ادامه افزایش قیمت خودرو؛ تولید داخل اما قیمت‌ تولید خارج! [مطلب انتقادی]

چه می توان گفت از قیمت‌هایی که هر لحظه افزایش پیدا می کنند و در این بین به هیچ کس هم رحم نمی‌کند؟! این روزها قیمت محصولات اساسی و غیر اساسی به طرز چشم گیری افزایش پیدا کرده است و گویی هیچ راهی برای کنترل وجود ندارد و باید به معجزه دل خوش کرد! از قیمت یک پاکت شیر تولید داخل گرفته تا قیمت لوازم الکترونیکی تولید خارج! حال به نظر می‌رسد این روند افزایش قیمت گریبان‌گیر خودروهای تولید داخل نیز شده است و هر روز قیمت خودروها افزایش پیدا می کند.

احتمالا در خبرها شنیده‌اید که قیمت خودروها افزایش پیدا کرده است و خودروسازان نیز واکنش خاصی به این موضوع نشان نداده‌اند، چرا که این خود خودروسازها هستند که بازار را دچار التهاب کرده‌اند و درخواست افزایش قیمت خودرو را دارند، خودروسازهایی که با تمام قدرت صنعت خودروسازی را در دستان خود گرفته‌ و رقابت را از بین برده‌اند، آن هم به بهانه‌ این‌که باید از تولید داخل حمایت شود، اما زمان قیمت گذاری خودروها، افزایش قیمت ارز و … را بهانه کرده و درخواست تغییر قیمت دارند!

زمانی که عرضه از سمت کارخانه به درستی انجام نشود، به طبع، قیمت افزایش پیدا خواهد کرد و خودروسازها می دانند که برای افزایش قیمت باید بازار را اینگونه مدیریت و کنترل کرده تا به خواسته خود دست پیدا کنند.

لیستی که در ادامه آمده قیمت خودروهای امروز است و تفاوت قیمت‌شان در قیمت کارخانه و بازار. ادامه افزایش قیمت خودرو؛ تولید داخل اما قیمت‌ تولید خارج! [مطلب انتقادی]

تفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار مانند تفاوت قیمت ارز دولتی و بازار است! این روش فروش مدت‌ها پیش در بسیاری از کشورهای دنیا منسوخ شده و حالا در بیشتر کشورها تنها یک قیمت وجود دارد، شما در لحظه می توانید خودروهای هیوندای و .. را از نمایندگی های اصلی در کشورهای محتلف خریداری کنید و قیمت بازار و کارخانه اصلا معنا ندارد. اما زمانی که در ایران تولیدکننده بازار را در دستان خود دارد، در نهایت نتیجه این می شود؛ یک فاجعه!

به راستی خودروهای داخلی، تولید داخل ایران هستند یا مانند گوشی های هوشمند ایرانی که تنها در ظاهر، تولید داخل هستند و در باطن تولید کشور چین، فقط لقب خوش رنگ تولید داخل را به یدک می کشند؟! اگر سایپا و ایران خودرو مدعی هستند که محصولاتشان تولید داخل است، پس نباید انتظار افزایش قیمت را داشته باشند، چرا که حقوق کارگران ایرانی همان بود که هست و اگر قیمت خودرو افزایش پیدا کند، این کارگران همچنان به قیمت قبلی حقوق خواهند گرفت!

از طرفی انحصار باعث شده خودروسازهای داخلی در بازار جولان دهند و خودروهای بی کیفیت خود را که به ماشین‌های مرگ شهرت دارند را به هر روشی مانند پیش فروش و … به مردم غالب کنند! البته مردم هم به جای خود مقصر هستند چرا که زمان پیش فروش این خودروها چنان برای خرید خودرو صف می‌کشند که باعث می شود تولید کنندگان هرطور که ‌بخواهند با مردم رفتار کنند؛ گاهی با برداشتن بعضی از اقلام ضروری مانند دستگاه پخش صوت و یک زه از روی خودرو، گاهی هم افزایش قیمت با بهانه های تکراری!

نظر شما در این مورد چیست؟

منبع تهیه شده در دیجی رو
مطالب پیشنهادی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها