کاهش تمایل مصرف کنندگان به خرید آیفون‌های اپل

آیفون‌های اپل مدت‌هاست که محصولات جذاب و مورد پسندی برای مشتریان هستند و به همین خاطر است که این گوشی‌ها همچنان در بازار می‌درخشند. با این حال به نظر می‌رسد زمانی که مشتریان قصد خرید یک گوشی را دارند، کمتر از گذشته به آیفون‌های اپل فکر می‌کنند. بر اساس یک نظرسنجی که توسط شرکت تحقیقاتی UBS صورت گرفته، آیفون های اپل برای پنجمین سال متوالی با کاهش در محبوبیت نزد مشتریانی که قصد خرید یک گوشی جدید را دارند،‌ روبرو شده‌اند.

محققان به واسطه‌ی مصاحبه‌ای با 6 هزار و 900 مشتری در پنج کشور مختلف جهان، دریافته‌اند که توجه به خرید یک آیفون جدید کاهش یافته است. به طور مثال، در آمریکا تنها 18 درصد شرکت کنندگان برای خرید یک آیفون در 12 ماه آینده‌ی خود برنامه ریزی کرده بودند که 21 درصد نسبت به پنج سال گذشته کمتر شده است. همچنین این میزان نسبت به اکتبر سال 2015 که نظرسنجی مشابهی برگزار شد، 17 درصد کاهش داشته است.

این کاهش در قصد خرید آیفون‌های اپل، در چین که به عنوان یک بازار بزرگ برای اپل شناخته می‌شود نیز وجود دارد. در این بازار هم 23 درصد مشتریان کمتر از پنج سال گذشته قصد خرید یک آیفون جدید را دارند. این میزان کاهش 6 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. Timothy Arcuri، تحلیلگر شرکت UBS اینطور می‌گوید: «سرمایه گذاران انتظاری برای چرخه‌ی فروش آیفون ندارند. ارزیابی صورت گرفته برای آیفون ها در سال 2019 با کاهش 2 درصدی مواجه بوده،‌ در حالی که درآمد شرکت 1 درصد افزایش پیدا کرده است».

به نظر می‌رسد نظرسنجی UBS با آمار و اطلاعاتی که اخیرا توسط شرکت میکس پنل به انتشار رسیده در ارتباط است؛ زیرا گزارش میکس پنل نیز نشان می‌دهد که آیفون‌های جدید، به طور قابل توجهی کمتر از پیشینیان خود می‌توانند مشتریان را مجذوب خود کنند. با این حال، آیفون‌های جدید اپل با قیمت بیشتری به فروش می‌رسند که می‌تواند اثر میزان فروش کمتر را جبران کرده و اپل به واسطه‌ی آن، سود سالیانه خود را مدیریت کند.

منبع ubergizmo

مطالب مرتبط

به گفتگو بپیوندید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.