هر ساله شرکت کانتار ورلد پنل (kantar worldpanel) آماری از برندهایی که در بازار جهانی بیشترین فروش را داشتهاند ارائه میکند. هدف از این گزارشها نیز نشان دادن روند کمی فروش برندها، گرایش کاربران و تصمیم آنها در انتخاب برند میباشد. این تحقیق آماری شامل 300 میلیارد خرید انجام شده از 15 هزار برند در 44 کشور جهان بوده که در مدت زمانی 52 هفته بین سالهای 2014 و 2015 میلادی (سالهای ۱۳۹۳ الی ۱۳۹۴ شمسی) جمعآوری شده است. در این مطلب نگاهی به 10 برند پرفروش جهان میاندازیم پس همراه دیجی رو باشید.
۱۰) داو (Dove): محصولات آرایشی و بهداشتی داو در پله دهم فروش جهانی و سوم لیست پرفروشترین محصولات بهداشتی جای گرفته و یکی از پنج برند پرفروش آمریکای لاتین میباشد.
۹) کنور (Knorr): یکی از شرکتهای زیر مجموعه یونیلور که چاشنی و مواد غذایی تولید و به سراسر جهان صادر میکند.
۸) ایندومی (Indomie): بستههای غذایی آماده نودل با طعمهای مختلف را تولید میکند و بیشترین فروش را در اندونزی و دیگر کشورهای آسیای داشته است.
۷) نسکافه (Nescafé): این برند متعلق به نستله است؛ این برند قهوه توانست در رده هفتم این جدول قرار بگیرد.
۶) پپسی (Pepsi): یکی از غولهای تجاری در جهان که همواره رقابت سختی با کوکاکولا داشته است. کشور مصر از جمله معدود کشورهایی است که نوشابههای پپسی بیشتر از کوکاکولا فروش داشتهاند.
۵) لیز (Lays): حدود 25 میلیون چیپس لیز در طی یکسال فروخته شد و باعث گردید تا این برند جایگاه پنجم لیست حاضر را به خود اختصاص دهد.
۴) مگی (Maggi): یکی دیگر از برندهایی است که در مجموعه نستله قرار گرفته و توانسته پرفروشترین برند نستله باشد. مگی بستههای غذایی شامل سوپ، سس و نودل را تولید میکند.
۳) لایف بوی (Lifebuoy): محصولات شوینده متعلق به یونیلور که توانست با دادن کیسههای پارچهای رایگان برای خرید به شهروندان چینی فروشی دو برابر سالهای قبل داشته باشد.
۲) کلگیت (Colgate): حدود دو سوم خانوارهای جهان (40 میلیون خانوار) محصولات بهداشتی این برند را مصرف میکنند و به دلیل این استقبال عالی، توانسته خود را به صدر جدول فروش محصولات بهداشتی در جهان برساند.
۱) کوکاکولا (Coca-Cola): یکی از استراتژیهای این غول جهان فراهم کردن فروشگاههای محلی و رساندن محصولاتش به سراسر جهان حتی روستاها و مکانهای دور افتاده است، در کنار فروش محصولاتش این کارخانه تلاش کرده سطح دانش پایه را در جهان بالا ببرد.