ساعتی پیش مایکروسافت به صورت رسمی اعلام کرد شبکه اجتماعی تخصصی و حرفهای لینکدین (LinkedIn) را با قیمت 26.2 میلیارد دلار خریداری کرده است. علیرغم این انتقال سهام، قرار نیست سریعاً در ساختار این شبکه اجتماعی تغییری ایجاد شود. جف واینر، مدیر عامل لینکدین همچنان به کار خود در این پست ادامه خواهد داد و گزارشات خود را مستقیماً به ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت ارائه خواهد کرد. همچنین لینکدین نام تجاری و استقلال خود را حفظ خواهد کرد.
در حال حاضر مایکروسافت تنها این معامله را به صورت عمومی اعلام کرده اما این معامله هنوز به تایید مدیران دو کمپانی در نیامده و انتظار میرود مایکروسافت مراحل خرید لینکدین را اواخر سال 2016 نهایی کند. این اولین خرید بزرگ مایکروسافت زیر نظر مدیر جدید خود، ساتیا نادلا است که دو سال پیش به جای مدیر قبلی استیو بالمر، بر منصب ریاست مایکروسافت نشست.
مایکروسافت جزییات اهداف خود از این خرید را اعلام نکرده اما مشخص است که این کمپانی، به دنبال پررنگتر کردن حضور خود در بازار شبکههای اجتماعی است. لینکدین در سراسر جهان حدود 400 میلیون کاربر دارد که از آن برای کارهای اینترنتی، پیدا کردن شغل و ارتباط با همکاران قدیمی استفاده میکنند. میلیونها داده در این شبکه اجتماعی وجود دارد و مایکروسافت با این خرید به این دادهها دسترسی پیدا خواهد کرد و قطعاً این کمپانی بزرگ برای استفاده مناسب از این سرمایه گذاری 26.2 میلیارد دلاری خود اهداف مناسبی خواهد داشت.
به نظر شما چه اهدافی در پشت خرید لینکدین توسط مایکروسافت قرار دارد؟