اینستاگرام از هر زمان دیگری در زندگی این روزهای ما مهمتر شده است. نه فقط به خاطر اینکه میتواند راهی بسیار عمیق و جذاب برای توسعه ارتباطاتمان باشد، بلکه به خاطر ظرفیت بالایی که برای درآمدزایی و توسعه کسبوکارها در اختیارمان قرار میدهد. هدف از حضور در اینستاگرام هر چه که باشد، نیاز به دانستن روشهایی است که به جذب فالوور هدفمند و افزایش فالوور واقعی منجر میشود. چه بخواهید حرفهایتان را به گوش مخاطب درست برسانید و چه بخواهید از اینستاگرام درآمدزایی داشته باشید، نیاز به جذب فالوور دارید. اما چطور و چگونه میتوان به مخاطب هدفمند رسید؟ یعنی مخاطبی که مناسب دریافت محتوای تولیدشده از سوی شماست؟
نگاهکردن از روی دست رقبا
یکی از سادهترین روشها برای جذب فالوور هدفمند در اینستاگرام کمکگرفتن از رقباست. باید ببینید که صفحات و افرادی که هدفی مشابهتان دارند در حال ارائه محتوا به چه کسانی هستند و به عبارت بهتر، چه کسانی آنها را دنبال میکنند. مخاطبان آنها میتوانند مخاطبان شما باشند.
این روش خیلی خیلی ساده است، باید به صفحه رقیب بروید، روی قسمت دنبالکنندگان کلیک کنید و با بهشتی از فرصتهای بالقوه خود را روبهرو کنید. از میان فالوورهای رقیب میتوانید گزینههای مورد علاقه و مناسبتان را انتخاب کنید. از آنجا که شناسایی فالوورها از روی پروفایل دقیق نیست، دنبالکردن تمام آنها میتواند روشی برای رسیدن به گزینههای مطلوبی باشد که در تعامل درست با شما قرار میگیرند.
اگر بتوانید از میان آنها با کسانی آشنا شوید که در رابطه و تعامل درستی میان شما قرار میگیرند، در مدت کوتاهی به پایگاهی بسیار ارزشمند از فالوورهای هدفمند دسترسی پیدا خواهید کرد. با تشخیص فالوورهای مناسب، رسیدگی به پرسشهایشان، برقراری ارتباط با آنها در مکالماتی که صورت دادهاند و بهطور کلی تماس با آنهاست که میتوانید به نتایج مثبتی در جذب فالوور هدفمند اینستاگرام برسید.
استفاده از هشتگها برای یافتن مخاطبان خاص
از روزهای نخست راهاندازی اینستاگرام تاکنون، هشتگها ابزاری برای یافتن مخاطب بیشتر بودهاند.
یکی از راههای یافتن مخاطب مناسب، استفاده از هشتگهای معروفی است که کاربران دنبال میکنند.
باید ببینید که مخاطب ایدئالتان در اینستاگرام چه هشتگهایی را دنبال میکند و با استفاده از همان هشتگها، راهی برای تماس و تعامل با او پیدا کنید.
در این روش هم میتوانید به سراغ رقبا و همکاران خود بروید و ببینید که از چه هشتگهایی استفاده میکنند و به کمک چه هشتگهایی دست به جذب مخاطبان خود میزنند.
بیشتر بدانید: کسب درآمد از اینستاگرام با تبلیغات
البته یادتان باشد که بازیهای اینستاگرامی مثلا استفاده از هشتگهایی که به شما ارتباطی ندارند و صرفا پرمخاطب هستند، اصلا ایده خوبی نیست و میتواند برایتان مخاطبانی به همراه داشته باشد. اما این مخاطبان لزوما هدفمند و مناسب شما نیستند.
استفاده از هشتگهای بیربط به فعالیتهایتان، اعتبار شما را هم در این شبکه اجتماعی کاهش میدهد. استفاده از ظرفیتهای جستوجوی اینستاگرام برای رسیدن به هشتگهای مناسب محتوای تولیدیتان هم راهی برای جذب مخاطبان خواهد بود. پس به آن هم نیمنگاهی داشته باشید.
استفاده از گزینه منشن (mention) یا ذکرکردن نام صفحات دیگر
منشنکردن یا ذکرکردن نام صفحات معتبر و معروف در صفحهتان میتواند راهی برای جذب فالوورهای آنها به سمت خودتان باشد.
مثلا محتوایی جذاب تهیه کنید. محتوایی که به نوعی به صفحه پرمخاطب موردنظرتان ارتباط دارد. بعد، آن صفحه را در صفحه پُستی که منتشر کردهاید، منشن یا تَگ کنید. از این طریق امکان بازشدن پای فالوورهای آن صفحه به صفحه شما به وجود خواهد آمد. حال اگر محتوایتان آنقدر دندانگیر و مناسبِ فالووری باشد که به دنبال ردپای صفحه موردعلاقه خودش به پیج شما پایش باز شده است، میتوانید او را به عنوان مخاطبی جدید به خود جذب کنید.
شاید هم نتیجه منشن و تگکردن صفحهای پرمخاطب، این باشد که صاحب آن صفحه پُست جالبتان را در صفحه خود بازنشر کند. اگر چنین چیزی به وقوع بپیوندد هم امکان سرازیرشدن فالوورهای آن به صفحهتان محتمل خواهد بود.
بهرهمندی از ابزارهای شناسایی مخاطب در اینستاگرام
اینستاگرام ابزارهای متنوعی در اختیار کاربران خود قرار میدهد تا به شناخت دقیقی از فالوروهای خود برسند.
زمانی که تعداد قابلاعتنایی فالوور جذب کردید، به کمک شاخصهای جمعیتشناختی این اپلیکیشن که درباره جنسیت و سن اطلاعاتی ارائه میکند، کارکردن روی مخاطبان خود را برای تعامل بیشتر شروع کنید.
تحلیل وضعیت پُستها و مخاطبان میتواند منجر به شکلگیری مزایای زیادی برایتان شود و تولید محتوا را برایتان هدفمندتر پیش ببرد.
در آخر
دانستن راه و چاههای حضور در اینستاگرام به شما کمک میکند تا به جایگاه مناسبی در این بستر ارتباطی دست پیدا کنید. جایگاهی که سریعتر و سادهتر رسیدن به اهدافتان را میسر و مقدور میکند.
بسیاری از برندهای مهم دنیا هم در این پلتفرم حضور دارند و از آن به عنوان راهی ایدئال در جهت برندسازی و ارتباط با مخاطبان بهره میبرند.
ظرفیتهای زیادی در این شبکه اجتماعی وجود دارد. ظرفیتهای به شدت متنوعی که برای کشف آنها نیاز به دانش و کسب آگاهی دارید.
کافی است، کمی مطالعه داشته باشید یا از مشاوران خبرهای استفاده کنید که به واسطه دانش و تجربه بسیار زیادی که درباره حضور در اینستاگرام دارند به شما مشورتهایی میدهند تا با میانبرهایی درجه یک، مسیر رسیدن به مخاطبان هدف را کوتاهتر کنید. نشانت یکی از مشاوران خبرهای است که باید برای یادگیری خموچم اینستاگرام روی آن حساب کنید.
#این مطلب یک رپورتاژ بوده و محتوای آن توسط تبلیغدهنده تهیه شده است.