در جریان استارتاپ Queexo، از فناوری جدیدی به نام FingerAngle (زاویه انگشت) رونمایی شد که سر و صدای زیادی را به پا کرد و مورد استقبال قرار گرفت.
محققان در فناوری FingerAngle به واسطه استفاده از یک الگریتم جدید، امکان محاسبه زاویه ی یک انگشت را به صفحه نمایش دستگاه هوشمند میدهد. علاوه بر این قادر خواهد بود تا به طور Real Time (بهنگام) حرکات انگشت شما را به صورت چرخشی از مبداً که نوک انگشتان شماست تا مقصد که آخرین بند انگشت شما میباشد را دنبال کند و تشخیص دهد.
این در حالیست که سیستم لمس سه بعدی اپل یا تاچ سه بعدی فقط میتواند شدت فشار وارده را بسنجد و از الگریتمی جهت محاسبه زاویه فشار وارده بر روی صفحه نمایش وجود ندارد.
این فناوری میتواند کاربرد بسیار زیادی در گجت های پوشیدنی همانند ساعت های هوشمند باشد که فاقد صفحه ای بزرگ و قابل مانور برای انگشتان دست هستند.
FingerAngle وقتی جذاب میشود که شما با چپ و راست کردن انگشتان خود قادر به کم و زیاد کردن صدای گجتتان هستید و یا بازی هایی را با اسمارت فون خود اجرا خواهید کرد که نیاز به زاویه های متفاوتی از دستان شما خواهند داشت.
البته این فناوری درواقع الگوریتم های توسعه یافته همان فناوری لمس سه بعدی اپل است و میتوان آن را نسخه ی ارتقاء یافتهی ۳D Touch اپل نامید.
قابل ذکر است که FingerAngle درحال حاضر فقط یک الگوریتم نرم افزاری است و با نمایشگرهای کنونی هم می تواند به راحتی به کار مشغول شود.
جهت انتقال این فناوری همانند فناوری لمس سه بعدی اپل، نیاز به ست کردن و تنظیمات فریم ور دستگاه میباشد تا بتوان از آن در تمام سیستم عامل و نه فقط در یک اپلیکیشن خاص استفاده نمود.
بنابر این باید منتظر و شاهد بود تا کمپانیها در گجت های تولید آیندهی خود از این فناوری (مطمئناً ارتقاء یافته تر) استفاده نمایند.
در ویدیو زیر می توانید نمونه ای از کارایی این فناوری را مشاهده نمایید: