متا رقیب اصلی اپل در حوزه واقعیت مجازی است و جدیدترین محصول این شرکت یعنی هدست واقعیت مجازی کوئست 3 (Quest 3) تنها چند روز قبل از معرفی اپل ویژن پرو (Vision Pro) رونمایی شد تا بتواند در مسیر جنجالسازی و هیاهوی رسانهای اپل مانع ایجاد کرده و نگاهها را به خود معطوف کند.
با توجه به این توضیحات، شنیدن نظر موسس و مدیر عامل متا، یعنی آقای مارک زاکربرگ، درباره اولین هدست واقعیت مجازی اپل، مطمئناً جالب خواهد بود.
زاکربرگ طی جلسهای که اخیراً با کارمندان متا داشته، نظر خود در مورد ویژن پرو را به تفصیل بیان کرده است. او گفته که اپل هیچ راهحل جادویی و خاصی برای محدودیتهای فیزیک که تیمهای توسعه متا تاکنون کاوش نکردهاند، پیدا نکرده است.
او به استفاده اپل از نمایشگرهای با وضوح بالاتر اشاره و عنوان کرده که چنین نمایشگرهایی به انرژی بیشتری نیاز داشته و در نتیجه احتیاج به باتری بزرگتر و سیمکشی بیشتر دارند. همچنین، زاکربرگ بر روی این واقعیت نیز تأکید داشته که قیمت ویژن پرو هفت برابر بیشتر از کوئست 3 است.
اما شاید مهمتر از همه نظری باشد که زاکربرگ در مورد تفاوت بین دو شرکت متا و اپل در ارزشگذاریها و چشم اندازها در خصوص واقعیت مجازی بیان کرده است. به گفته مؤسس متا، دیدگاه شرکت متبوع وی اساساً اجتماعی است و قصد دارد آیندهای را ترسیم کند که در آن افراد به روشهای جدید با هم تعامل کرده و در نتیجه حس نزدیکی به یکدیگر را دارند. اما در مقابل، اپل بر روی فردی تمرکز کرده که به تنهایی روی کاناپه نشسته و قصد دارد از محتوای واقعیت مجازی لذت ببرد.
او در پایان گفته: “هدست ویژن پرو میتواند چشم انداز آینده رایانش باشد، اما این همان چیزی است که من هم میخواهم و به دنبالش هستم!”