سال 2016 تا این جای کار سال وحشتناکی برای شرکت کرهای سامسونگ بوده است و احتمالاً همهی شما دلیل آن را میدانید. ناکامی این شرکت با فبلت گلکسی نوت 7، ضررهای بسیاری را به آن وارد کرده است. نهایتاً تولید این گوشی هوشمند متوقف شد و سامسونگ تصمیم گرفته تمرکز خود را بر روی اسمارت فونهای آیندهاش و البته دستگاههای فعلی که هنوز طرفدار زیادی دارند، بگذارد. امروز اما این شرکت خود را درگیر وضعیت طعنه آمیزی کرده است. یک مشترک سامسونگ، که اخیراً دست به خرید بهترین اسمارت فون حال حاضر این شرکت، یعنی گلکسی اس 7 اج زده است، هنگامی که برای تعمیر صفحهی نمایش شکستهی گوشی خود با مرکز پشتیبانی این شرکت تماس میگیرد، با پاسخ تعجب برانگیزی روبرو میشود.
بیشتر بخوانید:
- سامسونگ برای اولینبار در گلکسی اس 8 از صفحه نمایش حساس به فشار استفاده خواهد کرد؟
- سامسونگ با یک قرارداد سنگین 8 میلیارد دلاری Harman را خریداری کرد
- تماشا کنید: بررسی نسخه آزمایشی اندروید 7 نوقا بر روی سامسونگ گلکسی اس 7
آقای سول ریگر چند هفته پیش یک دستگاه سامسونگ گلکسی اس 7 اج خریداری کرده بود، اما متأسفانه چند روز پیش این گوشی هوشمند سهواً از دستانش رها میشود و صفحهی نمایش آن میشکند. این کاربر هندی، مانند هر فرد دیگر در چنین وضعیتی، با مرکز پشتیبانی اسمارت فون سازنده برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعمیر آن تماس میگیرد، ولی با پاسخ بسیار عجیبی مواجه میگردد.
شرکت اپل به علت پشتیبانی بسیار خوب از تولیداتش همواره مورد توجه بوده است و برنامهی پشتیبانی این شرکت با عنوان اپل کِر (Apple Care) بسیار معروف میباشد. سامسونگ اما در اقدام اخیر خود در زمینهی پشتیبانی از محصولاتش بسیار سؤال برانگیز عمل کرده است. در حالی که این کاربر هندی حتی حاضر شده است تا با پرداخت هزینهی تعمیر صفحهی نمایش شکستهی گلکسی اس 7 اج، آن را به مرکز پشتیبانی رسمی سامسونگ بسپارد، یکی از مسئولین این بخش اما درخواست او را رد کرده است. تری، مسئول پاسخ دهندهی به مشتریان، به آقای سول ریگر گفته است که سامسونگ در حال حاضر موقتاً تمامی خدمات خارج از گارانتی خود را به علت شرایط تجاری فعلی متوقف کرده است و او از این بابت متأسف میباشد.
برای شخصی که هزینهی بسیاری را برای خرید یک گوشی هوشمند پرچمدار، همچون سامسونگ گلکسی اس 7 اج، خرج کرده است، درخواست تعمیر صفحهی نمایش حتی به صورت رایگان نیز معقول و منطقی به نظر میرسد. اما عدم اعتنا نسبت به ارائهی خدمات پشتیبانی غیر رایگان توسط سامسونگ به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست. این شرکت از کدام «اوضاع تجاری» صحبت میکند؟ آیا منظور آنها این است که به علت ضررهای زیاد بر روی گلکسی نوت 7، نمیتوانند با دریافت هزینه نسبت به تعویض صفحهی نمایش پرچمدار فعلیشان اقدام کنند؟ قیمت رسمی صفحهی نمایش اصلی گلکسی اس 7 اج 269 دلار میباشد و سامسونگ میتوانست به راحتی با اشاره به این موضوع، کاربر خود را خوشحال کند و گوشی هوشمند معیوب او را برای تعمیر بپذیرد. در مقابل اما اقدام بسیار عجیب و غیر قابل قبولی را از سوی مرکز پشتیبانی و خدمات این شرکت شاهد بودیم و حالا آقای ریگر برای تعمیر گلکسی اس 7 اج خود مجبور است یا آن را به مرکز تعمیر شخص ثالث و غیر رسمی بسپارد و یا شخصاً با وارد کردن پنل صفحهی نمایش این اسمارت فون، آن را تعمیر کند که در هر دو صورت گارانتی خود را از دست خواهد داد.
یکی از ایرادات این گوشی همین صفحه نمایش اون هست
یکی از همکارمون پس از 3 ماه از خریدن این گوشی بدون اینکه هیچ ضربه ای به گوشی وارد بشه صفحه نمایش اون یک خط عمودی زرد رنگ از بالا به پایین ظاهر شد
وقتی که گوشی را برای گارانتی فرستاد اونا گفتند که برای این مدل همچین مواردی زیاد پیش اومده برای همین گفتند باید صبر کنه تا قطعاتش بیاد
خلاصه بیشتر از 1 ماه طول کشید تا صفحه گوشیشو عوض کنند و بهش برگردونند
شانس که اورد این بود که بابت تعمیرش چیزی نگرفتند یه دلیلش این بود که بخاطر اوج ایراداتی که به خاطر انفجار گوشی نوت 7 از سامسونگ شده بود نمیخواستند برای پرچمدارشون هم دردسر بشه