نگاهی به پورشه پانامرا 2019؛ تعادلی فوق‌العاده بین راحتی و قدرت

در دنیای سدان‌های لوکس بزرگ، پانامرا معمولا پس از خودروهایی همانند Audi A8 یا کلاس S مرسدس بنز، انتخاب دوم ماشین‌ دوست‌ها بوده است. از نظر راحتی، این ماشین در نسل‌های قبلی خود نسبت به اتومبیل‌های مورد اشاره کمی ضعیف‌تر عمل کرده بود، هرچند عملکرد آن بسیار قوی‌تر از آن‌ها بوده است. در سال 2017، نسلی جدید از پانامرا عرضه شد که ظاهر بحث برانگیز نسل‌های قبلی را اصلاح کرد و با ایجاد تغییرات بسیار در هندلینگ، همانند کنترل چرخ‌های عقب، کنترل قدرتمندی به این ماشین ارائه کرد که از یک ماشین حدودا 2 تنی انتظار نمی‌رفت.

به نظر می‌رسد که پورشه قصد ارتقای هرچه بیشتر عملکرد این خط از خودروهای خود را دارد. پورشه پانامرا 2019 جی تی اس، یک نسخه‌ی 128هزار دلاری از سدان پورشه، آپشن‌های مختلف فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد که آن را تبدیل به پویاترین پانامرا تا به این روز می‌سازد.

ظاهر

پانامرا جی‌ تی اس فرمول پایه‌ی پانامرا را مورد استفاده قرار می‌دهد و یک سری آپشن‌های سرعت محور، همانند اگزوز مسابقه‌ای، چرخ‌های 50 سانتی متری، پکیج اسپورت کرونو (یک سری از ویژگی‌ها که سیستم بدنه، دنده و موتور را تقویت می‌کند و قدرتی بیشتر به آن می‌بخشد) و وینگ عقب سه بخشی را به آن‌ها اضافی می‌کند.

در داخل، جی تی اس دارای صندلی‌هایی با پوشش آلکانتارا و جاسری و دور فرمانی ست شده می‌باشد. اگر به جلب توجه بیشتر علاقه دارید، صندلی‌های ایمنی و لوگوهای دارای تضاد رنگ هم موجود هستند. تایمر لپ (Lap Timer) هم که مخصوص مسابقه و ثبت زمان هر دور هست نیز در وسط داشبورد قرار دارد. جی تی اس هم‌چنین اولین پانامرایی است که دارای HUD (بله، همان HUD داخل بازی‌های ریسینگی که بازی می‌کنید!) روی شیشه‌ی جلوی خود (البته انعکاس آن که به صورت انتخابی جزء آپشن‌های خودروست) می‌باشد.

این HUD تمامی چیزهایی که شما جلوی فرمان پراید خود می‌بینید را روی ویندشیلد یا همان شیشه‌ جلوی خودمان به نمایش در می‌آورد و علاوه بر این، قابلیت تنظیم بسیار منعطفی دارد! شاید بتوان گفت که این منعطف ترین رابط کاربری است که شما می‌توانید در ماشین‌های امروز پیدا کنید. با کمی کار با این رابط، می‌توانید HUD را دقیقا به همان شکلی که دوست دارید درآورید و البته انجام این کار هم بسیار ساده است. شما می‌توانید در آن هرچیزی از نشان‌گر محدودیت سرعت تا شتاب‌سنج را قرار دهید.

در ظاهر بیرونی ماشین نیز تم تاریکی وجود دارد و خیلی از شیارها و شکاف‌های ماشین مشکی شده‌اند و اگر بخواهید، چراغ‌ها نیز گزینه‌ی دودی شدن را دارند و چرخ‌ها نیز می‌توانند مشکی باشند. فاشیای جلو و عقب هم نیز امضای جی تی اس را دارا هستند و نسبت به مدل‌های قبلی، شاخص‌تر هستند؛ ولی اگر هیچ‌کدام از این‌ها برای تشخیص دادن این ماشین کافی نبود، نام GTS در جای جای ماشین دیده می‌شود!

باطن پورشه پانامرا 2019

صحبت درباره‌ی ظاهر ماشین کافیست؛ بیایید راجع به موارد مهم صحبت کنیم. پانامرا جی تی اس 2019، 453 اسب بخار از موتور V8 چهار لیتری توربوشارژ دوگانه‌ی خود دریافت می‌کند که این 20 تا از پانامرا جی تی اس قبلی بیشتر است. نسخه‌ی قبلی نیز دارای موتور V8 بود اما دارای توربوشارژر نبود. پانامرا 4S نیز 440 اسب بخار دارد، اما گشتاور افزایش زیادی داشته و از 550 نیوتن متر به 620 رسیده است. گیربکس 8 دنده‌ای دو کلاچی و سیستم 4WD شتاب 0 تا 100 آن را به 3.9 ثانیه رسانده که 0.3 ثانیه سریع‌تر از نسخه‌ی 4S است.

مدل‌های جی تی اس همیشه بیشتر از توان، روی هندلینگ تاکید داشته‌اند و این موضوع در مورد پانامرای 2019 نیز صادق است. تعلیق هوایی استاندارد جی تی اس 10 میلی‌تر پایین‌تر از پانامرای معمولی می‌ایستد و ترمزهای جلوی 40 سانتی متری نیز در نسخه‌ی استاندارد وجود دارند، هرچند سرامیک کربنی نیز جزء گزینه‌های موجود هست.

از دیگر آپشن‌های این ماشین می‌توان به پکیج 5000 دلاری PDCC پورشه اشاره کرد که روی گشتاور و چندمورد دیگر تاثیر می‌گذارند. چرخش چرخ‌های عقب نیز 1620 دلار خرج برمی‌دارند که البته اگر بخواهید تجربه‌ی بهترین هندلینگ را داشته باشید، هردوی این‌ها ضروری هستند.

نظر نهایی

پانامرا 4S که 440 اسب بخار توان دارد از 103هزار دلار شروع می‌شود و پانامرای 550 اسب بخاری از 150هزار دلار؛  هم‌اکنون، پانامرا جی تی اس 453 اسب بخاری به شکل سدان از 128300 دلار شروع می‌شود و تقریبا از نظر قدرت، چیزی بین این دو خودرو قرار دارد، هرچند به 4S نزدیک‌تر است. با این حال، تفاوت قیمت با موارد دیگری هم‌چون پویایی و راحتی بیشتر توجیه می‌شود.

با وجود اینکه حتی بدون آپشن‌ها هم پورشه پانامرای 2019 یک خودروی بسیار مجهز است، باز هم موارد زیادی هستند که ارزش تیک زدن روی برگه‌ی آپشن‌ها را دارند. یکی از این‌ها، شکل اسپورت توریسموی این ماشین است که مقداری به فضای بار این ماشین اضافه می‌کند که البته 6200 دلار قیمت آن را بالا می‌برد؛ شاید این میزان پول برای یک فضای کوچک خیلی باشد، اما تغییری که در ظاهر ماشین ایجاد می‌شود ارزش آن را دارد.

آیا این بهترین پانامرایی است که عرضه می‌شود؟ هنوز باید زمان بیشتری با این ماشین گذراند تا نظر نهایی داده شود، اما در اولین نگاه، پورشه پانامرا 2019 تعادلی مناسب بین راحتی، سرعت و هندلینگ مناسب به شما ارائه می‌دهد.

لینک کوتاه http://bit.ly/2OfKsp1
منبع Cnet

به گفتگو بپیوندید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

در هنگام ارسال دیدگاه، آواتار ها به صورت خودکار و تصادفی انتخاب می‌شوند.

مطالب مرتبط