیل باید (در زمان واقعی و به شیوه‌ای امن) مواردی همچون زاویه‌ی لغزش خود را اندازه‌گیری کند. اوراکان ایوو اسپایدر باید تمایل شما به دریفت کردن را درک کند و به مبارزه با آن نپردازد. اگر با این کار راننده مبارزه کند، خودرو و راننده با تکانی سخت به حالت معمولی باز می‌گردند.

لامبورگینی اوراکان

برای اینکه به رؤیای سریع و خشمگین خود دست پیدا کنید، این خودروساز کار خود را از همانجایی شروع کرده است که شرکت‌های دیگر نیز در مواجه با تکنولوژی‌های جدید سراغ آن می‌روند: در شبیه‌ساز. اما یک کامپیوتر نمی‌تواند دنیای واقعی را با جزئیات دقیق آن بازسازی کند. بیشتر این جزئیات نیز به تایرها برمی‌گردد، متغیری که پیشبینی آن به دلیل مواد سازنده و پوشش آن سخت است.

و البته که راننده نیز وجود دارد. هر کدام از ما به شیوه‌ی متفاوتی رانندگی می‌کنیم اما تجربه‌ی رانندگی باید برای همه‌مان یکسان باشد. باید به این نکته توجه کنیم که با وجود تمام این تکنولوژی‌ها باز هم با یک تجربه‌ی رانندگی مواجه هستیم. ریگیانی می‌گوید «نمی‌خواهیم این سیستم را جایگزین راننده کنیم. می‌خواهیم اتومبیلی داشته باشیم که خواسته‌های راننده را درک می‌کند.»

شرکت لامبورگینی به خاطر موتورهای احتراق قدرتمند، سر و صدای زیاد، طراحی فوق‌العاده و قیمت‌های سرسام‌آور خود شناخته می‌شود. اما حقیقت این است که اگر راننده نتواند از اتومبیل‌های این شرکت استفاده کند تمام این قدرت بدون استفاده خواهد ماند. آخرین سیستم طراحی شده توسط این شرکت کنترل این قدرت شگفت‌انگیز را در اختیار رانندگان قرار می‌دهد. البته که فقط افراد معدودی می‌توانند یک لامبورگینی داشته باشند اما همه‌ی ما دید مثبتی در رابطه با سیستمی داریم که رانندگی را ایمن‌تر و البته جذاب‌تر می‌کند.

لامبورگینی اوراکان
لامبورگینی اوراکان
لامبورگینی اوراکان
لامبورگینی اوراکان
لامبورگینی اوراکان
اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری
برچسب ها: لامبورگینی
این مقاله را به اشتراک بگذارید
توییتر Whatsapp Whatsapp تلگرام ایمیل کپی کرده لینک پرینت
چه حسی به این مطلب داری؟
Sad0
Sleepy0
Love0
Happy0
Angry0
Cry0
Surprise0
مقاله قبلی گلکسی A2 Core؛ گوشی ارزان قیمت سامسونگ با سیستم عامل اندروید گو به زودی معرفی می‌شود گلکسی A2 Core ؛ رقیب کر‌ه‌ای شیائومی ردمی گو به زودی معرفی می‌شود
مقاله بعدی شیائومی می فولد ویدیویی جدید از گوشی انعطاف‌پذیر شیائومی می فولد [تماشا کنید]
نظر بدهید نظر بدهید

نظر بدهید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا یک امتیاز انتخاب کنید!

تبلیغات

موبوگیفت
  • خرید فالوور ایرانی
  • خرید فالوور ارزان
  • پنجره دوجداره
  • خرید ممبر تلگرام
  • تاثیر سیاست های ترامپ بر کریپتو
  • ارز دیجیتال ایاس ( EOS)
  • قدرت دادن چین لینک به Web3
  • راز نوسانات بیت کوین
  • دوج کوین یا شیبا
  • دستگاه جوجه کشی دماوند
  • خرید بیت کوین
  • دوربین کوچک سیم کارت خور
  • خرید اکانت اسپاتیفای
  • لوستر مدرن
  • خرید سرور hp ماهان شبکه اچ پی

آخرین خبرها

وعده هفت سال به‌روزرسانی گوشی‌های اندرویدی

وعده هفت سال به‌روزرسانی گوشی‌های اندرویدی را باور کنیم یا نه؟!

چطور چربی پوست را با روتین ساده و کمترین هزینه کم کنیم؟

چطور چربی پوست را با روتین ساده و کمترین هزینه کم کنیم؟

اندروید باکس ایرانی بهتره یا خارجی

اندروید باکس ایرانی یا خارجی؟ کدام بهتر است؟

مطالب مرتبط

Luxeed R7
دنیای خودروهواوی

معرفی Luxeed R7؛ شاهکار جدید هواوی و چری در دنیای خودروهای الکتریکی

31 فروردین 1404 ساعت 11:06
رنو 5 توربو 3E
دنیای خودرو

بازگشت خودروی افسانه‌ای؛ رنو 5 توربو 3E، یک هاچ‌بک پرقدرت مدرن خواهد بود!

4 فروردین 1404 ساعت 23:39
AITO M8
دنیای خودروهواوی

انتظارها به پایان رسید! شاسی‌بلند هوشمند هواوی AITO M8 ماه آینده عرضه می‌شود

15 اسفند 1403 ساعت 17:59
شیائومی SU7 اولترا
دنیای خودروشیائومی

رکوردشکنی شیائومی SU7 اولترا با سرعت 359.71 کیلومتر بر ساعت!

25 آبان 1403 ساعت 17:20

درباره دیجی‌رو

رسانه دیجی‌رو با شعار دنیای تکنولوژی در اوایل سال 94 تاسیس شد. ماموریت ما اطلاع رسانی صحیح و ارائه آخرین اخبار تکنولوژی، بررسی محصولات دیجیتال، راهنمای خرید کالاهای دیجیتال و همچنین تهیه به‌روزترین مطالب آموزشی و مقالات در حوزه تکنولوژی، علم و سبک زندگی است. گروه دیجی‌رو همه‌ی تلاش خود را به کار خواهد گرفت که روزبه‌روز بر کیفیت و خدمات این رسانه بیفزاید تا دیجی رو به عنوان رسانه‌ای معتبر بدرخشد.

logo-samandehi
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
خوش آمدید

ورود به حساب کاربری

فراموش رمز عبور