چند وقت پیش، موستانگ از مدل جدید خود برای سال ۲۰۱۸ رونمایی کرد که نشان دهندهی تغییرات زیادی نبود و تحول آن چنانی در این مدل جدید به وجود نیامده بود. با این حال، فورد تصمیم گرفته است تا برای جشن پنجاه سالگی طرح سوپر اسنیک، سنگ تمام بگذارد. اولین مدل شلبی سوپر اسنیک، در سال ۱۹۶۷ ساخته شد و هدف از آن، معرفی یک خودرو با عملکرد بالا بود. طبق ادعاهای مطرح شده توسط فورد، این خودرو میتواند در ۱۱ ثانیه مسافت یک چهارم مایل را بپیماید و در ۳.۵ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد.
همچنین گفته میشود که این خودرو در تمام ابعاد، توانایی شکست دادن موستانگ شلبی GT350R را دارد و در عین حال هم یک خودروی شهری است که برای رانندگی در سطح شهرها مناسب و قانونی است و هم توانایی شکست دادن رقیبان خود در مسابقات اتومبیلرانی را دارد. پیشرانهی این خودرو، همان موتور ۵.۰ لیتری ۸ سیلندر به همراه سوپرشارژری است که در دیگر خودروهای این خانواده استفاده شده است. اما به لطف تیونینگ و بهبودهای انجام شده، شلبی سوپر اسنیک تووان تولید ۷۵۰ اسب بخار قدرت را دارد.
شلبی سوپر اسنیک از نظر ابعاد هم تغییراتی را تجربه کرده است و بزرگتر شده است. عقب خودرو ۴ و جلوی خودرو ۲.۵ اینچ عریضتر شده است. این افزایش عرض، باعث شده است که شلبی یک چهرهی تهاجمیتر به خود بگیرد. همچنین به لطف عریضتر شدن چرخها و تایرها و همچنین قدرتمندتر و بزرگتر شده ترمزها، شلبی سوپر اسنیک در ترمزگیری بسیار بهتر عمل می کند و سیستم تعلیق بهینه شدهی آن هم در پیچها به کمک تایرهای پهن میآید تا یک تجربه بینظیر از رانندگی را در اختیار خریداران این مدل بگذارد.
در مورد تغییرات ظاهری هم، باید بگویم که شلبی تا پیش از این بیشتر به عنوان یک خودروی پونی شناخته میشد. اما همانطور که در عکسها معلوم است، این خودرو با عرض بیشتر و برآمدگی کاپوت، بسیار عضلانیتر به نظر میرسد و حالت پرخاشگرانهی بینظیری گرفته است! تقریبا تمام قسمتهای خارجی خودرو تغییراتی را تجربه کردهاند. از جمله این قسمتها میتوان به اسپویلرها و شیشهها اشاره کرد.
این مدل با جعبه دندهی اتوماتیک و دستی عرضه میشود و اگرچه به همین صورت هم عملکرد فوق العادهای باید داشته باشد ( با وجود ۷۵۰ اسب بخار قدرت! )، اما در صورت درخواست مشتری، یک پکیج اضافی هم وجود دارد که قابلیتهای دیگری به این خودرو اضافه میکند و عملکرد آن را بهبود میبخشد. در این پکیج از تایرهای جدید استفاده میشود، سیستم تعلیق بهتر عمل میکند و برای مسابقات بهینه شده است و البته تعویض دنده هم سریعتر صورت میگیرد.
در داخل خودرو تغییرات چشمگیری به وجود نیامده است ولی هنوز هم بسیار چشم نواز و جذاب است. طراحی داخلی خودرو به گونهای است که عضلانی بودن خودرو نه تنها از خارج خودرو و با دیدن بدنهی آن، بلکه از داخل هم به خوبی احساس میشود. از آن جا که این مدل به مناسبت پنجاه سالگی سوپر اسنیک ساخته شده است، تعداد محدودی از آن تولید خواهد شد که فورد در نظر گرفته است این تعداد محدود، ۵۰۰ دستگاه باشد. در حالت پایه و بدون اضافه شدن آپشنهای سفارشی، این خودرو قیمتی برابر با 70,000 دلار ( حدود ۲۳۰ میلیون تومان ) خواهد داشت.