آی پینز

نگاهی به برنامه‌های سونی، مایکروسافت و نینتندو برای سال 2017

سال 2016 برای صنعت گیم و دوست‌داران بازی‌های رایانه‌ای سال بسیار خوبی بود. البته در این بین بازی‌های موبایل، امسال پیشرفت بیشتری نسبت به کنسول‌ها داشتند. روند رو به رشد بازی‌های موبایلی و رقابت شدید آن‌ها با عناوین کنسولی باعث شده تا سه غول این صنعت، یعنی نینتندو، سونی و مایکروسافت مجبور شوند در استراتژی‌های خود تغییراتی بدهند. در مطلب پیش رو قصد داریم تا نگاهی کلی به آنچه که در مورد طرح‌های آینده این کمپانی‌ها انتظار می‌رود، داشته باشیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

پلی استیشن 4 پروسونی

کمپانی ژاپنی سونی امسال با عرضه نسخه قدرتمندتر کنسول نسل هشتمی خود، یعنی پلی استیشن 4 پرو، نبرد بین کنسول‌ها را به سطحی بالاتر ارتقاء داد. در سال آینده میلادی نیز پیش‌بینی می‌شود این شرکت تمرکز بیشتری بر روی عناوین واقعیت مجازی خود داشته باشد. در واقع این شرکت تلاش می‌کند تا 50 بازی واقعیت مجازی را برای سال 2017 آماده عرضه کند. رئیس استودیوهای جهانی Sony Interactive Entertainment، آقای شان لیدن (Shawn Layden) در این باره گفته که سونی قصد دارد تا بر تعداد عناوین اولیه واقعیت مجازی بیفزاید. به علاوه، بازی‌های واقعیت مجازی مانند Batman: Arkham VR با بهبود حالت‌ها و مراحل مختلف قابلیت اجرا بر روی پلی استیشن 4 پرو را پیدا خواهند کرد.

پروژه اسکورپیومایکروسافت

کمپانی مایکروسافت با وجود عرضه پلی استیشن 4 پرو توسط رقیب ژاپنی خود، مدل جدید کنسول ایکس باکس خود با نام رمز پروژه اسکورپیو (Project Scorpio) را برای عرضه در سال آینده میلادی در نظر گرفته است؛ کنسولی که قرار است رقیبی جدی برای پلی استیشن 4 پرو باشد. در حال حاضر نیز بسیاری بر این عقیده‌اند که کنسول جدید مایکروسافت بسیار قدرتمندتر از پلی استیشن 4 پرو خواهد بود. از طرف دیگر، شایعات مختلفی نیز حکایت از قیمت بالاتر آن نسبت به رقیب دارند. فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس بخش ایکس باکس مایروسافت، در این باره گفته که مایکروسافت در طراحی پروژه اسکورپیو طیف خاصی از بازیکنان را مد نظر داشته و قصد دارد تا با عرضه این کنسول جدید، کسانی را که می‌خواهند کنسولی قدرتمند داشته باشند و حاضرند برای آن مبلغ بیشتری خرج کنند، راضی نماید.

در بحث واقعیت مجازی هم، مایکروسافت اعلام کرده هنوز هیچ برنامه‌ای برای توسعه هدست واقعیت مجازی اختصاصی خود ندارد. اما با این وجود، همان طور که احتمالاً اطلاع دارید کمپانی‌های بزرگ و شناخته شده‌ای مانند ایسر (Acer)، لنوو (Lenovo)، دل (Dell) و برخی شرکت‌های دیگر هدست‌های واقعیت مجازی مختلفی را با پشتیبانی از ویندوز 10 طراحی کرده‌اند.

نینتندو سوییچنینتندو

نینتندو پس از ناکامی‌های چند سال گذشته خود، امسال توانست با عرضه بازی سوپر ماریو ران و همچنین کنسول کلاسیک و نوستالژیک mini NES بسیار موفق ظاهر شود. البته نباید بازی‌های پوکمون ماه و خورشید (Pokemon Sun and Moon) و همچنین پوکمون گو (Pokemon GO)، را نیز از یاد برد. با وجود اینکه پوکمون گو توسط استودیوی نیانتیک تولید شده اما به هر حال، برند پوکمون متعلق به نینتندو بوده و این شرکت سود زیادی را از این طریق به دست آورده است. در کل، نینتندو امسال پیام بسیار روشنی را برای رقبای خود فرستاده و این طور که به نظر می‌رسد، این شرکت ژاپنی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا سهم از دست رفته خود از بازار را، دوباره به دست آورد.

قرار است نینتندو در سال 2017 کنسول جدید خود با نام سوییچ (Nintendo Switch) را روانه بازار کند و این شرکت بسیار امیدوار است که با این محصول جدید، دوباره به رده اول برترین تولیدکنندگان کنسول‌های بازی در جهان دست یابد.

منبع itechpost
مطالب پیشنهادی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها