مدیر تلگرام نسبت به انتقال سرورهایش به ایران ابراز تعجب کرد!

یکی از شروط ادامه فعالیت شبکه‌های اجتماعی خارجی از جمله تلگرام، احداث سرور مربوط به کاربران ایرانی آن‌ها در خاک کشور ایران است. با این حال تا به این زمان هیچ اقدامی از سوی مدیران توسعه دهندگان این پیام رسان صورت نگرفته است.

روز گذشته خبر رسید همزمان با افتتاح نخستین دیتاسنتر ابری بخش خصوصی در داخل کشور، از آنجایی که تلگرام می‌بایست تا آخر سال سرورهای خود را به ایران منتقل کند این احتمال وجود دارد که با احداث دیتاسنتر ابری داخل ایران این موضوع نیز محقق شود. با این حال فریدون قاسم زاده مدیرعامل افرانت گفته است که یکی از شرکت‌هایی که از آن برای موجودی ظرفیت استعلام شده، این شرکت بوده است. هرچند که آن‌ها با تلگرام هیچ مذاکره‌ای نداشته‌اند اما دولت علاوه بر افرانت، با چند شرکت دیگر نیز برای میزبانی از سرورهای تلگرام مذاکره کرده است.

با تمام این تفاسیر پاول دورف مدیرعامل تلگرام در  جواب به سوال یکی از کاربران ایرانی توییتری مبنی بر آن که آیا واقعاً قرار است سرورهای تلگرام به ایران منتقل شود؟ پاسخ داده است که اصلاً نمی‌داند این خبر از کجا آمده است! دورف علاوه بر آن با ارسال توییت دیگری که جوابیه‌ای بر صحبت‌های روز گذشته مدیرعامل افرانت در زمینه‌ی استعلام دولت از آن‌ها به جهت این انتقال بوده است گفت که وی به هیچ عنوان شرکت افرانت را نمی‌شناسد. مدیر عامل شرکت افرانت روز گذشته در بخشی از سخنانش عنوان کرد که قرار است سرورهای تلگرام به داخل کشور بیاید و یکی از کمپانی‌های در نظر گرفته شده افرانت است اما در ادامه صحبت‌های خود را تکمیل کرد و گفت که تمامی استعلامات از سوی مسئولان کشور انجام شده و هیچ مکاتبه‌ای با تلگرام نداشته‌اند.

منبع تسنیم
مطالب پیشنهادی

امکان ثبت دیدگاه وجود ندارد