بازی جدیدی از سری بایوشاک در دست ساخت است

پس از عرضه نسخه کالکشن بایوشاک (BioShock: The Collection) در سال 2016، هیچ خبر جدیدی راجع به این سری محبوب منتشر نشده و تاکنون هیچ صحبتی در خصوص آینده آن به میان نیامده است. آخرین خبری که شنیده‌ایم، از زبان مدیر اجرایی Take-Two، آقای استروس زلنیک (Strauss Zelnick) بوده که گفته طرفداران باید انتظار عرضه عناوین بیشتری از سری بایوشاک را در آینده داشته باشند. خوشبختانه این سکوت خبری امروز صبح پایان یافت و در نهایت جیسون شریر، نویسنده وب سایت Kotaku اعلام کرد که یک بازی جدید از این سری در حال توسعه است.

این طور که به نظر می‌رسد آقای شریر این خبر را در مصاحبه‌ای که با توسعه دهندگان استودیوی Hangar 13، استودیوی سازنده مافیا 3 داشته، به دست آورده است. بنا به گفته شریر، استودیوی Hangar 13 در کنار یک استودیوی دیگر که در حال حاضر نام آن مشخص نشده، در حال توسعه بازی جدیدی از سری بایوشاک با اسم رمز “Parkside” است. به گفته یکی از کسانی که با شریر مصاحبه کرده‌اند، این بازی هنوز در مراحل اولیه خود است و هنوز برای نمایش عمومی آماده نیست.

اولین زمزمه‌ها در مورد پروژه جدید بایوشاک در واقع چند ماه پیش به گوش رسید؛ زمانی که شاون الیوت، طراح مراحل سابق BioShock: Infinite، استودیوی Arkane Studios را ترک کرد و برای کار بر روی یک پروژه نامشخص به شرکت 2K Games ملحق شد. با اینکه هم نام استودیو و هم نام پروژه مذکور نامشخص بود، اما گفته می‌شد که استودیوی جدید شاون الیوت در نواتو کالیفرنیا واقع شده است. حال با توجه به اینکه Hangar 13 نیز در نواتو واقع شده است، گمانه‌زنی‌ها در خصوص پیوستن الیوت به پروژه “Parkside” بسیار قوت گرفته است.

بازی بایوشاک

از آنجا که این پروژه در سکوت کامل خبری و مخفیانه دنبال می‌شود و هنوز در مراحل اولیه توسعه است، بعید است که 2K Games به این زودی‌ها جزئیات زیادی از ان را فاش کند. با این حال، می توان چند حدس منطقی را در رابطه با بعضی از ویژگی های احتمالی آن مطرح کرد. به عنوان مثال می‌توان گفت احتمالاً نسخه جدید بایوشاک دارای بخش چند نفره هم خواهد بود.

بایوشاک از همان اولین نسخه خود که در سال 2007 عرضه شد، توانست نظر مثبت منتقدان و گیمرها را به خود جلب کند و در نسخه‌های بعدی نیز موفقیت‌های خود را به خوبی تکرار کرد. با اینکه ادامه دادن این سری از بازی‌ها، پس از کناره‌گیری خالق اصلی آن یعنی، کن لوین (Ken Levine) کمی سخت به نظر می‌رسد، اما سازندگان بایوشاک نشان داده‌اند که در کار خود واردند و اصول ساخت یک بازی رایانه‌ای را به خوبی می‌دانند. حتی از سویی می‌توان گفت ساخت ادامه بازی در حال حاضر بسیار آسان‌تر هم شده است، زیرا سازندگان اغلب ابزارها و متریال‌های مورد نیاز خود را که پیش از این امتحان خود را به خوبی پس داده‌اند، در اختیار دارند.

آخرین اخبار تکنولوژی را در وب سایت دیجی رو دنبال کنید
منبع gamerant
مطالب مرتبط

دیدگاه خود را ثبت کنید