سرعت اینترنت ایران 2 برابر می‌شود

برات قندری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام این که زیر ساخت‌های شبکه دسترسی کاربران به اینترنت نظیر زیرساخت‌های فیبر نوری و شبکه انتقال در حال آماده سازی خواهد بود عنوان کرد که برنامه ریزی‌هایی انجام گرفته تا سطح دسترسی مصرف کنندگان با سرعتی بالغ بر 20 مگابایت بر ثانیه در شبکه ملی اطلاعات افزایش یافته و همچنین از توسعه دیتاسنترها و ارتباط آن‌ها با شبکه توزیع محتوا حمایت خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات با بیان آن که تکمیل امنیت زیر ساخت‌های شبکه ارتباطی نیز در دست انجام است ادامه داد بر اساس منشور ستاد اقتصاد مقاومتی ، افزایش سرعت اینترنت مصرف کنندگان نهایی  یکی از اصلی‌ترین اهداف بوده و در همین راستا، تکمیل زیرساخت‌های مربوطه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

قندری با تأکید بر آن که با توجه به اهداف برنامه پنجم توسعه می‌بایست 60 درصد خانواده‌ها ایرانی از اینترنت پرسرعت برخوردار شوند عنوان کرد:

همگام با این برنامه، تا انتهای سال باید این هدف محقق شود و ما نیز از لحاظ اهداف کمی به دنبال رسیدن به این رقم هستیم. به موازات این پروژه، طرح افزایش دسترسی مصرف کنندگان نهایی به اینترنت پرسرعت را دنبال می کنیم به نحوی که مطابق با برنامه ریزی به عمل آمده، تا پایان سال جاری سرعت اینترنت کاربران خانگی به ۴ مگابیت بر ثانیه افزایش خواهد یافت.

در همین سو در برنامه ششم توسعه این میزان سرعت، افزایش می یابد تا در نهایت، هدفگذاری برای چندین برابر سرعت محقق شود.

وی با اشاره به آن که هم‌اکنون متوسط سرعت اینترنت کاربران ایرانی حدود 2 مگابایت بر ثانیه است عنوان کرد که با آماده‌سازی زیرساخت‌ها، انتظار می‌رود که تا پایان سال با افزایش سرعت اینترنت کل کشور در دو حوزه اینترنت ADSL و اینترنت موبایلی به سرعت 4 مگابایت بر ثانیه برسیم.

منبع mehr
مطالب پیشنهادی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها