فیلم را دانلود کنیم یا آنلاین ببینیم؟

فیلم را دانلود کنیم یا آنلاین ببینیم؟ احتمالاً اگر شما نیز به تماشای فیلم‌های مختلف علاقه‌مند باشید، این سوال ذهن شما را به‌خود درگیر می‌کند. یکی از راه‌های متداول تماشای فیلم، دانلود آن است. ولی آیا بهترین روش محسوب می‌شود؟ با بررسی ویژگی‌ها دانلود فیلم و تماشای آنلاین آن، می‌توانید پاسخ مناسبی برای این سوال پیدا کنید. ما در این مقاله، میزان مصرف اینترنت، هزینه‌های خرید اینترنت و اشتراک شبکه‌های استریم فیلم را بررسی کرده‌ایم. در نهایت با بر‌آورد مزایا و معایب هر یک، بهترین گزینه را انتخاب خواهید کرد.

اگر فیلم را دوست نداشتی، پخش آنلاین را متوقف کن!

هنگامی که صحبت از تماشای فیلم به‌عنوان یک سرگرمی می‌شود، پوشه‌های بسیاری در دسکتاپ در ذهن تداعی می‌شود. شاید اگر از افراد فیلم‌باز درمورد یک فیلم خوب بپرسید، بسیاری از فیلم‌های دیده‌شده خود را معرفی نکنند. همین موضوع یکی از بزرگ‌ترین معایب دانلود فیلم محسوب می‌شود چون احتمال دانلود فیلمی که واقعا ارزش حجم اینترنت شما را نداشته باشد در این روش بسیار بالا است. با تماشای آنلاین فیلم، می‌توانید اواسط یا حتی ابتدای آن، پخش را قطع کنید تا ترافیک کمتری از اینترنت شما مصرف شود.

البته این قضیه فقط مربوط به فیلم و سریال نیست. بلکه، در شرکت‌ها نیز برای انتقال اطلاعات با این مشکل مواجه هستند و دانلود یا آپلود حجم بالایی از اطلاعات باعث تمام شدن سریع ترافیک اینترنت می‌شود. به‌همین دلیل، با تهیه اینترنت Point to Point، اطلاعات شرکت‌ها در یک ترافیک اختصاصی انتقال می‌دهد. قیمت اینترنت پوینت تو پوینت برای شرکت‌هایی که شعبات مختلفی در سطح شهر دارند، بسیار منطقی‌تر از اینترنت‌های معمولی خواهد بود.

فیلم را دانلود کنیم یا آنلاین ببینیم؟

فیلم را دانلود کنیم یا آنلاین ببینیم؟ ترافیک رایگان برای تماشای آنلاین

اصی‌ترین تفاوت بین تماشای آنلاین فیلم و دانلود آن، ترافیک مصرف شده است. ترافیک مصرفی برای تماشای آنلاین فیلم در شبکه‌هایی مانند فیلیمو یا نماوا که بستری برای پخش انواع فیلم و سریال ایرانی و خارجی محسوب می‌شوند، برای بیشتر اپراتور‌ها رایگان یا نیم‌بها محاسبه می‌شود. برای مثال، حجم ترافیک اینترنت‌های خانگی، مانند Adsl نیم‌بها خواهد بود. ولی برای دانلود فیلم‌ها به این صورت محاسبه نمی‌شود. در دانلود فیلم و سریال، ترافیک کامل، معادل با حجم اینترنت مصرف می‌شود و بعد از دانلود کامل یک فیلم ۸۰۰ مگابایتی، متوجه خرابی زیر‌نویس و مشکلات دیگر فیلم شوید. در این‌صورت، حجم بالایی از ترافیک اینترنت خود را هدر داده‌اید. با‌این‌حال، برخی از سایت‌های دانلود فیلم، امکان تماشای آنلاین را نیز فراهم کرده‌اند. این سایت‌ها گزینه‌های متعددی را برای انتخاب راحت کاربر در‌نظر گرفته‌اند.

دانلود فیلم؛ اشغال حافظه لپ‌تاپ یا گوشی همراه

یکی دیگر از مشکلاتی که دانلود فیلم و سریال برای علاقه مندان آن به‌وجود می‌آورد، اشغال ظرفیت کامپیوتر و در‌ نتیجه، کاهش رم آن است. این موضوع باعث کند شدن لپ‌تاپ می‌شود. به‌همین دلیل، بسیاری از افراد برای ذخیره فیلم‌ها دانلودی، مجبور به خرید هارد اکسترنال می‌شوند. با وجود افزایش قیمت‌ها، می‌توان گفت این کار هزینه بسیار بالایی خواهد داشت. پس حتی اگر پر‌سرعت‌ترین اینترنت td-lte نیز برای دانلود در اختیار داشته باشید، در نهایت با مشکل فضای کافی برای ذخیره همه فیلم‌ها مواجه می‌شوید.

سرعت پایین اینترنت؛ عدم پخش فیلم‌های آنلاین

حتماً برای شما نیز پیش آمده که هنگام تماشای فیلم آنلاین، سرعت اینترنت با مشکل مواجه می‌شود و فیلم در سکانسی حساس قطع می‌شود. در‌ بعضی از موارد، پس از وصل مجدد اینترنت، فیلم به اول پخش برمی‌گردد، با این اتفاق شاید به‌طور‌کلی از تماشای آن صرف نظر کنید. البته این مشکل برای دانلود نیز وجود دارد. یعنی، روند دانلود مدام قطع شود و دیگر امکان ادامه دانلود وجود نداشته باشد. به‌همین دلیل، باید از یک اینترنت TD-LTE پر‌سرعت و مناسب برای دانلود استفاده کنید که تا حد امکان جلوی این مشکل گرفته شود.

فیلم را دانلود کنیم یا آنلاین ببینیم؟

پرداخت هزینه اشتراک برای تماشای آنلاین فیلم و سریال

یکی از معایب پخش آنلاین فیلم و سریال، پرداخت هزینه برای تماشای فیلم است. اکثر سایت‌های پخش سریال و فیلم، نیاز به خرید شارژ به‌صورت ماهانه هستند. این مبلغ در بعضی از موارد بسیار بیشتر از دانلود فیلم خواهد بود. با‌این‌وجود، با پیدا کردن سایت‌های پخش فیلم و سریال رایگان، می‌توانید با خیالی آسوده و کاملاً رایگان، به سرگرمی مورد‌علاقه خود بپردازید. اما مشکلی که سایت‌های پخش آنلاین فیلم دارند، سانسور است. این سایت‌ها بنا‌بر دلایل اخلاقی مجبور به سانسور بخش‌هایی از فیلم می‌شود که شاید برای بسیاری از افرادی، اتفاقی خوشایند نباشد. پس اگر به‌دنبال پاسخی برای سوال «فیلم را دانلود کنیم یا آنلاین ببینیم» هستید؛ باید به این نکات نیز توجه کنید.

دانلود فیلم‌ها با بسته‌های اینترنتی پر‌سرعت و مناسب ماهان نت

در این مقاله به سوال متداول «فیلم را دانلود کنیم یا آنلاین ببینیم» پاسخ دادیم. هر یک از دو روش، مزایا و معایبی دارند که هر فرد با توجه به معیار‌های خود، باید بهترین راه را انتخاب کند. در تماشای آنلاین فیلم، حجم کمتری از اینترنت و حافظه کامپیوتر مصرف می‌شود. ولی مشکلی آن، سرعت پایین در لود شدن فیلم است که در بعضی موارد بسیار آزار‌دهنده خواهد شد. با‌این‌حال، بسیاری از افراد تماشای آنلاین فیلم را به دانلود آن ترجیح می‌دهند. اگر سرعت و قیمت اینترنت برای دانلود مناسب باشد، هر دو روش برای تماشای فیلم به‌صرفه خواهد بود. به‌همین دلیل، شرکت ماهان نت با ارائه سرویس‌های ADSL و TD-LTE، رضایت‌مندی را برای کاربران خود به ارمغان آورده‌اند. برای مشاهده انواع خدمات این شرکت، وارد سایت mahannet.ir شوید و بسته مورد‌نیاز خود را تهیه کنید. کارشناسان ماهان نت در سریع‌ترین زمان، نسبت به نصب و راه‌اندازی اینترنت خریداری شده اقدام خواهند کرد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
9 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Nil
Nil
10 ماه قبل

خب الان آنلاین حجم بیشتری مصرف میکنه یا دانلود؟

پارسا
پارسا
پاسخ به  Nil
9 ماه قبل

ما هم نفهمیدم.

---
---
پاسخ به  Nil
9 ماه قبل

دانلود

مهسا
مهسا
پاسخ به  ---
9 ماه قبل

حالا دانلود کنم یا آنلاین فیلم ببینم کدومش بهتره اینترنت کدومش کم تر میشه

امین حسین کرمی
امین حسین کرمی
9 ماه قبل

حرف رو پیچوندن ولی فک کنم دانلود بیشترمصرف میکنه

seti
seti
پاسخ به  امین حسین کرمی
8 ماه قبل

نخیر اگه آنلاین ببینی بیشتر مصرف میشه
من توی یه سایت دیدم

حسن
حسن
6 ماه قبل

دردنیای وارونه زندگی می‌کنیم قرار نیست شما سودی ببرید در اتاق های فکر به اندازه کافی برای خالی کردن جیب شما فکر شده فیلترشکن های مغز خود و خانواده رو فعال کنید اگر جواب داد برنده ی میدان هستید در اینصورت به شما توجه ویژه خواهند کرد مراقب باشید جذب نشوید تا این دنیای وارونه به دست شما با چرخش ۱۸۰ درجه دوباره زیبا شود.

مهدی136268m
مهدی136268m
پاسخ به  حسن
2 ماه قبل

یعنی جوابی که دادی واقعا عالی و قابل فکر هست ،نه یک جواب بلکه به اندازه یکی دو ساعت سخنرانی بعضی فیلسوف ها مطالب داشت من دیپلم دارم سواد آنچنانی نیست همین مفهوم رو میخواستم ارائه بدم ولی نمی‌تونستم مثل شما بیان کنم احسنت به این طرز تفکر

من هستم
من هستم
3 ماه قبل

دوستان در حالت عادی برخلاف تفکرات عموم در پخش انلاین اینترنت بیشتری نسبت به دانلود استفاده میشه اما موضوعی که هست اینه که بیشتر سایت های معروف برای پخش آنلاین به صورت نیم بها اینترنت استفاده میکنند که اگه شما اون رو دانلود کنی دیگه نیم بها نیست و اینترنت کامل استفاده میشه.
حالا باید خودتون نسبت به سایتی که درش قرار دارین برسی کنید