دیجی رودیجی رو
  • اخبار تکنولوژی
    • اخبار داخلی
    • اخبار تلفن همراه
    • اخبار سخت افزار
    • اخبار اپلیکیشن‌ها
  • آموزش
  • بررسی محصولات
  • راهنمای خرید
  • سرگرمی
    • اخبار بازی
    • معرفی بازی
      • بازی موبایل
      • بازی دسکتاپ
      • بازی کنسول
    • معرفی اپلیکیشن
    • سینما و تلویزیون
  • دیجی فکت
  • دیجی لایف
  • دیجی10
  • مقالات گوناگون
خواندن: چه اتفاقی برای وب 3 پیش آمد؟ آیا نسل سوم وب اینجاست؟
به اشتراک بگذارید
ورود
اعلان نمایش بیشتر
تغییر اندازه فونتآآ
دیجی رودیجی رو
تغییر اندازه فونتآآ
جستجو
حساب کاربری دارید؟ ورود
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
دیجی رو > مقالات گوناگون > چه اتفاقی برای وب 3 پیش آمد؟ آیا نسل سوم وب اینجاست؟
مقالات گوناگون

چه اتفاقی برای وب 3 پیش آمد؟ آیا نسل سوم وب اینجاست؟

کاظم عسکری 30 فروردین 1396 ساعت 11:48
زمان مطالعه: 6 دقیقه
چه اتفاقی برای وب 3 پیش آمد؟ آیا نسل سوم وب اینجاست؟
اشتراک گذاری
بلیط هواپیما سفرمارکت

چه اتفاقی برای وب 3 پیش آمد؟ اصلا وب 3 چه بود؟ آیا اصلا اتفاقی افتاد؟

تعریف‌های متعددی را در مورد هوش مصنوعی، وب سیمانتیک، شبکه‌های اجتماعی دیده‌ایم.

یادم می‌آید به شرکتی که از وب 2 استفاده می‌کرد 37 سیگنالی می‌گفتند (شرکت اصلی بسکمام).

آیا شما در عکس یک خوشه انگور می‌بینید؟ نه، دانه‌های قهوه هستند. در واقع دانه‌های قهوه تا وقتی فراورده می‌شوند و در اختیار ما قرار می‌گیرند، شکلاتی رنگ نیستند. در واقع هم اکنون نیز مثل 1850، مردم محلی بایستی پس از خریدن، آن‌ها را در خانه سرخ کنند. در سال 1850، ویلیام بوی این موضوع را به شکل یک فرصت استثنایی دید. او این ایده را داشت که دانه‌ها را سرخ و سپس آسیا کند و در قالب محصول نهایی درون قوطی بسته بندی و به مردم بفروشد. او همچنین فردی به نام جیمز را به‌عنوان نجار استخدام کرد که بسیار به تجارت در قهوه علاقه مند بود. جیمز در نهایت با ویلیام شریک شد و پس از چندی شرکت را به تنهایی تصاحب کرد. آن چه ما امروز به نام فولگرز می‌شناسیم.

ویلیام و جیمیز طلایه دار چیزی بودند که بعداً تاریخ نگاران قهوه آن را موج اول قهوه نامیدند. موج اول قهوه تولیدات وسیعی داشت. و به مصرف کنندگان این اطمینان را می‌داد که هرکس که قهوه بخواهد بتواند به راحتی به آن دسترسی داشته باشد. البته کیفیت و تازگی آن قهوه‌ها خیلی مناسب نیود اما به هر حال منبع دردسترس کافئین بود. سپس موج سوم با سه تحصیل کرده آمد. بالدوین، سیگل و بوکر دوستانی بودند که تصمیم گرفتند فروشگاه قهوه‌ای  برای فروش دانه‌های قهوه باز کنند. آن‌ها آن چه در ایتالیا فروخته می‌شد مورد تمسخر خود قرار می‌دادند. یکی از کارمندان آن‌ها تصمیم به انتقال شرکت برای فروش این نوشیدنی افسانه‌ای گرفت. بنابراین پس از چندی فروشگاه کوچ را خرید و آن را منتقل و به موفقیتی عظیم دست یافت. نام آن فرد هاوارد شولتز و فروشگاه منتقل شده‌اش، استابروکس است که اکنون ما آن را به نام موج دوم قهوه می‌شناسیم. کم کم موج دوم رشد کرد و به خرده فروشی درجه یک تبدیل شد و به هر خانه‌ای راه خود را پیدا کرد. هم اکنون ما شاهد موج سوم قهوه هستیم. تولیداتی نظیر اینتلیگنسیا و استامتون هنوز هم مورد احترام هستند.

اکنون دیگر نمی‌پرسیم این قهوه‌ها از چه کشوری می‌آیند، بلکه می‌پرسیم که چه شرکتی آن‌ها را تولید می‌کند. بزرگ‌ترین مزرعه قهوه دنیا در انتلی جنسیا. موج سوم در حال تبدیل شدن به صنعتی بزرگ است.

خب حالا که با نسل‌های قهوه آشنا شدید، این امواج و نسل‌ها را در هر کجای دیگری نیز می‌توانید ببینید.نوشیدنی‌های الکلی اکنون در موج سوم خود هستند. اکنون برنامه‌های تلویزینیدر مورد  صنعت نان برنامه تولید می‌کنند. همه چیز در صنایع کشاورزی این روند را طی می‌کنند. از زحمت به آسودگی به تولید انبوه به تولید و انبارمنطقه ای.

چه اتفاقی برای وب 3 پیش آمد؟ آیا نسل سوم وب اینجاست؟

آیا در مورد وب 1 و وب 2 هم قضیه این گونه است؟

کریگ لیست نمونه‌ی کاملی از وب 1 است. او خدماتی را ارائه می‌دهد که از زحمات شما می‌کاهد و می‌توانید آن‌ها را به‌صورت آنلاین انجام دهید. خدماتی نظیر: آگهی در روزنامه و یا… در واقع ایده آن بسیار وحشتناک بود و همچنان هم هست. مشکلات بسیاری را در پی داشت اما مساله این بود که کیفیت اهمیتی نداشت. درست مثل دانه‌های زمینی در قوطی بود.

مشخصه کلیدی وب 2 استفاده‌ی آسان از آن بود. در واقع نیاز بود که آسودگی کار با آن ارتقا یابد. و در واقع ناهیت تجربه کاربران بود. که موج دوم قهوه را به یاد من می‌آورد.
37 سیگنا بسکام رادر 2004 ارائه بازار کرد. بعد از صرف زمان بسیار زیاد برای طراحی آن، به تولیدی بسیار قابل فهم رسیدند که کار با آن نیز آسان بود. البته وقتی که بسکام ارائه شد، شخصاً به جای محصول تولیدکنندگان آن نظرم را جلب کردند. آن‌ها فلسفه، روند و هر تلاشی را که انجام داده بودند، برایمان آشکار ساختند.

شما به راحتی می‌توانید با آن‌ها ارتباط داشته باشد و اگر علاقه به طراحی نرم افزار هستید نظر خود را با آن‌ها در میان بگذارید، و این دقیاق چیزی است که برنامه نویسان را خوشحال می‌کند. شخصاً فکر می‌کنم که بسکام مثال دیگری از وب 2 نیست، اما همچون اینتلی جنسیا، آن‌ها طلایه دار موج سوم هستند. نکته جالب توجه این است که جدای از تولیدات ان ها برای اقتضای بازار، عده اندکی از قدرت تولیدات آن‌ها است.

امروزه بیشتر شرکت‌ها تنها به ارائه محصول رضایت دارند و هیچ کسی توجهی به مشخصه‌های نمایش داده شده، کرایه‌ها و سایر مسائل نمی‌کنند. نه مرا به اشتباه نیاندازید: اخبار شرکت‌ها بد نیست. سئو و مقاله‌های کمکی در زمینه چگونگی استفاده از محصول بد نیستند. اما همه آن شرکت‌ها از تماس با مردمی که می‌توانند فراتر از محصول آن‌ها فکر کنند در هراس هستند.

اگر در جایی در حال گسترش تجارتتان هستید و برای جلب توجه مشتریان خود تلاش می‌کنید، یک لحظه صبر کنید…آیا می‌خواهید دست به تولید انبوه چیزی بزنید که قبلاً تولید انبوه از آن شده است؟ آیا بر تجربه مصرف کنندگان تمرکز می‌کنید در زمانی که دیگر همگان با آن موافق هستند؟ یا وقتش شده که دیگر موج سوم را به راه بیاندازید؟

بله وب 3 اینجاست!

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری
برچسب ها: تجارت, نوآوری, وب
این مقاله را به اشتراک بگذارید
توییتر Whatsapp Whatsapp تلگرام ایمیل کپی کرده لینک پرینت
چه حسی به این مطلب داری؟
Sad0
Sleepy0
Love0
Happy0
Angry0
Cry0
Surprise0
مقاله قبلی الوپیک الوپیک اولین سامانه درخواست آنلاین پیک موتوری در تهران
مقاله بعدی گوشی هوشمند شیائومی می 6 رسما معرفی شد [مشخصات فنی، قیمت و زمان عرضه به بازار] گوشی هوشمند شیائومی می 6 رسما معرفی شد [مشخصات فنی، قیمت و زمان عرضه به بازار]
نظر بدهید نظر بدهید

نظر بدهید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا یک امتیاز انتخاب کنید!

تبلیغات

موبوگیفت
  • خرید فالوور ایرانی
  • خرید فالوور ارزان
  • پنجره دوجداره
  • خرید ممبر تلگرام
  • ارز دیجیتال ایاس ( EOS)
  • راز نوسانات بیت کوین
  • دوج کوین یا شیبا
  • دستگاه جوجه کشی دماوند
  • خرید بیت کوین
  • دوربین کوچک سیم کارت خور
  • خرید اکانت اسپاتیفای
  • لوستر مدرن
  • تور روسیه
  • تاثیر سیاست های ترامپ بر کریپتو
  • قدرت دادن چین لینک به Web3
  • خرید سرور hp ماهان شبکه اچ پی

آخرین خبرها

مانیتور گیمینگ QD-OLED

MSI از دو مانیتور گیمینگ QD-OLED با نرخ تازه‌سازی 500 هرتز رونمایی کرد

ریلمی جی تی 7

ریلمی جی تی 7؛ قاتل پرچمداران با تراشه دیمنسیتی 9400e از راه می‌رسد!

تراشه دیمنسیتی 9400e

تراشه دیمنسیتی 9400e مدیاتک معرفی شد؛ تراشه‌ای آشنا با بهبودهای جزئی

مطالب مرتبط

بهترین شهربازی دبی
مقالات گوناگون

معرفی شهربازی‌ های دبی

25 اردیبهشت 1404 ساعت 14:33
افزایش فروش سایت با سئو نمو مارکتینگ
مقالات گوناگون

راز افزایش فروش سایت در شیراز با ترفندهای سئو و دیجیتال مارکتینگ

21 اردیبهشت 1404 ساعت 15:30
چگونه با پشتیبانی نمایندگی HP تماس بگیریم؟ شماره تلفن و راهنمای ارتباط
مقالات گوناگون

چگونه با پشتیبانی نمایندگی HP تماس بگیریم؟ شماره تلفن و راهنمای ارتباط

15 اردیبهشت 1404 ساعت 16:15
ساعت سیکو و ساعت اورینت
مقالات گوناگون

نکات مهمی که قبل از خرید ساعت باید بدانید

15 اردیبهشت 1404 ساعت 15:35

درباره دیجی‌رو

رسانه دیجی‌رو با شعار دنیای تکنولوژی در اوایل سال 94 تاسیس شد. ماموریت ما اطلاع رسانی صحیح و ارائه آخرین اخبار تکنولوژی، بررسی محصولات دیجیتال، راهنمای خرید کالاهای دیجیتال و همچنین تهیه به‌روزترین مطالب آموزشی و مقالات در حوزه تکنولوژی، علم و سبک زندگی است. گروه دیجی‌رو همه‌ی تلاش خود را به کار خواهد گرفت که روزبه‌روز بر کیفیت و خدمات این رسانه بیفزاید تا دیجی رو به عنوان رسانه‌ای معتبر بدرخشد.

logo-samandehi
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
خوش آمدید

ورود به حساب کاربری

فراموش رمز عبور