10 عادت غیرمتعارف که باعث نادیده گرفته شدن اهداف می‌شود!

دنیای کنونی ما اکنون تبدیل به یک منبع ثابت اطلاعات، سر و صدا و سرگرمی شده است. گوشی‌های ما فقط در جیب‌های ما زندگی نمی‌کنند، بلکه در مقابل چشمان ما هستند. نفوذ اینترنت و جریان دائمی اطلاعات آن در نزدیکی ما و همواره قابل دسترسی است. خبرهای فوری به سرعت در حال وقوع است و ما هر لحظه از تبلیغات در هر سطحی با خبر می‌شویم. تمام این حواس پرتی‌ها با هدفی به ذهن ما هجوم می‌آورند: کنترل ما و دور کردن ذهن ما از اهدافمان.

در نتیجه‌ی این هواس پرتی‌ها زندگی ما از روی تمرکز بر روی توانایی‌هایمان منحرف می‌شود و ما را به سمت و سوی دنیای حیوانی پیش می‌برد. دنیایی بی‌خبر از تعالی ذهن و دور از اهداف ارزشمند.

ما برای رسیدن به اهداف متعالی زندگی باید عادت‌های زیادی را ترک کنیم، بدین منظور در ادامه با 10 عادت بد که ما را از رسیدن به اهدافمان باز می‌دارند آشنا می‌شویم. به طور حتم با کنار گذاشتن این عادت‌ها می‌توانیم  بهتر و مفیدتر زندگی کنیم . در ادامه با دیجی رو همراه باشید.

1- توجه به اطلاعیه‌های گوشی های هوشمند

برای حل این مشکل کافیست تا اطلاعیه‌های تلفن هوشمند خود را خاموش کنید. گوشی‌های هوشمند ما به سرعت به یکی از بزرگترین منابع حواس پرتی در زندگیمان تبدیل شده است. به طور متوسط افراد هر روز 150 بار گوشی همراه خود را بررسی می‌کنند (تقریبا در زمان بیداری هر 6 دقیقه یکبار ). برای کم کردن اثر این عامل حواس پرتی باید همه اعلان‌های غیر ضروری (ایمیل، اینستاگرام، تلگرام، بازی ها و غیره) گوشی هوشمند خود را به عنوان تنظیم پیش‌فرض خاموش کنید. در نتیجه، شما می‌توانید برنامه‌های خود را در زمان مناسب در طول روز بررسی نمایید.

2- انباشته شدن ایمیل‌های دریافتی و عدم خواندن و پاسخ دادن به موقع

خواندن و پاسخ دادن به ایمیل‌ها تنها دو بار در روز می‌تواند عامل مهمی در افزایش بازدهی عملکرمان داشته باشد. هنگامی که ایمیل‌هایمان را در تمام روز نگه می‌داریم، بسیاری از مشتریان مهم خود را از دست می‌دهیم، چرا که تمام هواس خود را معطوف به مشتریان جدیدمان کرده‌ایم و در نتیجه فرصت‌های طلایی را از دست خواهیم داد. عادت بررسی ایمیل‌ها آن هم فقط دوبار در روز مانع از هواس پرتی و دور شدن از اهدافمان خواهد شد، عادتی که بسیاری از افراد موفق جهان به آن پایبند بوده و از مزایای آن بهره برده‌اند.

3- ناتمام ماندن پروژه‌های کوتاه مدتایمیل‌های بدون پاسخ، کارهای خانگی، مسئولیت‌های مالی

تکمیل پروژه‌های که در مدت زمان کوتاهی قابل انجام هستند، می‌تواند در موفقیت ما نقش به سزایی داشته باشند. برای این منظور کافیست زمانی کمتر از دو دقیقه را برای تکمیل این برنامه‌ها اختصاص دهیم و با ذهنی باز و راحت و بدون هواس پرتی به سراغ پیدا کردن راهی برای رسیدن به اهدافمان رویم.

4- درهم ریختگی‌های فیزیکی اطرافمان

در اطراف ما اشیا و وسایل زیادی وجود دارد که هواس ما را به خود معطوف می‌کنند. توجه چشم به اطراف و وجود درهم ریختگی باعث استرس و حذف این عوامل، باعث کم شدن استرس و افزایش توجه ما به اهدافمان می‌شود. میز خود، کشوی خود و درهم ریختگی وسایل خانه را مرتب کنید، تابلوهای غیر متعارف بر روی دیوارها را جمع کنید، چرا که چشم آدمی بسیار تحریک پذیر بوده و وجود این عوامل باعث افزایش استرس و کاهش تمرکز  بر روی اهداف می‌شود. با حذف این عوامل به زودی تنایج شگفت انگیزی را در تمرکز برای رسیدن به هدفتان مشاهده خواهید کرد.

پاک کردن فایل‌های اضافی دیجیتالی و مرتب کرن آن‌ها به همان اندازه مهم است که مرتب کردن به هم ریختگی فیریکی اطرافمان. برای این منظور آیکون‌های دسکتاپ، برنامه‌های باز و اعلان‌های قابل مشاهده را چک کنید و موارد تاخواسته و اضافی را حذف نمایید تا ذهنتان را از درگیر شدن در موارد نامربوط و اضافی رهایی بخشید.

6- عدم توجه به آهنگ و ریتم بدن
هر فردی خود بهتر از هر کسی می‌داند که چه موقعی از طول روز را برای چه کاری باید اختصاص دهد. مثلا یک نفر صیح‌ها بهتر مطالب درسی را به ذهن می‌سپارد در حالی که همین فرد شب را بهترین موقع برای مهمانی و استراحت می‌داند. پذیرش و درک ریتم‌های طبیعی بدن در طول روز کمک شایانی در رسیدن ما به اهدافمان می‌کند. هر فرد با دانستن این مطلب که چه موقعی، چه کاری بیشترین بازده را برای او دارد، کمتر فرصت‌ها را از دست می‌دهد و در نتیجه زودتر به اهدافش می‌رسد.

7- نداشتن یک صبح عادی

اگر می‌خواهید به اهداف خود برسید باید به خاطر داشته باشید که داشتن یک صبح عادی می‌تواند کمک موثری در پیشرفت و رسیدن به خواسته‌هایتان داشته باشد. به گفته هنری ورد بیچر: اولین ساعت روز سکان هدایت آن روز است. پس با داشتن یک صبح عادی و به دور از استرس می‌توان بسیاری از عوامل هواس پرتی را از بین برد. در خانه خوب بخوابید، صبح را با یک صبحانه گرم آغاز کنید، مجله یا روزنامه بخوانید و یا از سکوت صبحگاهی لذت ببرید. این کارها شما را برای یک روز پر تحرک و شاداب آماده می‌کند.

8- توجه زیاد به برنامه‌های تلویزیونی

این روزها تلویزیون به عضوی جدانشدنی از زندگی مردم تبدیل شده است، عضوی که فقط باعث سرگرمی و هواس پرتی ما از اهدافمان است. طبق گزارش محققان هر فرد به طور متوسط 37 تا 40 ساعت در هفته را به تماشای برنامه‌های تلویزیون می‌پردازد. با آنکه ما پول خود را در کیفمان ذخیره می‌کنیم، اما برای ذخیره زمان خود کاری انجام نمی‌دهیم و از آن غافل هستیم . البته یک راه حل وحود دارد: خذف تلویزیون از زندگی خود. با این کار می‌توانیم زمان زیادی را به دست آوریم. بیایید برای یکبار هم که شده شما هم امتحان کنید. خیلی زود نتیجه آن را خواهید دید.

9- نداشتن لیست کارها

یکی از مهمترین و عملی‌ترین توصیه‌هایی که در مورد تمرکز وجود دارد نگه داشتن لیست کارهای مفید و روزانه و تمرکز بر روی آنهاست. هر زمان فرصت‌ها و مسئولیت‌های جدیدی به ذهن ما می‌رسد که ما را در رسیدن به اهدافمان یاری می‌کند، اما با این حال ممکن است به سرعت فراموش شود. برای استفاده‌ی بهینه، باید این موارد را سریع یادداشت کنیم تا به موقع بتوانیم از آن‌ها استفاده نماییم.

10- توجه به افکار دیگران

ارزش زندگی هر کسی با توجه به نظرات و یا افکار دیگران اندازه گیری نمی‌شود. زندگی خود را با تکیه بر افکار منفی مردم متوقف نکنید و همواره به یاد داشته باشید که انتقاد منفی همیشه وجود دارد و این شما هستید که باید این انتقادها را زمینه‌ای برای رسیدن به اهدافتان کنید. پس با شجاعت با مردم روبه‌رو شوید و کاری کنید که با کمال احترام و قدردانی با شما برخورد کنند و همواره شما را دوست بدارند.

کمبودها همواره وجود دارند و دنیای ما پر از عوامل هواس پرتی بوده و هست. در این بین شکی نیست کسانی که بتوانند این عوامل را مدیریت کنند، موفق‌تر و خوشحال‌تر خواهند بود. 

آیا شما هم جزو این دسته هستید؟

لینک کوتاه http://bit.ly/2NuMiHf

به گفتگو بپیوندید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آواتار ها به صورت خودکار و تصادفی انتخاب می‌شوند؛ شانس خودتون رو امتحان کنید! 😊

مطالب مرتبط