بالاخره مایکروسافت توانست از کمپانی اپل در بازار ارزش کمپانی ها پیشی بگیرد. ارزش این کمپانی اخیرا به ارزش 812.93 میلیارد دلار رسید، در حالی که اپل ارزشی معادل با 812.60 میلیارد دارد. این ارقام، مایکروسافت را با ارزشترین کمپانی جهان کرده است، در حالی که همچنان این کمپانی و اپل بر سر این عنوان در حال رقابت هستند.
اپل اولین بار توانست در سال 2010 از مایکروسافت جلو بزند؛ درست زمانی که مجله نیویورک تایمز آن اتفاق را پایان یک دوره و شروع یک دوره جدید تعریف کرد. اگرچه سهام شرکت اپل به طور چشم گیری در 5 سال گذشته رشد کرده، اما فروش ضعیف آیفون که 60 درصد از درامد کل اپل را شامل میشود، نگرانی هایی را برای سرمایه گذاران ایجاد کرده. اپل به سرمایه گذاران هشدار داده که ممکن است تخمین های وال استریت در اوایل تعطیلات اشتباه باشد و همچنین این امکان وجود دارد که ارزش سهام این کمپانی نیز در این مدت افت کند. اینطور که گفته شده، «آیفون ایکس اس» فروش ضعیفی را تجربه کرده و اپل، تولید گوشی «آیفون ایکس» را همچنان ادامه میدهد. از همینرو این کمپانی دیگر آمار فروش خود را لو نخواهد داد تا پیش بینی آمار فروش آینده این کمپانی برای آمارگیرها سخت شود.
عملکرد بالای سهام مایکروسافت زیر نظر نادلا
سهام کمپانی مایکروسافت، با کمک «ساتیا نادلا»، توانست عملکرد بالایی را در سال های اخیر داشته باشد. نادلا تمرکز اصلی مایکروسافت را بر روی فضای ابری قرار داد و به این صورت توانست دستاورد های زیادی در مقابل رقیب اصلی خود، کمپانی آمازون کسب کند. کمپانی مایکروسافت در اوایل امسال توانست گوگل را از نظر میزان ارزش بازار خود پشت سر بگذارد و همچنین موفق شد ماه قبل در این بازار از آمازون، پیشی بگیرد. مایکروسافت حیطه کاری بسیار گوناگونی نسبت به دیگر غول های تکنولوژی دارد و ویندوز، ایکس باکس و لپتاپ های سرفیس (Surface) تنها 36 درصد از درامد کل مایکروسافت را تامین میکنند؛ این در حالی است که گوگل نزدیک به 86 درصد از درامد خود را با استفاده از تبلیغات به دست میآورد.
اگرچه مایکروسافت در دنیای گوشیهای هوشمند با عرضه سری ویندوز فون «Windows Phone» شکست شدیدی خورد، اما این کمپانی انعطاف بازار خود را به همگان اثبات کرده است. تمرکز جدید این غول سخت افزاری، بر روی فضای ابری و هوش مصنوعی نیز بوده و در تلاش است که آینده محاسبات کوانتومی و محسابات واقعی را نیز ایمن کند. از آنجایی که تمامی این تلاش ها با حس رقابتی شدیدی از طرف رقیبانی چون اپل، گوگل، آمازون، فیسبوک و دیگر کمپانی های مطرح مواجه میشود، در سال های بعدی میتوان شاهد بالا و پایین رفتن جایگاه این کمپانیهای بزرگ در لیست باارزشترین بود.