اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر وان پلاس 6 تی به مرور زمان سریع‌تر می‌شود

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد وان پلاس 6 تی،‌ اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر آن است. برای آن دسته از شرکت‌هایی که به دنبال طراحی محصولاتی تمام صفحه نمایش بوده و نمی‌خواهند سنسورهای لازم را روی قاب پشتی گوشی قرار دهند، سنسورهای زیر صفحه نمایش جایگزین‌های خوبی برای سنسورهای اثر انگشت معمولی هستند. ولی امسال گوشی‌های مجهز به این قابلیت عرضه شدند و با آزمودن آن‌ها متوجه سرعت کمترشان نسبت به سنسورهای معمولی شدیم.

حالا شرکت وان پلاس استدلال می‌کند چنین موردی در مورد وان پلاس 6 تی صدق نمی‌کند. Dale F، نویسنده‌ی بیانیه‌های مطبوعاتی وان پلاس در یک پست این‌چنین ادعا کرده است که سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر پرچم‌دار جدید این شرکت به مرور زمان سرعت بیشتری را کسب می‌کند. جالب اینجاست که هر چه تعداد کاربران استفاده کننده از این ویژگی بیشتر شود، بر سرعت بازگشایی قفل گوشی توسط این قابلیت نیز افزوده می‌شود.

وی از زبان Yale Liu، یک مهندس نرم افزار در شرکت وان پلاس در مورد چگونگی عملکرد این سنسور چنین می‌گوید:

هر زمانی که یک کاربر موفق به بازگشایی قفل گوشی خود با اثر انگشت شود، سنسور نیز نقاطی از انگشت که در راه اندازی اولیه اثر انگشت ثبت نشده‌اند را ذخیره می‌کند. سپس این اطلاعات مربوط به اثر انگشت به داده‌های ثبت شده توسط کاربر در گوشی اضافه می‌شود تا بخش اثر انگشت گوشی کامل‌تر شود.

پس هر زمانی که اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده شود، اطلاعات بیشتری از اثر انگشت کاربر به دست می‌آید. در واقع، به مرور زمان بازگشایی قفل گوشی هم سریع‌تر می‌شود.

Liu می‌گوید سیستم گوشی می‌تواند اثر انگشت کاربر را زمانی که در حالت غیرعادی دارد، شناسایی کند. به طور مثال اگر قسمت‌هایی از انگشت آن‌ها زخم باشد که الگوی انگشت را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد، یا اگر انگشت آن‌ها خیس باشد، این داده‌ها به واسطه‌ی الگوریتم‌ها برای بازگشایی قفل صفحه گوشی کافی هستند.

در حال حاضر ما هیچ راهی برای آزمایش ادعاهای جدید وان پلاس نداریم، اگر این‌چنین باشد، باید به قابلیت تشخیص اثر انگشت گوشی وان پلاس 6 تی احترام بگذاریم.

منبع ubergizmo
مطالب پیشنهادی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها