دیجی رودیجی رو
  • اخبار تکنولوژی
    • اخبار داخلی
    • اخبار تلفن همراه
    • اخبار سخت افزار
    • اخبار اپلیکیشن‌ها
  • آموزش
  • بررسی محصولات
  • راهنمای خرید
  • سرگرمی
    • اخبار بازی
    • معرفی بازی
      • بازی موبایل
      • بازی دسکتاپ
      • بازی کنسول
    • معرفی اپلیکیشن
    • سینما و تلویزیون
  • دیجی فکت
  • دیجی لایف
  • دیجی10
  • مقالات گوناگون
خواندن: نگاهی به پورشه پانامرا 2019؛ تعادلی فوق‌العاده بین راحتی و قدرت
به اشتراک بگذارید
ورود
اعلان نمایش بیشتر
تغییر اندازه فونتآآ
دیجی رودیجی رو
تغییر اندازه فونتآآ
جستجو
حساب کاربری دارید؟ ورود
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
دیجی رو > دنیای خودرو > نگاهی به پورشه پانامرا 2019؛ تعادلی فوق‌العاده بین راحتی و قدرت
دنیای خودرو

نگاهی به پورشه پانامرا 2019؛ تعادلی فوق‌العاده بین راحتی و قدرت

احمدرضا هراتی 9 آبان 1397 ساعت 14:31
زمان مطالعه: 7 دقیقه
نگاهی به پورشه پانامرا 2019
اشتراک گذاری
بلیط هواپیما سفرمارکت

در دنیای سدان‌های لوکس بزرگ، پانامرا معمولا پس از خودروهایی همانند Audi A8 یا کلاس S مرسدس بنز، انتخاب دوم ماشین‌ دوست‌ها بوده است. از نظر راحتی، این ماشین در نسل‌های قبلی خود نسبت به اتومبیل‌های مورد اشاره کمی ضعیف‌تر عمل کرده بود، هرچند عملکرد آن بسیار قوی‌تر از آن‌ها بوده است. در سال 2017، نسلی جدید از پانامرا عرضه شد که ظاهر بحث برانگیز نسل‌های قبلی را اصلاح کرد و با ایجاد تغییرات بسیار در هندلینگ، همانند کنترل چرخ‌های عقب، کنترل قدرتمندی به این ماشین ارائه کرد که از یک ماشین حدودا 2 تنی انتظار نمی‌رفت.

به نظر می‌رسد که پورشه قصد ارتقای هرچه بیشتر عملکرد این خط از خودروهای خود را دارد. پورشه پانامرا 2019 جی تی اس، یک نسخه‌ی 128هزار دلاری از سدان پورشه، آپشن‌های مختلف فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد که آن را تبدیل به پویاترین پانامرا تا به این روز می‌سازد.

ظاهر

نگاهی به پورشه پانامرا 2019؛ تعادلی فوق‌العاده بین راحتی و قدرت

پانامرا جی‌ تی اس فرمول پایه‌ی پانامرا را مورد استفاده قرار می‌دهد و یک سری آپشن‌های سرعت محور، همانند اگزوز مسابقه‌ای، چرخ‌های 50 سانتی متری، پکیج اسپورت کرونو (یک سری از ویژگی‌ها که سیستم بدنه، دنده و موتور را تقویت می‌کند و قدرتی بیشتر به آن می‌بخشد) و وینگ عقب سه بخشی را به آن‌ها اضافی می‌کند.

در داخل، جی تی اس دارای صندلی‌هایی با پوشش آلکانتارا و جاسری و دور فرمانی ست شده می‌باشد. اگر به جلب توجه بیشتر علاقه دارید، صندلی‌های ایمنی و لوگوهای دارای تضاد رنگ هم موجود هستند. تایمر لپ (Lap Timer) هم که مخصوص مسابقه و ثبت زمان هر دور هست نیز در وسط داشبورد قرار دارد. جی تی اس هم‌چنین اولین پانامرایی است که دارای HUD (بله، همان HUD داخل بازی‌های ریسینگی که بازی می‌کنید!) روی شیشه‌ی جلوی خود (البته انعکاس آن که به صورت انتخابی جزء آپشن‌های خودروست) می‌باشد.

نگاهی به پورشه پانامرا 2019؛ تعادلی فوق‌العاده بین راحتی و قدرت

این HUD تمامی چیزهایی که شما جلوی فرمان پراید خود می‌بینید را روی ویندشیلد یا همان شیشه‌ جلوی خودمان به نمایش در می‌آورد و علاوه بر این، قابلیت تنظیم بسیار منعطفی دارد! شاید بتوان گفت که این منعطف ترین رابط کاربری است که شما می‌توانید در ماشین‌های امروز پیدا کنید. با کمی کار با این رابط، می‌توانید HUD را دقیقا به همان شکلی که دوست دارید درآورید و البته انجام این کار هم بسیار ساده است. شما می‌توانید در آن هرچیزی از نشان‌گر محدودیت سرعت تا شتاب‌سنج را قرار دهید.

نگاهی به پورشه پانامرا 2019؛ تعادلی فوق‌العاده بین راحتی و قدرت

در ظاهر بیرونی ماشین نیز تم تاریکی وجود دارد و خیلی از شیارها و شکاف‌های ماشین مشکی شده‌اند و اگر بخواهید، چراغ‌ها نیز گزینه‌ی دودی شدن را دارند و چرخ‌ها نیز می‌توانند مشکی باشند. فاشیای جلو و عقب هم نیز امضای جی تی اس را دارا هستند و نسبت به مدل‌های قبلی، شاخص‌تر هستند؛ ولی اگر هیچ‌کدام از این‌ها برای تشخیص دادن این ماشین کافی نبود، نام GTS در جای جای ماشین دیده می‌شود!

نگاهی به پورشه پانامرا 2019؛ تعادلی فوق‌العاده بین راحتی و قدرت
نگاهی به پورشه پانامرا 2019؛ تعادلی فوق‌العاده بین راحتی و قدرت
نگاهی به پورشه پانامرا 2019؛ تعادلی فوق‌العاده بین راحتی و قدرت

باطن پورشه پانامرا 2019

نگاهی به پورشه پانامرا 2019؛ تعادلی فوق‌العاده بین راحتی و قدرت

صحبت درباره‌ی ظاهر ماشین کافیست؛ بیایید راجع به موارد مهم صحبت کنیم. پانامرا جی تی اس 2019، 453 اسب بخار از موتور V8 چهار لیتری توربوشارژ دوگانه‌ی خود دریافت می‌کند که این 20 تا از پانامرا جی تی اس قبلی بیشتر است. نسخه‌ی قبلی نیز دارای موتور V8 بود اما دارای توربوشارژر نبود. پانامرا 4S نیز 440 اسب بخار دارد، اما گشتاور افزایش زیادی داشته و از 550 نیوتن متر به 620 رسیده است. گیربکس 8 دنده‌ای دو کلاچی و سیستم 4WD شتاب 0 تا 100 آن را به 3.9 ثانیه رسانده که 0.3 ثانیه سریع‌تر از نسخه‌ی 4S است.

مدل‌های جی تی اس همیشه بیشتر از توان، روی هندلینگ تاکید داشته‌اند و این موضوع در مورد پانامرای 2019 نیز صادق است. تعلیق هوایی استاندارد جی تی اس 10 میلی‌تر پایین‌تر از پانامرای معمولی می‌ایستد و ترمزهای جلوی 40 سانتی متری نیز در نسخه‌ی استاندارد وجود دارند، هرچند سرامیک کربنی نیز جزء گزینه‌های موجود هست.

از دیگر آپشن‌های این ماشین می‌توان به پکیج 5000 دلاری PDCC پورشه اشاره کرد که روی گشتاور و چندمورد دیگر تاثیر می‌گذارند. چرخش چرخ‌های عقب نیز 1620 دلار خرج برمی‌دارند که البته اگر بخواهید تجربه‌ی بهترین هندلینگ را داشته باشید، هردوی این‌ها ضروری هستند.

نظر نهایی

نگاهی به پورشه پانامرا 2019؛ تعادلی فوق‌العاده بین راحتی و قدرت

پانامرا 4S که 440 اسب بخار توان دارد از 103هزار دلار شروع می‌شود و پانامرای 550 اسب بخاری از 150هزار دلار؛  هم‌اکنون، پانامرا جی تی اس 453 اسب بخاری به شکل سدان از 128300 دلار شروع می‌شود و تقریبا از نظر قدرت، چیزی بین این دو خودرو قرار دارد، هرچند به 4S نزدیک‌تر است. با این حال، تفاوت قیمت با موارد دیگری هم‌چون پویایی و راحتی بیشتر توجیه می‌شود.

با وجود اینکه حتی بدون آپشن‌ها هم پورشه پانامرای 2019 یک خودروی بسیار مجهز است، باز هم موارد زیادی هستند که ارزش تیک زدن روی برگه‌ی آپشن‌ها را دارند. یکی از این‌ها، شکل اسپورت توریسموی این ماشین است که مقداری به فضای بار این ماشین اضافه می‌کند که البته 6200 دلار قیمت آن را بالا می‌برد؛ شاید این میزان پول برای یک فضای کوچک خیلی باشد، اما تغییری که در ظاهر ماشین ایجاد می‌شود ارزش آن را دارد.

آیا این بهترین پانامرایی است که عرضه می‌شود؟ هنوز باید زمان بیشتری با این ماشین گذراند تا نظر نهایی داده شود، اما در اولین نگاه، پورشه پانامرا 2019 تعادلی مناسب بین راحتی، سرعت و هندلینگ مناسب به شما ارائه می‌دهد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری
برچسب ها: پورشه, پورشه پانامرا
این مقاله را به اشتراک بگذارید
توییتر Whatsapp Whatsapp تلگرام ایمیل کپی کرده لینک پرینت
چه حسی به این مطلب داری؟
Sad0
Sleepy0
Love0
Happy0
Angry0
Cry0
Surprise0
مقاله قبلی آزمایش اولین بمب هیدروژنی توسط ایالات متحده آمریکا امروز از دریچه تاریخ: آزمایش اولین بمب هیدروژنی توسط ایالات متحده آمریکا
مقاله بعدی اوبونتو لینوکس چیست و چه برتری‌هایی به نسبت ویندوز دارد؟ اوبونتو لینوکس چیست و چه برتری‌هایی نسبت به ویندوز دارد؟
نظر بدهید نظر بدهید

نظر بدهید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا یک امتیاز انتخاب کنید!

تبلیغات

موبوگیفت
  • خرید فالوور ایرانی
  • خرید فالوور ارزان
  • پنجره دوجداره
  • خرید ممبر تلگرام
  • تاثیر سیاست های ترامپ بر کریپتو
  • ارز دیجیتال ایاس ( EOS)
  • قدرت دادن چین لینک به Web3
  • راز نوسانات بیت کوین
  • دوج کوین یا شیبا
  • دستگاه جوجه کشی دماوند
  • خرید بیت کوین
  • دوربین کوچک سیم کارت خور
  • خرید اکانت اسپاتیفای
  • لوستر مدرن
  • خرید سرور hp ماهان شبکه اچ پی

آخرین خبرها

وعده هفت سال به‌روزرسانی گوشی‌های اندرویدی

وعده هفت سال به‌روزرسانی گوشی‌های اندرویدی را باور کنیم یا نه؟!

چطور چربی پوست را با روتین ساده و کمترین هزینه کم کنیم؟

چطور چربی پوست را با روتین ساده و کمترین هزینه کم کنیم؟

اندروید باکس ایرانی بهتره یا خارجی

اندروید باکس ایرانی یا خارجی؟ کدام بهتر است؟

مطالب مرتبط

Luxeed R7
دنیای خودروهواوی

معرفی Luxeed R7؛ شاهکار جدید هواوی و چری در دنیای خودروهای الکتریکی

31 فروردین 1404 ساعت 11:06
رنو 5 توربو 3E
دنیای خودرو

بازگشت خودروی افسانه‌ای؛ رنو 5 توربو 3E، یک هاچ‌بک پرقدرت مدرن خواهد بود!

4 فروردین 1404 ساعت 23:39
AITO M8
دنیای خودروهواوی

انتظارها به پایان رسید! شاسی‌بلند هوشمند هواوی AITO M8 ماه آینده عرضه می‌شود

15 اسفند 1403 ساعت 17:59
شیائومی SU7 اولترا
دنیای خودروشیائومی

رکوردشکنی شیائومی SU7 اولترا با سرعت 359.71 کیلومتر بر ساعت!

25 آبان 1403 ساعت 17:20

درباره دیجی‌رو

رسانه دیجی‌رو با شعار دنیای تکنولوژی در اوایل سال 94 تاسیس شد. ماموریت ما اطلاع رسانی صحیح و ارائه آخرین اخبار تکنولوژی، بررسی محصولات دیجیتال، راهنمای خرید کالاهای دیجیتال و همچنین تهیه به‌روزترین مطالب آموزشی و مقالات در حوزه تکنولوژی، علم و سبک زندگی است. گروه دیجی‌رو همه‌ی تلاش خود را به کار خواهد گرفت که روزبه‌روز بر کیفیت و خدمات این رسانه بیفزاید تا دیجی رو به عنوان رسانه‌ای معتبر بدرخشد.

logo-samandehi
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
خوش آمدید

ورود به حساب کاربری

فراموش رمز عبور