شرکت سامسونگ همواره در زمینهی دستاوردها و فناوریهای روز بازار گوشیهای هوشمند پیشگام بوده است. بهترین مصداق برای این ادعا، تولید و معرفی گوشیهای فایو جی و گوشی انعطاف پذیری مانند گلکسی فولد است. این شرکت به لطف بهره بردن از مراحل اولیه راهاندازی شبکه فایو جی و دسترسی به پهنای باند جدیدتر و سریعتر در سه ماهه سوم سال 2019 توانست بازار گوشیهای هوشمند فایو جی را تحت سلطه خود درآورد. با دیجی رو همراه باشید.
بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده غول فناوری کره جنوبی در سه ماهه سوم سال 2019 توانسته حدود 3.2 میلیون گوشی هوشمند فایو جی را به بازار عرضه کند. این مقدار گوشی برابر 74 درصد از کل 4.3 میلیون دستگاه فروخته شده در بازار جهانی است. علاوه بر این، در مقایسه با 1.5 میلیون دستگاهی که این شرکت کرهای در سه ماهه دوم سال 2019 به فروش رساند، عرضه گوشیهای هوشمند فایو جی سامسونگ در سه ماهه گذشته دو برابر افزایش یافته است.
گریت اشنمن، تحلیلگر ارشد بازار گوشیهای هوشمند در IHS Markit اظهار داشته که این شرکت با استفاده از پهنای باند سریعتر، بر مزیت بازار داخلی خود سرمایه گذاری کرده است. این شرکت با توجه به رشد سریع بازار کره جنوبی، توانست از مراحل اولیه یکپارچه سازی شبکه فایو جی این کشور به بهترین شکل استفاده کند. سامسونگ خیلی زود دستگاههای مجهز به شبکه فایوجی را معرفی کرد و به این ترتیب عنوان بزرگترین فروشنده این نوع گوشیها را به خود اختصاص داد.
کره جنوبی مدام در حال گسترش شبکه فایو جی خود است و اپراتورهای بیسیم این کشور نیز در ماه آوریل سال 2020 رسماً خدمات خود را آغاز میکنند. این امر باعث شده تا سامسونگ و حتی ال جی که در رده دوم قرار دارد طرحهایی برای تبلیغات گسترده در داخل کشور برای پهنای باند جدیدتر و سریعتر اجرا کنند. در واقع، این امکان برای هر دو شرکت فراهم شده تا از پیشرفت پهنای باند سود زیادی ببرند و ردههای برتر بازار گوشی فایوجی را به خود اختصاص دهند.
برندهای دیگر از جمله شیائومی، هواوی، اوپو، ویوو و زد تی ای از چین نیز در این بازار حضور دارند. همه این برندها با 700000 واحد در سه ماهه دوم و سوم 17 درصد از سهم بازار را پوشش میدهند. پیش بینی میشود که با شروع خدمات فایوجی در چین، این برندها رشد چشمگیری در بازار داشته باشند و رتبه بهتری کسب کنند.