بی ام و X6 خودرویی که خودش را دور زد

خرید بی ام وX6 کارکرده می‌تواند برای هرکسی یک ریسک بزرگ باشد چرا که اولین مدل این خودرو در سال 2007 معرفی شد خودش دلیلی بر این شک و تردید است. از همین رو قصد داریم تا تایم لاین این خودرو و پیشرفت‌هایش را بررسی کنیم تا تصمیم شما را کمی راحت‌تر کنیم. خودرویی که اولین نسل آن (E71) در ماه آوریل سال 2008 عرضه‌شده و به‌عنوان یک خودرو اسپرت نام‌گذاری شد. خودرویی که برایی برخی یک سواری گران به‌حساب می‌آید و برای برخی دیگر بهترین انتخاب ممکن به‌عنوان یک خودرو اسپرت..

کانسپت های اولیه

خرید و فروش بی ام و X6 بر اساس کانسپت های اولیه‌اش تخمین زده شد. این یعنی کمپانی بزرگ بی ام و قبل از عرضه می‌دانست که این خودرو گران قیمت مناسب چه قشری از خریداران خواهد بود. این کانسپت که برای اولین بار در سال 2007 و در نمایشگاه خودرو فرانکفورت به نمایش عموم در آمدند. تولید این خودرو تا سال 2008 و نمایشگاه اتومبیل دیترویت به طول انجامید، سرانجام به عنوان یک اتومبیل اسپرت عرضه شد. نکته‌ای که در همه این نمایشگاه‌ها بر آن تأکید می‌شد قدرت بسیار بالای این خودرو بود. تا جایی که در سال 2009 طرحی با نام M از این مدل عرضه شد که موتوری توربو شارژر با حجم 4.4 لیتر داشت و در کمال تعجب از تکنولوژی V8 بهره می‌برد.

نسل اول / 2008 2014

نسل اول خودروهای سری X6 که با سری E71 نیز شناسایی می‌شود تقریباً 7 سال به طول انجامید. از اولین عرضه تا آخرین عرضه این مدل که به پایان سال 2014 باز می‌گردد تغییرات زیادی به طراحی کلی این سری وارد شد. مثلاً استفاده از سیستم بهره‌وری دینامیک برای اولین بار در این سری مورد آزمون و خطا قرار گرفت و قدمی بزرگ برای این کمپانی به نام به حساب می‌آمد. این سیستم که به صورت مستقیماً با سیستم‌های xDrive این کمپانی کار می‌کرد بعدها منجر به تغییرات کنونی این سری شد. اینکه سیستم ترمز این خودرو می‌تواند سرعت سریع‌ترین لاستیک را قبل از بقیه به حداقل برساند دقیقاً از همین دستاوردهاست. این سیستم که DPC نام دارد می‌تواند سرعت لاستیک‌ها را از هم تفکیک کند. برای مثال اگر یکی از لاستیک‌ها با سرعت کمتری در حال دوران باشد، سیستم با افزایش سرعتش تعادل حرکت را به اتومبیل باز می‌گرداند. البته دوران طلایی این سری با این تغییرات به پایان می‌رسد و ما وارد نسل دوم از خودروهای بی ام و سری X6 می‌شویم.

بی ام و X6نسل موازی / بی ام و M / 2009 2014

این نسل از خودروهای بی ام و که بعداً M نام گرفتند و حتی به سری X5 هم راه پیدا کردند جزو اولین خودروهایی بودند که پس از تولید دچار تغییرات عظیم فنی می‌شدند. برای مثال سری X5 به سیستم xDrive مجهز شد و در تقابل کراس‎اور و خودروهای سواری معمولی قدرتمندتر ظاهر شدند. این سری که حجم موتور بیشتری هم داشت با تکنولوژی V8 خود زبان زد خاص و عام شد.

نسل موازی / اکتیو هیبرید / 2009 2010

این طرح از X6 که به عنوان یک کانسپت اولیه معرفی شد اولین خودرو فول-هیبریدی کمپانی بود که تا سال 2009 به تعویق افتاده بود. این کانسپت قرار بود تا از دو موتور با تکنولوژی V8 بهره ببرد وکیت xDrrive50i بی ام و را تقویت کند و تا حدودی هم موفق ظاهر شد. مدل E72 با مشخصات فوق به مدت یک سال تولید و عرضه بازار شد اما درنهایت با تغییرات بزرگ نتیجه مطلوبی را به همراه نداشت. از همین رو تولیدات آن به ادامه خط تولید نسل اول باز گشت.

بی ام و X6نسل دوم / 2018 تا 2019

نسل دوم خودروهای سری X6 کمپانی بی ام و ذر نمایشگاه اتومبیل سال 2014 پاریس آغاز شد. این سری که از کیت‌های دنده 8 تایی اتوماتیک بهره می‌برد تا انتهای سال میلادی 2014 تکمیل و روانه بازار شد. به مانند سایر مدل‌های قبل، این سری از حجمی 4.4 لیتری برخوردار بود و از تکنولوژی V8 بر پایه xDrive50i بهره می‌برد. خریدوفروش نسل دوم بی ام و x6 هم اکنون جزو سریع‌ترین خودروهایی با مصارف اسپرت هستند و به نسبت این رنج از خودروها ارزان‌ترین هم به حساب می‌آید. نسل دوم این خودرو شتاب پایه‌ای برابر با 6 ثانیه دارند به راحتی می‌توانند تا بیشینه سرعت 250 کیلومتر بر ساعت را طی کنند. از همین رو بهترین انتخاب برای طرفداران این دست خودروها به حساب می آیند.

آخرین اخبار تکنولوژی را در وب سایت دیجی رو دنبال کنید
منبع ویرلن
مطالب مرتبط

دیدگاه خود را ثبت کنید

avatar