بهترین اپلیکیشن‌ها برای طراحی پوسترهای تبلیغاتی در اینستاگرام

به اعتقاد گرافیست‌ها المان‌های متعددی وجود دارند که موجب خلق یک پوستر جذاب می‌شوند. رعایت سادگی در عین توجه به زیبایی، تناسب پس‌زمینه و نوشته‌ها و ترکیب رنگ‌ها همگی باید دست به دست هم دهند تا در نهایت پوستری جذاب و چشم نوازی داشته باشید.

اگر شما نیز صاحب یک کسب و کار آنلاین هستید، طبیعتاً به دنبال تولید محتوا‌های تصویری برای معرفی محصول و خدمت خود به مشتریان هستید. در بعضی مواقع شرکت‌ها نیروی انسانی ماهر جهت طراحی‌های گرافیکی و عکاسی در اختیار ندارند یا اینکه بودجه لازم جهت انجام این کار نمی توانند ندارند.

راه حل بهینه برای این افراد و شرکت‌ها استفاده از برخی نرم افزار‌های آماده برای طراحی پوستر‌های تبلیغاتی برای اینستاگرام است. شما می‌توانید با استفاده از این برنامه‌ها پوستر‌ها، آگهی‌ها و اعلامیه‌های تبلیغاتی بسیار جذاب تولید کنید. ما در ادامه قصد داریم به معرفی تعدادی از بهترین نرم افزار‌های طراحی پست گرافیکی برای اینستاگرام بپردازیم.

معرفی اپلیکیشن های طراحی عکس و تصویر برای اینستاگرام

نرم افزار طراحی پوستر Poster Maker

برنامه Poster Maker، تمام امکانات و گزینه هایی را که برای طراحی یک پوستر تبلیغاتی حرفه ای نیاز دارید، در اختیار شما می‌گذارد. این برنامه همچنین امکان ویرایش عکس‌های از پیش آماده را برای شما فراهم می‌آورد تا بتوانید این عکس ها را بر اساس نیاز و سلیقه خود سفارشی ‌سازی کنید. با امکانات فراوانی که این نرم افزار در اختیارتان قرار میدهد، میتوانید تغییرات جذابی در طرح های از پیش آماده شده ایجاد کنید یا خودتان از صفر یک پوستر تبلیغاتی بسازید و خیالتان راحت باشد به هر امکاناتی که برای طراحی یا ویرایش حرفه ای یک پوستر نیاز دارید، در این نرم افزار حرفه ای وجود دارد.

 

از امکانات خارق العاده این نرم افزار میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم تایپوگرافی حرفه ای و فوق العاده قدرتمند
  • طراحی پوستر ها با تصاویر زمینه و یا بدون تصویر
  • امکان قرار دادن چندین خط از متون بر روی پوستر ها
  • آرایش های مختلف متنی
  • تنظیم دقیق و بدون نقش قسمت های مختلف پوستر با ابزار های کاربردی
  • چرخش و یا حرکت دادن متن بر روی قسمت های مختلف پوستر
  • ذخیره و به اشتراک گذاری پوستر ایجاد شده
  • دسترسی به فریم های مختلف جذاب

بهترین اپلیکیشن‌ها برای طراحی پوسترهای تبلیغاتی در اینستاگرام

نرم افزار طراحی پوستر تبلیغاتی Canva

در نرم افزار Canva بیش از پنجاه هزار قالب وجود دارد که می‌توانید از آنها برای طراحی پوستر‌های تبلیغاتی خود استفاده کنید. این قالب‌ها دارای اندازه و نوع متفاوتی هستند. علاوه بر این، یکی از ویژگی‌های این نرم افزار ارائه قالب‌های جداگانه‌ای برای انواع رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، اینویتیشن (Invitations) و فلایرز (Flyers) می‌باشد. بعد از انتخاب تمپلیت و قالب مد نظر خود می‌توانید پوستر را کاملاً سفارشی‌سازی کنید.

از امکانات و ویژگی های بی نظیر این نرم افزار میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکانات بسیار پیشرفته و در عین حال دسترسی ساده به این امکانات
  • رابط کاربری جذاب
  • امکان طراحی لوگو
  • امکان طراحی کارت تولد و دعوت نامه عروسی
  • امکان ترکیب عکس های با یکدیگر یا در اصطلاح کلاژ عکس ها
  • امکان ویرایش فایل های ویدیویی

 

برنامه طراحی پوستر تبلیغاتی PosterLabs

PosterLabs، یک برنامه بسیار کاربردی و با کاربری آسان برای طراحی پوستر‌ها و تصاویر تبلیغاتی است که در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. اما باید به این نکته توجه داشت که در این برنامه امکان خلق یک طرح تبلیغاتی از ابتدا را ندارید. این برنامه الگوهایی از پیش آماده را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید بر اساس نیاز خود تغییراتی را در آن‌ها ایجاد کنید. بدین صورت سه دسته از الگوهای کلاسیک، شیک و ساده را دریافت می‌کنید. میتوانید هر الگو از این دسته‌ها را انتخاب و تصاویر را با توجه به سلیقه خود تهیه کنید. این برنامه دارای الگو‌های عجیب و غریبی است که امکان ساخت پوستر‌های جالب را فراهم می‌سازد.

این برنامه ویژگی های متمایز کننده ای دارد که میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساخت پوستر در سبک های مختلف مانند سینمایی، تبلیغاتی و کاور مجله
  • رابط کاربری ساده و بسیار زیبا
  • وجود پوسته های فراوان برای ویرایش هر چه سریعتر تصاویر
  • نرم افزار طراحی پوستر Posteroid

شاید از حوصله شما خارج باشد که بخواهید یک پوستر تبلیغاتی را از صفر طراحی کنید. با امکاناتی که این نرم افزار در اختیار شما قرار میدهد و با استفاده از طرح های از پیش آماده اش، به راحتی میتوانید پوستر با کیفیت قابل قبولی طراحی کنید. نرم افزار Posteroid با طرح های آماده بسیاری که دارد، نیاز شما را برای انتخاب طرح مورد نظرتان به خوبی برآورده میکند.

البته باید توجه این داشت که این نرم افزار همانند نرم افزار قبلی، امکانات پیشرفته ای در اختیار شما قرار نمیدهد و بیشتر برای طراحی عکس نوشته از آن استفاده میشود. در مجموع اگر برای ساخت پوستر و عکس نوشته به دنبال ساده‌ترین اپلیکیشن ممکن می‌گردید،  Posteroid می‌تواند بهترین گزینه موجود برایتان باشد.

نکات مهم در طراحی پوستر تبلیغاتی

سلیقه مخاطبین شما چیست؟

در واقع این مخاطبین شما هستند که مخشص میکنند شما تا چه حدی توانسته اید حضور موفقی در اینستاگرام داشته باشید. یا به بیان جزئی تر، اینکه شما توانسته اید چه تعداد مخاطبین جدید کنید؟ محتوای شما چندبار نمایش داده شود؟ و یا محتوای شما چه میزان تعامل کاربران را در پی داشته و چه میزان لایک و کامنت کسب کرده؟ پاسخ تمام این سوال ها در دست مخاطبین شما میباشد.

در اقدام اول میبایست مخابینتان را به خوبی ارزیابی کرده، از سلیقه و احساسات آنان با خبر شده و استراتژی محتواییتان را بر همین اساس مکتوب کنید. اینکه بدانید چه محتوایی تولید کرده و همچنین به چه صورت این محتوا را به مخاطبیتان ارائه دهید، مهم ترین پرسش و پاسخ تولید محتوای بصری شما میباشد.

در واقع محتوای بصری شما باید بگونه ای باشد که مخاطبینتان با دیدن آن به وجد آمده، احساس برانگیخته شود، برایش جذاب بوده و آن را بپسندد.

برای مثال، کسب و کار شما فروش آثار هنری میباشد و مخاطبین شما هنردوستان سخت پسند هستند. قطعا داشتن تصویر جذاب برای تولید محتوایی با کیفیت از اولین اقداماتی است که باید انجام دهیم. سپس شما میبایست مواردی مثل: تعادل رنگ‌ها، المان های استفاده شده در تصاویر، رنگ پس زمینه، فونت و …. را در فرآیند تولید محتوای خود، مطابق با سلیقه مخاطبینتان لحاظ کرده و این ملاحظات که برای مخاطبین هنری شما رعایت شده است، با زمانی که به عنوان مثال مخاطبین شما دانشجویان هستند بسیار متفاوت است.

وجه تمایزتان را در تولید و طراحی محتوای بصریتان لحاظ کنید

در حال حاضر سلیقه مخاطبین خود را شناخته ایم و به این نتیجه رسیده ایم که آن ها دقیقا چه محتوایی را میپسندند. اما این به تنهایی کافی نیست!

در این مرحله بهتر است صفحات اینستاگرامی رقبا و شخصیت های برجسته حوزه فعالیت خود را بررسی کنید. این کار علاوه بر اینکه میتواند الهام بخش شما برای ارائه ایده های متنوع جهت تولید محتوا باشد، میتواند به شما بگوید که چگونه میتوانید بر وجه تمایزتان نسبت به رقبا تمرکز کنید و این مزیت ها را در تولید محتوای بصری خود دخیل کرده و به مخاطبینتان نمایش دهید.

همچنین میتوانید نگاهی نقادانه به بررسی صفحات رقبای خود داشته باشید و نقاط ضعف آنان را بیابید و بعد به صفحه خود رجوع کنید. ببینید این نقاط ضعف در روند تولید محتوای شما نیز وجود داشته؟ اگر وجود داشته که میبایست این موارد را به سرعت برطرف کنید و اگر پاسخ شما منفی است، به شما تبریک میگوییم.

مطالب مرتبط
1 دیدگاه
بازخورد میان متنی
نمایش همه دیدگاه‌ها
حسین
9 روز قبل

برنامه کانوا بهترین نرم افزار برای طراحی پوستر های تبلیغاتی هست
دیگه نیازی به گرافیست هم نیست