روز گذشته، شیپور میزبان یک نشست خبری بود. در این مراسم که با حضور مدیران شیپور، همراه میکانیک و خبرنگاران برگزار شد، مدیرعامل این شرکت از همکاری رسمی شیپور با همراه میکانیک جهت کارشناسی خودرو و همچنین قیمتگذاری محصولات برای فروشنده و خریدار خبر داد.
در ابتدای این مراسم رضا اربابیان، مدیرعامل شیپور گفت:
شیپور در سال ۹۰ با این هدف که بتواند یک معامله شیرین را برای مردم فراهم کند، کار خود را آغاز کرد. شیپور در حال حاضر یکی از پربازدیدترین سایتهای ایران به شمار می رود و در چند وقت اخیر، در بخش خودرو هم قابلیتهای زیادی اضافه کرده است. در همین راستا در حدود شش ماه پیش تصمیم گرفتیم تا برای حل یکی از معضلات اصلی که شفاف بودن بازار خودرو است، اقدامی کنیم.
وی ادامه داد: در بهمن ماه همکاری ما با همراه مکانیک آغاز شد. کارشناسی خودرو نیز از امروز شروع شده و قیمت آنها هم بهزودی به نمایش در خواهد آمد. این همکاری به شفافیت قیمت در بازار کمک میکند که در طی هفته آینده رونمایی میشود.
مدیرعامل شیپور اعلام کرد، آگهیهای خودرو در شیپور که توسط همراه مکانیک بررسی شده باشند، یک لوگو خواهند داشت و نسبت به سایر آگهیها متمایز میشوند. او همچنین اشاره کرد که همراه مکانیک با دسترسی به قیمت بازار خودرو و شیپور با استفاده از الگوریتمهای هوش مصنوعی، میتوانند قیمت واقعی را به نمایش بگذارند.
سپس آقای باقری، مدیر عامل همراه مکانیک گفت:
از این به بعد شما میتوانید ماشینهای کارشناسی شده را از شیپور خریداری کنید. در بحث قیمت گذاری نیز همراه مکانیک با کمک شیپور نظمی را در این فضا بهوجود خواهد آورد که مردم آگهیها را بر اساس قیمتهای کارشناسی شده و بهصورت روز درج کنند. افراد از دو چیز میتوانند خیالشان راحت باشد، اول اینکه قیمت تا چه حد استاندارد بوده و دوم، سلامت محصول نیز در چه شرایطی قرار گرفته است.
احمد کیهانی، مدیر بخش خودرو شیپور نیز گفت:
این همکاری در راستای استراتژی کلان شیپور برای افزایش «شفافیت» و «امنیت» است.
او در همین رابطه گفت: «میخواهیم بازار خودروی ایران را به یک بازار حرفهای تبدیل کنیم. حالا خریداران یا فروشندگان خودرو میتوانند تقاضا کارشناسی رسمی بدهند. پس از کارشناسی از سمت ما، جزییات در آگهی هم نشان داده خواهد شد.»
کیهانی گفت: ما میخواهیم بازار خودروی کشور را حرفهایتر کنیم و برای عموم سرویسی را طراحی کردهایم که به بازار ارایه خواهیم کرد. ما بستری را فراهم کردهایم تا کسانیکه خودروی خودشان را برای فروش گذاشته و یا قصد خرید دارند، کارشناس فنی به آنها مراجعه کرده و خودروی مدنظرشان را از لحاظ فنی و قیمتگذاری، بررسی کند؛ هر خودرو در بیش از ۱۵۰ مورد کارشناسی میشود.
وی ادامه داد: مورد دیگری که ظرف چند روز آینده سرویسش را ارایه میدهیم بحث قیمت بوده که مدتهاست در جامعه چالش برانگیز شده است. قیمت خودروها را ما تگ گذاری کرده و بر اساس قیمت عالی، خوب، مناسب و… رتبهبندی میکنیم. به همین خاطر کاربر میتواند خودرویی را بر اساس قیمت ایدهآل خودش پیدا کند. این امر سبب میشود تا بستر شیپور محلی جهت هیجانات کاذب قیمتی نشود.
شیپور اولین سایتی است که چنین همکاری را آغاز کرده و به گفته اربابیان مدیرعامل این سایت و نرم افزار، به زودی برای بخش املاک نیز برنامه جدیدی اعلام می شود.
لازم به ذکر است که هزینه این کارشناسی از سوی دو طرف خریدار و یا فروشنده پرداخت میشود. ابتدا درخواست کارشناسی بر روی سایت شیپور ثبت میشود، سپس با مشخص شدن مکان خودرو، همراه مکانیک با اعزام کارشناس، محصول را کارشناسی کرده و قیمت بهصورت آنلاین بر روی شیپور درج خواهد شد.