وبسایت Amazon.com، خیلی قبلتر از اینکه به یک فروشگاه آنلاین، عملا برای هر کالایی، تبدیل شود، تنها به امر فروش کتاب میپرداخت. ظاهر این وبسایت 250 میلیارد دلاری، قبل از ظهور منوهای ظریف و نوارهای مسیریابی و الگوریتم جستجوی هوشمندانه بسیار ساده بود. تصویری که از صفحهی home این وبسایت یک ماه بعد از شروع به کار آن در تیرماه 1374 گرفته شده یادگاری از روزهای اولیهی طراحی وب و تاریخچهی برندینگ است.
در گوشهی سمت چپ بالای این صفحه اولین لوگوی آمازون خودنمایی میکند که دارای یک مسیر رودخانه و مارپیچ مانند بالای حرف “A” در یک پسزمینهی مرمرین نما است. (لوگوی فعلی این شرکت، با جناس بصری هوشمندانهی “A تا Z” آن در دی ماه سال 1379 معرفی شد).
مدیرعامل این شرکت جف بزوس شغل خود در شرکت D.E. Shaw را رها کرد و به غرب رفت تا ایدهی خود را در رابطه با بهرهبردن از اینترنت در حال توسعه عملی کند و اولین کتاب خود را در گاراژ یک خانهی اجارهای در سیاتل فروخت. این کتاب عنوان قیاسهای خلاقانه و مفاهیم سیال: مدلهای کامپیوتری مکانیسمهای اصولی اندیشه را داشت و توسط جان واینرایت، یک دانشمند علوم کامپیوتر استرالیایی در لاس گاتوس کالیفرنیا، به قیمت 27.95 دلار خریداری شد. به افتخار اولین مشتریاش، آمازون ساختمان اداری را در محوطهی کاری خود به اسم واینرایت نامگذاری کرده است.