اینستاگرام در حال آزمایش ویژگی به نام «حساب کاربری تولیدکنندگان محتوا» (Creator Accounts) است که به ایفلوئنسرها(کاربرانی که تعداد دنبالکنندگان بالایی دارند) و مشاهیر، امکاناتی اضافی شامل امکان فیلتر کردن پیامهای دایرکت میدهد و همچنین تحیلیل عمیقتری از تعداد دنبالکنندگانشان به آنها میدهد.
با توجه به گزارش هالیوود ریپورتر(Hollywood Reporter) این قابلیت فعلا تنها با گروهی کوچک آزمایش میشود؛ اما انتظار میرود که زمانی در سال آینده، به حسابهای کاربری تاثیرگذار بیشتری تعمیم پیدا کند. یکی از ویژگیهایی که به آنها داده میشود قطعا امکان فیلتر کردن پیامهای دایرکت خواهد بود؛ به این معنی که سازندگان قادر باشند مشخص کنند که چه کسانی میتوانند به آنها پیام بفرستند. اینفلوئنسرها همچنین میتوانند به دادههایی دسترسی داشته باشند که مشخص میکند چند نفر آنها را دیگر دنبال نمیکنند یا دنبال میکنند و با استفاده از برچسبهای متمایزی به خبرگزاریها و یا دیگر کسبوکارها کمک کنند تا به کانالهای درست هدایت شوند.
مشابه حسابهای تایید شدهی کاربران توییتر که میتوانند کیفیت محتوای تایملاینشان را کنترل کنند، برنامهی جدید اینستاگرام هم به اینفلئنسرها و سلبریتیها کنترل بیشتری در اپلیکیشن میدهد.
اشلی یوکی، یکی از مدیران تولید اینستاگرام به هالیوود ریپورتر گفته است که اینستاگرام میخواهد کمک کند تا اجتماعهای سازندگان در اپلیکیشن پرورش یابند. در حال حاضر در حال کار بر روی ابزارهای بیشتری هستند که به سازندگان کمک کند و ایده این است که «فضایی ایجاد کنیم که در آن بتوان تجربهی استفاده از برنامه را برای نیازهای سازندگان تخصصی کرد».