هرچقدر که بازار کامپیوترها روند نزولی خودش را طی میکند، در عوض این بازار تلفنهای هوشمند است که سال به سال گرم تر و پر رونق تر از گذشته به کار خود ادامه میدهد.
با توجه به تجزیه و تحلیلهای صورت گرفته توسط کارشناسان، ارسال محمولههای جهانی تلفن هوشمند در سال گذشته میلادی نزدیک به 12 درصد با پیشرفت روبه رو بوده و رکورد فروش 1.4 میلیارد دستگاه به ثبت رسیده است. هرچند که این نشان دهنده عالی پیش رفتن این صنعت نیست اما نشان میدهد که بازار داغ اسمارت فونها دارای انعطاف بهتری نسبت به گذشته گردیده است.
در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی، ارسال محمولههای تلفنهای هوشمند رشدی 6 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال 2014 داشته است. محققین این رشد را کمترین نرخ رشد در صنعت دانسته و یکی از دلیلهای آن را بازار چین میدانند که با عرضه تلفنهای هوشمند ارزان قیمت، موجب شده اند تقریباً هر کسی صاحب یکی از آنها بوده و دیگر تمایلی به تعویض آن نداشته باشد.
هرچند در این بین کمپانیهایی مانند سامسونگ همچنان به رشد خودشان ادامه میدهند. این غول کرهای در سه ماهه چهارم سال گذشته 81.3 میلیون واحد تلفن هوشمند به سرتاسر جهان عرضه کرده است تا بتواند 9 درصد از فروش اپل در مدت زمان مشابه سال 2015 فروش بیشتری را انجام داده باشد. این درحالیست که اپل در سه ماهه چهارم سال گذشته 74.8 میلیون و در مدت زمان مشابه سال 2014، نزدیک به 74.5 میلیون تلفن هوشمند را به سرتاسر جهان عرضه کرده است.
در لیست زیر نگاهی کلی به آمار عرضه و فروش تلفنهای هوشمند را مشاهده خواهیم کرد:
فروش کلی تلفنهای هوشمند ( واحد میلیون) |
سه ماهه چهارم سال 2014 | 2014 | سه ماهه چهارم سال 2015 | 2015 |
سامسونگ | 74.5 | 317.2 | 71.3 | 319.7 |
اپل | 74.5 | 192.7 | 74.8 | 231.5 |
هواوی | 24.1 | 74.1 | 32.6 | 1.7.1 |
لنوو-موتورولا | 24.7 | 92.7 | 20.2 | 73.9 |
شیائومی | 17.0 | 61.1 | 19.5 | 72.0 |
سایرین | 165.3 | 545.7 | 176.1 | 637.5 |
در مجموع | 370.1 | 1283.5 | 404.5 | 1441.7 |
میزان اشتراک در فروش |
سه ماهه چهارم سال 2014 | 2014 | سه ماهه چهارم سال 2015 |
2015 |
سامسونگ | 19.6% | 24.7% | 20.1% | 22.2% |
اپل | 19.6% | 15.0% | 18.5% | 16.1% |
هواوی | 6.3% | 5.8% | 8.1% | 7.4% |
لنوو-موتورولا | 6.5% | 7.2% | 5.0% | 5.1% |
شیائومی | 4.5% | 4.8% | 4.8% | 5.0% |
سایرین | 43.5% | 42.5% | 43.5% | 44.2% |
در مجموع |
100.0% | 100.0% | 100.0% | 100.0% |